Xsara_Coupe schreef:Op dit moment zijn winterbanden in NL volledig nutteloos en ze slijten bovendien veel harder dan zomerbanden. Je moet ze er wel onder hebben, anders hebben we problemen als we een keer naar zuid-duitsland willen.
Wil je naar het zuiden, richting belgie, moet je 60 eu gaan lappen voor ene of ander vignet. We worden gewoon opgesloten
Ik heb zo het idee dat er ergens tussen ‘6 tientjes’ en ‘opgesloten’ nog wel een nuance of 2 te vinden zijn Ik begrijp best dat België wat kluiten gaat vragen voor gebruik van het wegennet, aangezien het veel meer dan NL een doorrijroute is en dat [duidelijk zichtbaar] ten koste gaat van de infrastructuur. Zolang er Europees nog niks geregeld is, dan maar zo.
Overigens is dat verhaal over winterbanden nonsens; ik heb nu een vol jaar doorgereden op winterbanden (pure luiheid, want er ligt een nieuwe set Energy’s in de schuur ops: ), in totaal een kleine 50dkm en ze zitten nu op 7mm (nieuw 8mm). Dus dat kost je geen cent meer en is bij koud en slecht weer nog veiliger ook.
Animal triste post coitum
Serge schreef:
Overigens is dat verhaal over winterbanden nonsens; ik heb nu een vol jaar doorgereden op winterbanden (pure luiheid, want er ligt een nieuwe set Energy’s in de schuur ops: ), in totaal een kleine 50dkm en ze zitten nu op 7mm (nieuw 8mm). Dus dat kost je geen cent meer en is bij koud en slecht weer nog veiliger ook.
50000km op 1 mm dat is dan +-300000km op een band
Dat van die nuances zou je wel is gelijk in kunnen hebben
Het gaat mij er gewoon om dat dit wat mij betreft loodrecht staat op het principe van 1 europa. Of doe het als Frankrijk. Biedt mensen de keuze tussen goeie betaalde wegen of mindere gratis wegen…
Wat ik heb begrepen zijn de boetes voor nederlanders in belgie ook hoger dan voor de belgen zelf…
Xsara_Coupe
Caroline81 schreef:Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.
en betalen wij hier ook geen wegenbelasting? (en dan ook nog eens 2 tot 3 keer zoveel als in belgie). Hier rijden toch ook hordes buitenlanders
Ieder land betaald zijn eigen wegenbelasting en daar dienen de wegen van onderhouden te worden. ik vind zo’n vignet dan ook niks meer dan buitenlandertje pesten, volkomen waanzin.
Leg dan net als frankrijk tolwegen aan, waarbij de keuze bij de automobilist ligt: wil je 130 rijden over gladde wegen met meer dan perfecte bewegwijzering? dan betaal je een kleine bijdrage middels tol (iets van een euro per 100km), wil je niks betalen? dan zijn er de B wegen waarop je 90km/u mag, wel door dorpjes ed maar wel gratis en ook best nog goed te doen.
het belgische tolvignet heb ik geen goed woord voor over.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:
Ah ja, jullie zouden (volgens de pers) massaal uit België wegblijven.
In Antwerpen krijgen ze al schrik.
Het is nog lang geen 2008, en eerst zien of wij er iets van terugkrijgen. Ze zeggen dat nu wel,maar uiteindelijk gaat het ons ook geld kosten. Kan niet anders.
BIG charlie schreef:T(h)ijs schreef:BIG charlie schreef:
Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.Vertel
Kijk, hier een lijstje….
http://www.autogids.be/page.cfm?titre=InfosServices&page=Taxescar.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_TaxesAls voorbeeld mijn auto
2.0 HDI , 11 fiscale pk´s diesel = 418.62 euro
Als je dus met een 2.2 diesel (12 fiscale PK )of een 2.5 diesel ( 13 fisale PK ) rijdt ......Greetz
BIG charlie
90 PK is dus 9 fiscale pk’s?
9 PK : 228,76€
Ik kom in Belgie wonen!!!!!!!!!
Ik betaal hier meer dan het dubbele (456 euro per jaar)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
BIG charlie schreef:hogervp schreef:Het discriminerende feit is juist dat de Belgen het bedrag verrekend krijgen. Ergo: alleen buitenlanders betalen.
Met de meeste reacties kan ik wel vrede nemen en inkomen maar niet met deze reactie…
Het “discriminerende feit”
Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.
Dus is het niet meer dan normaal dat wij een korting krijgen of het bedrag teruggestort wordt…niet ???Greetz
BIG charlie
Inmiddels is mijn reactie al toegelicht. Jullie kunnen echt voor een"koopie” een auto rijden zeg. Mja, wij hebben meer dan 6 miljoen auto’s hier in dat kleine landje, die belastingen houden ons kennelijk niet tegen.
We blijven het nieuws gewoon volgen. En het mooie van Europa is dat je gewoon ergens anders in de EU kan gaan werken als het je niet bevalt in eigen land.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
citrods schreef:M&M schreef:
Ah ja, jullie zouden (volgens de pers) massaal uit België wegblijven.
In Antwerpen krijgen ze al schrik.
Het is nog lang geen 2008, en eerst zien of wij er iets van terugkrijgen. Ze zeggen dat nu wel,maar uiteindelijk gaat het ons ook geld kosten. Kan niet anders.
In Antwerpen schrik? Eerder schik denk ik. Al die lallende Ollanders worden daar toch al niet met open armen ontvangen. Overigens vind ik onze zuiderburen zeer ok.
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
citroenc2 schreef:Serge schreef:
Overigens is dat verhaal over winterbanden nonsens; ik heb nu een vol jaar doorgereden op winterbanden (pure luiheid, want er ligt een nieuwe set Energy’s in de schuur ops: ), in totaal een kleine 50dkm en ze zitten nu op 7mm (nieuw 8mm). Dus dat kost je geen cent meer en is bij koud en slecht weer nog veiliger ook.
50000km op 1 mm dat is dan +-300000km op een band
Winterbanden zijn ‘af’ rond 5mm, itt zomerbanden die tot 3mm nog prima zijn. Maargoed, dat is nog altijd 150dkm en dat is best netjes. Overigens las ik hier laatste iemand met Snowtracs, die ongeveer op dezelfde waarden uitkwam, dus het is geen uitzondering.
Animal triste post coitum
Misschien is het een idee een topic te maken in de trant van ‘In de zomer rijden op winterbanden’ ? Dan kunnen we hier onze mening geven over de belgische tol.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
M&M schreef:
er zijn het dus meer mensen met mij eens
zoals ik al zei, de enige winnaar hier is de Belgische overheid
de Franse verkeersbelasting is ook heel anders, één keer forse inschrijving van de wagen en daarna niets meer, dan kan tol natuurlijk
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
metro2005 schreef:Caroline81 schreef:Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.en betalen wij hier ook geen wegenbelasting? (en dan ook nog eens 2 tot 3 keer zoveel als in belgie). Hier rijden toch ook hordes buitenlanders
Ieder land betaald zijn eigen wegenbelasting en daar dienen de wegen van onderhouden te worden. ik vind zo’n vignet dan ook niks meer dan buitenlandertje pesten, volkomen waanzin.
Leg dan net als frankrijk tolwegen aan, waarbij de keuze bij de automobilist ligt: wil je 130 rijden over gladde wegen met meer dan perfecte bewegwijzering? dan betaal je een kleine bijdrage middels tol (iets van een euro per 100km), wil je niks betalen? dan zijn er de B wegen waarop je 90km/u mag, wel door dorpjes ed maar wel gratis en ook best nog goed te doen.
het belgische tolvignet heb ik geen goed woord voor over.
Je moet in dit geval even voorbij je eigen geld kijken… Ik praat het niet goed maar ik leef me in En als ik dat doe dan bedenk ik dat buitenlanders naar nederland komen om daar iets te doen zoals bijvoorbeeld geld uitgeven. En belgie rij je meestal doorheen zonder te stoppen want we rijden gerust een paar kilometer om om in luxemburg te gaan tanken. Alleen vind ik die 60 euro niet bepaald in verhouding voor vakantiegangers. 10 eu voor 10 dagen ook niet eigenlijk… Ik hou zelf het geld ook liever in mijn zak natuurlijk.
Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???
Hier is toch ook al lang sprake van.
citrods schreef:Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???
Hier is toch ook al lang sprake van.
Vooralsnog echt alleen vage plannen. Er is nog geen besluit over genomen.
Maar goed, Balk, Zwartkous en Windvaan zijn druk aan het vormen van een nieuw kabinet dus wie weet hebben “wij” binnenkort ineens wel rekening rijden.