1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Showrood op de C4 Grand Picasso
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 690

Gepost: 13 januari 2007 02:40 PM

Hallo,

In de Belgische folder staat naast het Rouge Burlat/Lucifer ook het ‘Show Rood’ vermeld, leverbaar in de loop van 2007. Ik heb er nergens info over kunnen vinden en de dealer wist een maand geleden ook niks over dat kleur. Iemand hier die het kleur kent?

Andere vraag: mijn moeder mag beslissen over de kleur van de wagen. Ze twijfelt tussen Nocciola & Icare. Waarschijnlijk wordt het Icare. Maar: ze wil (om praktische redenen) niet met een auto met fluwelen beige bekleding rondrijden. SX-niveau valt dus al af. Rest: de VTR-versie; die geen Comfort Plus Pack heeft of de Exclusive. Bij deze laatste kan je kiezen tussen zwart & beige als fluweel. Dat is echter afhankelijk van de koetswerkkleur, volgens de CarConfigurator op Citroën.be. Op de twee kleuren die voor ons een optie zijn is zwart geen mogelijkheid—> Is het mogelijk om op de versie Icare toch de zwarte fluwelen bekleding te bestellen, als we wat aandringen? Het zou toch al te gek zijn dat we alléén om die reden de VTR-versie met stof moeten nemen?

edit: Show-Rot kan ik al kiezen in de Duitse KarKonfigurator, mèt zwart fluweel! Hopelijk kunnen mijn ouders dat deze week al kiezen in België...

edit2: en in GB kan ik een Exclusive HDi 110pk mèt gewone 6-bak krijgen in Icare met zwart fluweel. Hier simpelweg niet Sad Kost overigens omgerekend wèl 32.000€, tgo 28.500€ in België!

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 januari 2007 02:44 AM
  [ # 1 ]

Vandaag dan een Exclusive 1.6 HDi met panoramisch dak besteld in ShowRot (kleur enkel gezien op de pc, op de Duitse KarKonfigurator). Ik heb de dealer zelf attent gemaakt op de kleur, hij kende ze niet. Een collega die op het autosalon stond, zei dat het een kleur is dat ligt tussen Rouge Burlat & Ganache (C6-kleur, wat bruinachtig). Het zou heel mooi moeten zijn!

De zetels waren niet verkrijgbaar in zwart bij deze kleur, dus is het dan toch het beige geworden! Iemand foto’s van het verschil in het SX & Exclusive fluweel?

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 januari 2007 02:54 AM
  [ # 2 ]

Heel raar. Hier in Nederland is Show Rouge ook al leverbaar volgens de configurator, maar dan wel met zwart velours…
Typisch dat belgie dan als enige kiest voor beige Confused Moet toch anders te bestellen zijn…

Xsara_Coupe

Profiel  

wimZ
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219

Gepost: 15 januari 2007 11:38 PM
  [ # 3 ]

in nederland is de exclusive alleen verkrijgbaar met de 2.0 hdi en niet met de 1.6

Rare jongens die nedelandse importeurs

GC4P ligne business, 1.6 HdI EB6V 2007, huidige km stand 160.000 km
Vanaf sept 09 een Skoda Superb.
Ervaring met Citroën was redelijk maar zeker nooit geen EB6V meer…....

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 januari 2007 04:34 PM
  [ # 4 ]

Dan begrijp ik deze ook niet: de 1.6 HDi met EBV6 is enkel verkrijgbaar op SX & VTR, niet op Exclusive. Dan moet je de 5-bak nemen :s

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 17 januari 2007 11:03 PM
  [ # 5 ]

Net even de belgische spec-lijst bekeken, maar die is heel anders dan de nederlandse, qua keuze motor icm versnellingsbakken en optie pakketten, het is een beetje moeilijk vergelijken zo, in de nederlandse brochure die ik al in november heb gehaald staat overigens de kleur Show Rouge al in, het heeft iets weg van Burlat, maar dan veel donkerder rood (beetje rode wijnkleur maar ja, het blijft een klein plaatje uit een boek)

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 18 januari 2007 01:14 AM
  [ # 6 ]

Ik zou me met dit soort kleuren niet echt blindstaren op de folders. Kleuren als Ganacha zijn notoir slecht te fotograferen, soms zwart, soms bruin, dan weer paars of rood. De diverse benamingen zijn nog vreemder:

Ganache (=chocolade glazuur)
in het duits Kersenzwart
intern bekend als Budda Brons Confused

Hier een indicatie van die kleur, Ganache:

dat zal voor Show Rood dan ook wel gelden.

Voor wat betreft de optielijsten/uitrustingsniveau’s, die zijn sterk afhankelijk van lokale belastingen, voor de fabriek zal het weinig uitmaken, dus ik raad mensen aan om er bij hun dealer sterk op aan te dringen of die bepaalde zaken voor elkaar kan krijgen, ook al staan ze niet op de lijst voor Belgie of Nederland.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 januari 2007 07:54 AM
  [ # 7 ]

Dankje, Ganache vind ik zelf een zeer mooie kleur! Maar nog altijd nergens een foto te vinden met dat Showrood Wink We gaan een speciale Picasso hebben Smile Net als onze huidige Picasso in Bleu Amérendien (iets lichter dan het C3-blauw) trouwens!

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 18 januari 2007 09:39 AM
  [ # 8 ]

indien dat showrood echt donkerrood is, dan rijdt de dealer hier ermee rond Wink

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 januari 2007 07:52 PM
  [ # 9 ]

Voor de geïnteresseerden: plaatjes van de Duitse KarKonfigurator! Je moet ècht goed kijken om een verschil te zien!

Show Rood

Burlat

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 01:29 AM
  [ # 10 ]
Xsara_Coupe schreef:

Heel raar. Hier in Nederland is Show Rouge ook al leverbaar volgens de configurator, maar dan wel met zwart velours…
Typisch dat belgie dan als enige kiest voor beige Confused Moet toch anders te bestellen zijn…

Xsara_Coupe

Net toevallig even wat carconfigurators van diverse buitenlandse citroen sites bekeken, maar ik snap ook niet waarom je bij bepaalde kleuren geen zwarte bekleding kan krijgen. We hebben zelf Icare besteld en in Nederland gewoon met zwarte bekleding te bestellen, probeer je hetzelfde in bv Frankrijk kun je alleen die lelijke beige bekleding krijgen.

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 01:30 AM
  [ # 11 ]
Xsara_Coupe schreef:

Xsara_Coupe

Net toevallig even wat carconfigurators van diverse buitenlandse citroen sites bekeken, maar ik snap ook niet waarom je bij bepaalde kleuren geen zwarte bekleding kan krijgen. We hebben zelf Icare besteld en in Nederland gewoon met zwarte bekleding te bestellen, probeer je hetzelfde in bv Frankrijk kun je alleen die lelijke beige bekleding krijgen.

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 02:15 AM
  [ # 12 ]

Hierbij een link naar een franse forum site met volgens mij Show Rouge, het gaat om die tweede foto(de foto’s die bijna onderaan staan) die heet wel Burlat, maar Burlat is de eerste foto (het is in ieder geval geen Lucifer Rouge), vandaar dat de tweede foto volgens mij Show Rouge is.

http://www.planete-citroen.com/forum/showthread.php?t=47030&page=39

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 02:57 AM
  [ # 13 ]

Ik zit zelf ook op dat forum (zelfde nick) maar daar heeft ook niemand een foto van Showrood. De getoonde foto zou Burlat zijn, de foto erboven is Lucifer.

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 12:37 PM
  [ # 14 ]

Ik twijfelde ook, maar op een andere pagina staat wel die Lucifer en die is echt fel rood, vandaar dat ik denk dat die bovenste foto wel degelijk Burlat is en die eronder het Show Rouge.
Ik heb vorige week bij de dealer Burlat gezien en dat is echt die bovenste kleur. Zoek anders maar eens naar een foto van Lucifer, die kleur is echt nog veel roder dan die 2 foto’s die op die link staan.

Profiel  

cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 29 januari 2007 01:10 PM
  [ # 15 ]

Mijn tante heeft een Xsara Picasso in Rouge Lucifer. Die bovenste foto kan imo die kleur zijn, met een rare lichtinval. Hoedanook, die onderste auto heeft een hele mooie kleur. Maar ik dacht dat er bij Showrood ook wat bruin in zou zitten Smile

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook