5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Wegenvignet België
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 15 januari 2007 02:16 PM
  [ # 61 ]
Xsara_Coupe schreef:

Op dit moment zijn winterbanden in NL volledig nutteloos en ze slijten bovendien veel harder dan zomerbanden. Je moet ze er wel onder hebben, anders hebben we problemen als we een keer naar zuid-duitsland willen.
Wil je naar het zuiden, richting belgie, moet je 60 eu gaan lappen voor ene of ander vignet. We worden gewoon opgesloten Evil or Very Mad

Ik heb zo het idee dat er ergens tussen ‘6 tientjes’ en ‘opgesloten’ nog wel een nuance of 2 te vinden zijn Wink  Ik begrijp best dat België wat kluiten gaat vragen voor gebruik van het wegennet, aangezien het veel meer dan NL een doorrijroute is en dat [duidelijk zichtbaar] ten koste gaat van de infrastructuur. Zolang er Europees nog niks geregeld is, dan maar zo.

Overigens is dat verhaal over winterbanden nonsens; ik heb nu een vol jaar doorgereden op winterbanden (pure luiheid, want er ligt een nieuwe set Energy’s in de schuur Surprisedops: ), in totaal een kleine 50dkm en ze zitten nu op 7mm (nieuw 8mm). Dus dat kost je geen cent meer en is bij koud en slecht weer nog veiliger ook.

Animal triste post coitum

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 15 januari 2007 02:29 PM
  [ # 62 ]
Serge schreef:

Overigens is dat verhaal over winterbanden nonsens; ik heb nu een vol jaar doorgereden op winterbanden (pure luiheid, want er ligt een nieuwe set Energy’s in de schuur Surprisedops: ), in totaal een kleine 50dkm en ze zitten nu op 7mm (nieuw 8mm). Dus dat kost je geen cent meer en is bij koud en slecht weer nog veiliger ook.

Shocked 50000km op 1 mm Cool dat is dan +-300000km op een band Twisted Evil

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 januari 2007 02:31 PM
  [ # 63 ]

Dat van die nuances zou je wel is gelijk in kunnen hebben Rolling Eyes  Laughing
Het gaat mij er gewoon om dat dit wat mij betreft loodrecht staat op het principe van 1 europa. Of doe het als Frankrijk. Biedt mensen de keuze tussen goeie betaalde wegen of mindere gratis wegen…
Wat ik heb begrepen zijn de boetes voor nederlanders in belgie ook hoger dan voor de belgen zelf…

Xsara_Coupe

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 15 januari 2007 03:12 PM
  [ # 64 ]
Caroline81 schreef:

Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen Wink
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.

Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.

en betalen wij hier ook geen wegenbelasting? (en dan ook nog eens 2 tot 3 keer zoveel als in belgie). Hier rijden toch ook hordes buitenlanders Confused

Ieder land betaald zijn eigen wegenbelasting en daar dienen de wegen van onderhouden te worden. ik vind zo’n vignet dan ook niks meer dan buitenlandertje pesten, volkomen waanzin.

Leg dan net als frankrijk tolwegen aan, waarbij de keuze bij de automobilist ligt: wil je 130 rijden over gladde wegen met meer dan perfecte bewegwijzering? dan betaal je een kleine bijdrage middels tol (iets van een euro per 100km), wil je niks betalen? dan zijn er de B wegen waarop je 90km/u mag, wel door dorpjes ed maar wel gratis en ook best nog goed te doen.

het belgische tolvignet heb ik geen goed woord voor over.  Evil or Very Mad

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 15 januari 2007 03:14 PM
  [ # 65 ]
M&M schreef:

Minder toerisme ??

Ah ja, jullie zouden (volgens de pers) massaal uit België wegblijven.

In Antwerpen krijgen ze al schrik.

Het is nog lang geen 2008, en eerst zien of wij er iets van terugkrijgen. Ze zeggen dat nu wel,maar uiteindelijk gaat het ons ook geld kosten. Kan niet anders.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 15 januari 2007 03:30 PM
  [ # 66 ]
BIG charlie schreef:
T(h)ijs schreef:
BIG charlie schreef:

Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.

Vertel Smile

Kijk, hier een lijstje….
http://www.autogids.be/page.cfm?titre=InfosServices&page=Taxescar.htm&texte=1546&col=N&ToolbarSelect=InfosServices_Taxes

Als voorbeeld mijn auto
2.0 HDI , 11 fiscale pk´s diesel = 418.62 euro
Als je dus met een 2.2 diesel (12 fiscale PK )of een 2.5 diesel ( 13 fisale PK ) rijdt ...... Rolling Eyes

Greetz Cool

BIG charlie

90 PK is dus 9 fiscale pk’s?

9 PK :  228,76€

Shocked  Ik kom in Belgie wonen!!!!!!!!!
Ik betaal hier meer dan het dubbele (456 euro per jaar)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8162

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 15 januari 2007 03:46 PM
  [ # 67 ]
BIG charlie schreef:
hogervp schreef:

Het discriminerende feit is juist dat de Belgen het bedrag verrekend krijgen. Ergo: alleen buitenlanders betalen.

Met de meeste reacties kan ik wel vrede nemen en inkomen maar niet met deze reactie… Evil or Very Mad
Het “discriminerende feit”  Rolling Eyes
Weet jij wel hoeveel wegenbelasting wij jaarlijks betalen hier ???
Alleszins heel wat meer dan 60 euro in elk geval.
Dus is het niet meer dan normaal dat wij een korting krijgen of het bedrag teruggestort wordt…niet ??? Shocked

Greetz Cool

BIG charlie

Inmiddels is mijn reactie al toegelicht. Jullie kunnen echt voor een"koopie” een auto rijden zeg. Mja, wij hebben meer dan 6 miljoen auto’s hier in dat kleine landje, die belastingen houden ons kennelijk niet tegen.
We blijven het nieuws gewoon volgen. En het mooie van Europa is dat je gewoon ergens anders in de EU kan gaan werken als het je niet bevalt in eigen land.  Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

Gepost: 15 januari 2007 03:55 PM
  [ # 68 ]
citrods schreef:
M&M schreef:

Minder toerisme ??

Ah ja, jullie zouden (volgens de pers) massaal uit België wegblijven.

In Antwerpen krijgen ze al schrik.

Het is nog lang geen 2008, en eerst zien of wij er iets van terugkrijgen. Ze zeggen dat nu wel,maar uiteindelijk gaat het ons ook geld kosten. Kan niet anders.

In Antwerpen schrik? Eerder schik denk ik. Al die lallende Ollanders worden daar toch al niet met open armen ontvangen. Overigens vind ik onze zuiderburen zeer ok.

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3215

Gepost: 15 januari 2007 04:16 PM
  [ # 69 ]
citroenc2 schreef:
Serge schreef:

Shocked 50000km op 1 mm Cool dat is dan +-300000km op een band Twisted Evil

Winterbanden zijn ‘af’ rond 5mm, itt zomerbanden die tot 3mm nog prima zijn. Maargoed, dat is nog altijd 150dkm en dat is best netjes. Overigens las ik hier laatste iemand met Snowtracs, die ongeveer op dezelfde waarden uitkwam, dus het is geen uitzondering.

Animal triste post coitum

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 15 januari 2007 07:05 PM
  [ # 70 ]

Misschien is het een idee een topic te maken in de trant van ‘In de zomer rijden op winterbanden’ ? Wink Dan kunnen we hier onze mening geven over de belgische tol.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27933

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2007 09:03 PM
  [ # 71 ]
M&M schreef:

Minder toerisme ??

er zijn het dus meer mensen met mij eens Wink

zoals ik al zei, de enige winnaar hier is de Belgische overheid Wink

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 15 januari 2007 09:05 PM
  [ # 72 ]

de Franse verkeersbelasting is ook heel anders, één keer forse inschrijving van de wagen en daarna niets meer, dan kan tol natuurlijk

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 945

Gepost: 15 januari 2007 09:28 PM
  [ # 73 ]
metro2005 schreef:
Caroline81 schreef:

Ik heb gisteren in de krant gelezen dat er ook een 12 dagen vignet komt. Leuk als je twee weken naar frankrijk gaat om maar wat te noemen Wink
Verder zijn ze aan het werk met een uitzondering voor de grensstreken.

Ergens kan ik het me wel voorstellen dat ze geld willen zien voor het gebruik van de wegen. Vaak wordt er niet eens getankt in belgie en is het echt alleen er door crossen. Belgen betalen al wegenbelasting dus dat zij het vignet vergoed krijgen vind ik logisch.
Ik zou het wel onzinnig vinden als je per auto een vignet moet hebben. Dan maar een manier vinden om het stickertje te hergebruiken.

en betalen wij hier ook geen wegenbelasting? (en dan ook nog eens 2 tot 3 keer zoveel als in belgie). Hier rijden toch ook hordes buitenlanders Confused

Ieder land betaald zijn eigen wegenbelasting en daar dienen de wegen van onderhouden te worden. ik vind zo’n vignet dan ook niks meer dan buitenlandertje pesten, volkomen waanzin.

Leg dan net als frankrijk tolwegen aan, waarbij de keuze bij de automobilist ligt: wil je 130 rijden over gladde wegen met meer dan perfecte bewegwijzering? dan betaal je een kleine bijdrage middels tol (iets van een euro per 100km), wil je niks betalen? dan zijn er de B wegen waarop je 90km/u mag, wel door dorpjes ed maar wel gratis en ook best nog goed te doen.

het belgische tolvignet heb ik geen goed woord voor over.  Evil or Very Mad

Je moet in dit geval even voorbij je eigen geld kijken… Ik praat het niet goed maar ik leef me in Wink En als ik dat doe dan bedenk ik dat buitenlanders naar nederland komen om daar iets te doen zoals bijvoorbeeld geld uitgeven. En belgie rij je meestal doorheen zonder te stoppen want we rijden gerust een paar kilometer om om in luxemburg te gaan tanken. Alleen vind ik die 60 euro niet bepaald in verhouding voor vakantiegangers. 10 eu voor 10 dagen ook niet eigenlijk… Ik hou zelf het geld ook liever in mijn zak natuurlijk.

Profiel  

citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012

Gepost: 16 januari 2007 01:29 AM
  [ # 74 ]

Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???

Hier is toch ook al lang sprake van.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 16 januari 2007 01:46 AM
  [ # 75 ]
citrods schreef:

Hoe zit het met het rekening rijden in Nederland???

Hier is toch ook al lang sprake van.

Vooralsnog echt alleen vage plannen. Er is nog geen besluit over genomen.

Maar goed, Balk, Zwartkous en Windvaan zijn druk aan het vormen van een nieuw kabinet dus wie weet hebben “wij” binnenkort ineens wel rekening rijden.

Profiel  

5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook