1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Wegenvignet België
[egres]
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 242
Geregistreerd: 19-01-2006

- Xsara 1,9 D
Gepost: 13 januari 2007 09:13 PM

wat is jullie mening omtrent het Belgische wegenvignet?

ik hoor hier op het nieuws dat er veel tegenkanting is uit Nederland, of dit terecht is of niet, laat ik in het midden


als ik op vakantie ga naar Frankrijk, Spanje, Zwitserland dien ik ook te betalen - ik begrijp de heisa niet…

ok, het vignet van 60euro is veel als je bvb slechts één keertje in België moet zijn, vandaar dat ik een dagticket zou invoeren van enkele luttele euro’s….


wees gerust kritisch met je antwoorden en motiveer je antwoorden dan ook ff Wink

groeten uit Belgenlandje

_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 januari 2007 09:26 PM
  [ # 1 ]

ik vind de mensen die 1x per jaar in België komen erg benadeeld Sad

ik vind het dus niet nodig

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 januari 2007 09:30 PM
  [ # 2 ]

Prijs/kwaliteitverhouding slaat nergens op. Het enige onderhoud wat ze daar plegen volgens mij is eens per jaar de wrakken van de weg slepen. En dan moeten de buitenlanders (de Belgen zelf krijgen het bedrag weer terug via de wegenbelasting) daarvoor gaan betalen ? Shocked Belachelijk !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 13 januari 2007 09:54 PM
  [ # 3 ]

België heeft een zeer groot percentage verkeer dat enkel door het land heen rijdt.
De economie komt daarbij totaal niet aan zijn trekken, tenzij er getankt moet worden. Dat er iets gaat gebeuren, kan ik mij dus levendig voorstellen.

Is er ook een bron waarin het hele plan duidelijk uiteen wordt gezet? Wellicht is het handig om die dan in de OP te zetten. dan weten we waar we over praten.

Profiel  
 
Gerrit Janssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 12-12-2006

- C3 Hatchback
- C3 VTI95
Gepost: 13 januari 2007 10:25 PM
  [ # 4 ]

Klinkt redelijk, maar ga volgend jaar wel door Duitsland voor de vakantie in Frankrijk

Gerrit

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 13 januari 2007 10:26 PM
  [ # 5 ]
Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 13 januari 2007 10:44 PM
  [ # 6 ]

De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode.

Bron van mkatgert

Dan vraag ik me af: hoe lang duurt die kortere periode en wat kost zo’n vignet ? Want de gemiddelde vakantiegangert die door België raast, is in totaal slecht’s ca. 6 uur in België. Omgerekend bij zo’n vignet van €60,- is dat €10,- per uur ! En waarschijnlijk is dat vignet een heel jaar (8760 uur) geldig. Dan kost een vignet maar €0,0068 per uur. En dat is een stuk schappelijker !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 29-08-2004

Gepost: 13 januari 2007 11:11 PM
  [ # 7 ]

Ik heb uitgerekend dat omrijden duurder is. En met zo´n prachtige nieuwe ringweg rond Antwerpen is het in Belgie altijd genieten.  Confused

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 13 januari 2007 11:59 PM
  [ # 8 ]

In één woord: belachelijk.
Zometeen komt het zover dat ik de complete voorruit van mijn C5 kan gaan vol stickeren om maar door Europa te kunnen rijden. Dan zie ik niets meer van de omgeving en de weg…
Waarom niet één systeem voor heel Europa? En, zoals ik het begrepen heb, is het ook nog een uitermate discriminerend systeem. Het kost alleen buitenlanders geld. Belgen krijgen het vergoed. Is dit zoiets als eigen mensen eerst?
Ik heb er geen goed woord voor over. Duitsland stelt winterbanden min of meer verplicht. België een wegenvignet. Ik kan nergens meer naar toe met mijn auto’s.
Als ik volgend jaar nog naar België wil met één van mijn auto’s, dan moet ik dus 3 wegenvignetten kopen of de keuze maken om slechts met één auto steeds te rijden. In Zwitserland, Oostenrijk en Frankrijk heb je de keuze of je wilt betalen om snel op te schieten of binnen door te rijden en geen vignet of tol te betalen. België geeft die mogelijkheid niet. Zodra je één wiel in België zet, dan is het betalen. Dus je hebt geen enkel alternatief!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 14 januari 2007 12:06 AM
  [ # 9 ]

dan ben maar blij dat het in duitsland voorlopig afgewezen is Wink

hoef je NL helemaal niet meer uit.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 januari 2007 12:18 AM
  [ # 10 ]

Ik lees alleen;

Het wegenvignet zal gelden voor een bepaalde periode: de gebruiker betaalt om het wegennet voor een specifieke periode te gebruiken.

De buitenlandse gebruiker zal de keuze krijgen om een wegenvignet te kopen voor één jaar of voor een kortere periode.

Een specifieke of kortere periode dan een jaar dus. Ik kan nergens een minimum vinden, is hier al meer duidelijkheid over?

Op het moment dat het een redelijk bedrag per dag gaat kosten, dan kan ik daar in komen. Wel is het dan uiteraard erg rot voor de grensbewoners.
Hierbij denk ik ook even aan mijn Nederlandse kameraad die in Belgie woont en nog NL-platen op zijn wagen heeft.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 14 januari 2007 01:54 AM
  [ # 11 ]

BELACHELIJK!!!

Zal een paar punten opnoemen die ik niet eens uitgebreid hoef te verklaren..

1. EU Confused:
2. Waarom niet alleen op tolwegen zoals in Frankrijk Confused:
3. Welke landen volgen nog meer en waar moeten we al die stickers kwijt Confused:
4. Waar wordt de €60,- voor gebruikt? Achterstallig onderhoud Confused:

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 14 januari 2007 02:21 AM
  [ # 12 ]

ik denk dat de electriciteitsrekening te hoog is voor al die lampjes langs de weg Very Happy

Ik kan het wel begrijpen, maar ik ben het er niet mee eens. tolwegen staan mij meer aan.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 januari 2007 02:27 AM
  [ # 13 ]

Die genoemde €60,-, ik kan nergens terug vinden om wat voor periode dat gaat!? Ik vind dit echter wel een essentieel gegeven om dit plan te kunnen beoordelen.
Wellicht is dit per jaar en komen we uit op €0,16 per dag! Ik bedoel, ze hebben het over de mogelijkheid om per specifieke periode te kunnen betalen.

Te veel onduidelijkheid voor mij om een reeel oordeel te kunnen geven. En of het slim is tov het EU-verhaal, tja…. ook in dat opzicht gedraagt NL zich niet altijd even concequent.
Maar laten we daar maar niet te diep op in gaan gezien de non-politiek-geneuzel-policy.  Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 14 januari 2007 02:43 AM
  [ # 14 ]

Ik heb geen probleem met 16 ct per dag, om door Belgie heen te rijden…als dat straks kan betaal ik dat graag Twisted Evil

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 januari 2007 02:45 AM
  [ # 15 ]

Het protest is niet zo vreemd. Veel NLers rijden door Belgie, dus zullen gedwongen zijn een vignet aan te schaffen. Nu begreep ik dat er mogelijk ook voor kortere periodes een vignet zal komen (zoals in Oostenrijk of Hongarije) maar dat zoiets nog uitgewerkt moet worden.

Het vervelende voor NLers is dat we hier al een zeer hoge wegenbelasting + BPM + accijns op brandstof hebben. In de EU was het gastgebruik van elkaars wegennet altijd een soort “recht”. Nu moeten we als we naar het buitenland gaan ook nog eens apart voor veel landen betalen, terwijl tot nu toe in NL niet hoeft betaald te worden door buitenlandse auto’s. Straks hebben we een systeem waarbij alle landen een extra additioneleel systeem krijgen waar vooral buitenlanders last van hebben.

Een rekeningrij systeem voor heel Europa, per km variabele per wegvak zal nog wel even toekomst"muziek” zijn en tot die tijd zullen we ons moeten behelpen met Frans/Italiaans/Spaans of Kroatische peages. Of Oostenrijkse/Tjechisch/Hongaars/Slowaakse of Zwitserse (en Belgische) vignetten. Dan een transponder voor een NL rekeningrij systeem en dan nog div. losse tolpunten (westerschelde tunnel, etc.).

Praktisch gezien gaat het er nogal vanaf hangen als er een vignet komt of dat je ook een vignet voor kortere perioden kan kopen.

Verder kan ik me de irritatie van de belgen ook wel voorstellen. Er gaat zeer veel transitverkeer over de Belgische snelwegen. Dus wellicht logisch om dat gebruik aan te pakken: de automobilist is toch een makkelijke melkkoe. Evenwel denk ik wel dat nu zal proberen door Duitsland te rijden als men naar het Zuid-Oosten van Frankrijk gaat. Voor Parijs of de Westkust blijf je toch aangwezen op Belgie.

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook