Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
overigens worden de Belgen hiermee zelf ook niet mee geholpen.
denk maar eens aan de mensen die vlak langs de grens zitten en veel inkomen krijgen door dagjes toeristen.
ik denk dat er nu zat Nederlanders zijn die het wel even net voor de grens houden.
want die 2 gezellige biertjes net over de grens halen die worden nu wel opeens een stuk duurder
er is maar 1 winnaar, en dat is de Belgische overheid!
Fijn dat er hier op een volwassen manier kan gediscussieerd worden
Ik heb al veel goede en zinnige opmerkingen gelezen, waar ik me dus zeker in kan vinden…
arjan_verkade schreef:ik vind de mensen die 1x per jaar in België komen erg benadeeld
ik vind het dus niet nodig
patje74 schreef:België heeft een zeer groot percentage verkeer dat enkel door het land heen rijdt.
De economie komt daarbij totaal niet aan zijn trekken, tenzij er getankt moet worden. Dat er iets gaat gebeuren, kan ik mij dus levendig voorstellen.
Eric Vertogen schreef:In één woord: belachelijk.
Zometeen komt het zover dat ik de complete voorruit van mijn C5 kan gaan vol stickeren om maar door Europa te kunnen rijden. Dan zie ik niets meer van de omgeving en de weg…
Waarom niet één systeem voor heel Europa?
WYD schreef:BELACHELIJK!!!
Zal een paar punten opnoemen die ik niet eens uitgebreid hoef te verklaren..
1. EU :
2. Waarom niet alleen op tolwegen zoals in Frankrijk
mpostma schreef:Het protest is niet zo vreemd. Veel NLers rijden door Belgie, dus zullen gedwongen zijn een vignet aan te schaffen. Nu begreep ik dat er mogelijk ook voor kortere periodes een vignet zal komen (zoals in Oostenrijk of Hongarije) maar dat zoiets nog uitgewerkt moet worden.
Het vervelende voor NLers is dat we hier al een zeer hoge wegenbelasting + BPM + accijns op brandstof hebben. In de EU was het gastgebruik van elkaars wegennet altijd een soort “recht”. Nu moeten we als we naar het buitenland gaan ook nog eens apart voor veel landen betalen, terwijl tot nu toe in NL niet hoeft betaald te worden door buitenlandse auto’s. Straks hebben we een systeem waarbij alle landen een extra additioneleel systeem krijgen waar vooral buitenlanders last van hebben.
Een rekeningrij systeem voor heel Europa, per km variabele per wegvak zal nog wel even toekomst"muziek” zijn en tot die tijd zullen we ons moeten behelpen met Frans/Italiaans/Spaans of Kroatische peages. Of Oostenrijkse/Tjechisch/Hongaars/Slowaakse of Zwitserse (en Belgische) vignetten. Dan een transponder voor een NL rekeningrij systeem en dan nog div. losse tolpunten (westerschelde tunnel, etc.).
Praktisch gezien gaat het er nogal vanaf hangen als er een vignet komt of dat je ook een vignet voor kortere perioden kan kopen.
Verder kan ik me de irritatie van de belgen ook wel voorstellen. Er gaat zeer veel transitverkeer over de Belgische snelwegen. Dus wellicht logisch om dat gebruik aan te pakken: de automobilist is toch een makkelijke melkkoe. Evenwel denk ik wel dat nu zal proberen door Duitsland te rijden als men naar het Zuid-Oosten van Frankrijk gaat. Voor Parijs of de Westkust blijf je toch aangwezen op Belgie.
arjan_verkade schreef:overigens worden de Belgen hiermee zelf ook niet mee geholpen.
denk maar eens aan de mensen die vlak langs de grens zitten en veel inkomen krijgen door dagjes toeristen.
ik denk dat er nu zat Nederlanders zijn die het wel even net voor de grens houden.
want die 2 gezellige biertjes net over de grens halen die worden nu wel opeens een stuk duurderer is maar 1 winnaar, en dat is de Belgische overheid!
ieders antwoord bevat zeker en vast waarheid, vooral de post van mpostma is zeer volledig
ik vrees dat Belgenlandje zich weer wat op de hals gehaald heeft…
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Blijkbaar ben ik de eerste zeeuws-vlaming die hier zijn verhaal komt doen… Wij worden in een klap terug veroordeelt naar de middeleeuwen, of misschien iets verder terug, want ik weet niet wat de regeling wordt voor paard en kar Het komt er voor ons op neer dat we de rest van Nederland niet eens meer kunnen bereiken zonder te betalen (ofwel tol betalen in de Westerscheldetunnel, ofwel een vignet voor Belgie). De redenering dat 16 cent per dag toch wel meevalt klinkt wel aardig, maar als je op vijftig meter van de grens woont, drie auto’s hebt en geen goed alternatief voor openbaar vervoer voel je je toch wel een beetje bekocht. Je moet ook niet vergeten dat ons hele leventje hier is opgebouwd rond de grens en zich dus voor een groot deel in Belgenland afspeeld. Een bezoekje aan de zuiderburen is niet echt een ‘uitstapje’ ofzo, maar gewoon dagelijks verkeer (mijn buren wonen godbeterd in Belgie, maar daar kan ik gelukkig nog wel te voet heen ).
link naar interviewtje met ondergetekende uit de PZC van 130107
Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.
Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Dat de wegen in België slecht zijn weet ik maar al te goed.
Maar, er word wel hard aan gewerkt, (antwerpse ring enzo zoals hier vermeld).
Wat ook waar is zoals al iemand hier vermelde, veel verkeer door België is verkeer dat passeert en enkel België nodig heeft om door te rijden.
Maar, lang de andere kant, hoeveel Belgen rijden niet door andere landen???
Tol hier op de wegen zal er niet van komen denk ik, veel te weinig plaats en ons landje is gewoon zo klein dat het ene tolhokje achter het andere zou staan.
Ook heb je in Frankrijk de verschillende uitbaters (autoroute du solleil enz..)
Zij mogen van de staat tol vragen.
Echter is in België alles door de staat aangelegd, buiten bv de liefkenshoekstunnel ofzo waar iedereen(dus ook de belgen) 6euro moet betalen om erdoor te rijden.
Wat je ook moet zien natuurlijk is de kans dat je in België aan kant word gezet voor controle op zo een vignet, dat is gewoon héél klein….
iig, ik vind het ook overbodig én lastig, maar het is weer iets dat België uit de trukkendoos haalt om wat geld binnen te rijven (net zoals de verhogen van de taksen op een dieselauto x aantal jaar geleden)...
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:
Wat je ook moet zien natuurlijk is de kans dat je in België aan kant word gezet voor controle op zo een vignet, dat is gewoon héél klein….
Als ik het goed begrepen heb willen ze het door middel van camera’s gaan volgen.
Hoe, dat is nog de vraag
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Robin schreef:
Hoe, dat is nog de vraag
Maak je geen zorgen, we zijn kampioen in het laten leeglopen van gevangenissen (Dendermonde), het laten ontsnappen van Feriye Erdal, M. Dutroux, ....
_______________________
Xsara type I 1,9D / 1998
BMW E93 3.0i 6L
wij als belgen krijgen korting op de verkeersbelasting zodat het een nuloperatie zou zijn, wel ik wil het nog eens zien
wedden dat ze vergeten om die korting te geven?
binnenkort in alle landen stickertje kopen a rato 60 euro, niks geen korting meer
wat zitten er toch een bende kiekens in Brussel, kijken echt maar enkel vlak voor zich uit en hebben geen visie
het ergste vind ik nog dat de opbrengst moet dienen om het openbaar vervoer te sponseren, ipv. die wegen eens te maken
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Vignet alleen voor de grote wegen,en het bedrag redelijk maken ipv die 6o eurie. Zelf zitten we een flink aantal keren in het belgische,en zal het niet laten afweten door zo’n vignet,en merendeels is het toch de route touristies.
paso schreef:
het ergste vind ik nog dat de opbrengst moet dienen om het openbaar vervoer te sponseren, ipv. die wegen eens te maken
Pardon…..? dat wist ik ook niet, maar inderdaad, als ze die buckelpiste die ze in Belgie snelweg noemen nu eens een beetje zouden aanpakken…
Nou zweeft mijn citroen natuurlijk…., maar toch
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Caroline81 schreef:Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.
Stond er ook bij wat zo’n 12-dagen vignet kost ?
Maarruh, ik zie het probleem van een 12-dagen vignet niet. 1 dag heen, twee weken later 1 dag terug en je houdt nog 10 dagen over. Dat zou met de moderne technologie geen probleem zijn lijkt me.
Schijt aan originaliteit.
De helft van m’n famielie woont in België, dus ik ben daar regelmatig en heb persoonlijk niet zoveel moeite met die 6 tientjes op jaarbasis. Dan verwacht ik echter wel dat er gisteren een fatsoenlijk wegdek neergelegd wordt, want met alleen dat stukje Antwerpse ring vind ik het geen €60 waard. Sterker nog, momenteel zou ik geld toe moeten krijgen, wat ik kan gebruiken voor physiotherapie, nieuwe banden en onderhoud aan de wielophanging.
Animal triste post coitum
ik ben van mening dat belgie dit gewoon mag in voeren want als je ziet hoeveel buitenlanders gebruik maken van die wegen dat is niet normaal meer verder vind ik 60 euro op jaarbasis echt niet veel
verder hebben de nederlander hier weining over te zeggen want als je het anders gaat bekijken dan zit die dievenbende in den haag ook niet stil met bijv bpm kwartje van kok enz
en wat betreft die slechte wegen dat valt erg mee de laaste tijd in belgie dus zo slecht doet belgie het niet zoals men hier vaak stelt
en om bijv de mensen die bijv 2 keer per jaar belgie aan doen vergelijk het met zwitserland ik kom daar 1 weekend per jaar en dan maar 20 km de grens over en ik betaal daar ook ruim 30 euro voor
citroenc2 schreef:en wat betreft die slechte wegen dat valt erg mee de laaste tijd in belgie dus zo slecht doet belgie het niet zoals men hier vaak stelt
Animal triste post coitum
Serge schreef:citroenc2 schreef:en wat betreft die slechte wegen dat valt erg mee de laaste tijd in belgie dus zo slecht doet belgie het niet zoals men hier vaak stelt
in grote delen van belgie kan je zeer goed rijden tuurlijk de zullen nog wel stukjes slecht zijn maar welk land heeft dat niet