Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Nou, een GTI:
Acceleratie 0 – 100 (Fabrieksopgave) 10,9s
Acceleratie 0 – 100 (Meting) 9,5s (sneller niet gelukt, laatst een keer 10,1)
Acceleratie 0 – 160 n.n.b.
Acceleratie 80 – 120 in III 6,9s
Acceleratie 80 – 120 in IV 8,5s
Acceleratie 80 – 120 in V 13,1s
Acceleratie 80 – 160 in III, IV n.n.b.
Acceleratie 80 – 160 in IV n.n.b.
Acceleratie 80 – 160 in V n.n.b.
Acceleratie 120 – 160 in IV 11,0s
Acceleratie 120 – 160 in V 14,6s
Topsnelheid (Fabrieksopgave) 196 km/h
Topsnelheid (GPS) 206 km/h
(Afgelopen zaterdag was met tegenwind (en niet weinig) top 185 op de gps wat op de teller zo’n 195km/h was)
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
easternnl schreef:Nou, een GTI:
Acceleratie 0 – 100 (Fabrieksopgave) 10,9s
Acceleratie 0 – 100 (Meting) 9,5s (sneller niet gelukt, laatst een keer 10,1)
Acceleratie 0 – 160 n.n.b.
Acceleratie 80 – 120 in III 6,9s
Acceleratie 80 – 120 in IV 8,5s
Acceleratie 80 – 120 in V 13,1s
Acceleratie 80 – 160 in III, IV n.n.b.
Acceleratie 80 – 160 in IV n.n.b.
Acceleratie 80 – 160 in V n.n.b.
Acceleratie 120 – 160 in IV 11,0s
Acceleratie 120 – 160 in V 14,6sTopsnelheid (Fabrieksopgave) 196 km/h
Topsnelheid (GPS) 206 km/h(Afgelopen zaterdag was met tegenwind (en niet weinig) top 185 op de gps wat op de teller zo’n 195km/h was)
dat zijn rijtje die zeggen wat
Leuk onderwerp is dit.
Ik weet alleen dat mijn BX GTi/Chic net zo snel op de 100 zit als een 16v Biks…
(motor is getuned)
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Ligt aan de auto en de afwijking van de teller. Koppel doet ook veel voor het gevoel.
Voorbeeld: Mijn C4 110 HDI trekt niet zomaar een Subaru Forester eruit bij 0 tot 100. Maar tijdens gewoon rijden, heeft ie het moeilijk. Teller is precies met Tom Tom gemeten tot de 160. Wat ie aangeeft is het ook, handig voor de boete’s! Afhankelijk van de bandenmaat stelt Citroen de computer in voor de C4.
BX 16V MK1 (160pk) is sneller dan Subaru Forester tot de 100, en 160 ook, maar tijdens gewoon rijden mis je het koppel, zodat je continu veel meer moet werken, en kleine bochten bij voorbeeld in 1 pakken.
Dat is juist nu zo beroerd met de huidige diesels, je moet continu knallen voor je gevoel om bij te blijven.
Injectiesystemen zijn ook slim. Het maakt niet zoveel uit of je half gas of vol gas geeft. Test maar eens.
Groeten,
Jonne
bx16vmk1
C4 HDI 110
Een idee hoe dat gaat in een 16v bx zonder kat, uit eigen bron, en niet volledig voluit.
http://81.68.229.29/Video3/0-180.htm
Groeten