Belgie hoeft geen tol te heffen, als nederland de awbz en de ziekfondszooi afschaft voor de mensen die in belgie wonen (en verzekerd zijn) en in nederland werken
ronama schreef:Belgie hoeft geen tol te heffen, als nederland de awbz en de ziekfondszooi afschaft voor de mensen die in belgie wonen (en verzekerd zijn) en in nederland werken
Pak dan die lui aan ipv belasting te heffen op weggebruik.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ronama schreef:Belgie hoeft geen tol te heffen, als nederland de awbz en de ziekfondszooi afschaft voor de mensen die in belgie wonen (en verzekerd zijn) en in nederland werken
No offence maar hier in de buurt wonen meer Nederlanders dan Belgen die hier komen “gebruik maken” van het feit dat ze geen persoonbelasting moeten betalen en dat de ziekenzorg hier veel beter is dan in Nederland(zeggen ze).
Het is nog anders dan in het ene land wonen en in het andere werken maar die multiculturele toestanden zal je altijd hebben hoor, net als Belgen die in Nederland gaan wonen…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ZX1.4i schreef:Volgens mij hebben die Belgen wel vaker geroepen dat ze tol gingen heffen voor de buitenlanders, gaat het dit keer dan echt gebeuren . Betalen om over een snelweg te mogen rijden dat eruit ziet als gatenkaas
Heu… niet alleen de snelwegen, onze gewone wegen vind ik evenzeer gatenkaas… Maar wij Citroënrijders hebben daar minder last van dan anderemerkenrijders
Als de extra opbrengsten gebruikt worden om de gatenkaas om te toveren in een biljartlaken, dan heb ik geen problemen met tolheffing.
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of bij de nationale spoorwegmaatschappij te gaan dichten, dan kan onze regering de plannen beter weggooien.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
c5breakhdi schreef:ZX1.4i schreef:Volgens mij hebben die Belgen wel vaker geroepen dat ze tol gingen heffen voor de buitenlanders, gaat het dit keer dan echt gebeuren . Betalen om over een snelweg te mogen rijden dat eruit ziet als gatenkaas
Als de extra opbrengsten gebruikt worden om de gatenkaas om te toveren in een biljartlaken, dan heb ik geen problemen met tolheffing.
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of bij de nationale spoorwegmaatschappij te gaan dichten, dan kan onze regering de plannen beter weggooien.
Ze zijn serieus aan het wegennet in België aan het werken, met alle verkeersproblemen van dien….
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
het is er door en zoals het er uitziet is er vanaf 2008 dus het vignet
Citroenbx schreef:c5breakhdi schreef:ZX1.4i schreef:Volgens mij hebben die Belgen wel vaker geroepen dat ze tol gingen heffen voor de buitenlanders, gaat het dit keer dan echt gebeuren . Betalen om over een snelweg te mogen rijden dat eruit ziet als gatenkaas
Als de extra opbrengsten gebruikt worden om de gatenkaas om te toveren in een biljartlaken, dan heb ik geen problemen met tolheffing.
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of bij de nationale spoorwegmaatschappij te gaan dichten, dan kan onze regering de plannen beter weggooien.Ze zijn serieus aan het wegennet in België aan het werken, met alle verkeersproblemen van dien….
Ja, maar dat betekent nog niet dat er hier kwaliteitswerk afgeleverd wordt. Wegeniswerken zijn dikwijls een strijd tegen de tijd want als de aannemer vroeger klaar is dan gepland krijgt hij extra centen in ‘t laatje. Herinner je je nog de vernieuwing van het viaduct van Vilvoorde : na hoeveel maanden had het wegdek opnieuw dringende herstellingen nodig?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
ja, idd, spijtiggenoeg gebeurt dat…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
c5breakhdi schreef:ZX1.4i schreef:Volgens mij….......
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of .............Als de Belgen eens gewoon minder Zwart zouden werken/afrekeken dan had hun schatkist een minder groot gat. Als ik Als Nederlander hier net over de grens een huis wil neerzetten van 4 ton dan vraagt de aannemer 100.000 zwart. Rare zaak maar voor zover ik begrepen heb een hele normale zaak. Natuurlijk wil ik ook graag verdienen en niets afdragen maar uiteindelijk anderen met het probleem van geldtekort opzadelen vind ik niet terrecht.
En idd Als een Ollander in NL werk kan hij zich ook daar verzekeren en hoeft niet in Belgie ook nog eens de voordelen te halen.Life is short !!!
Drive fast !!!
in België is er een serieus tekort in de schatkist, Vlaanderen heeft het zijne dit jaar weggewerkt
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
c5breakhdi schreef:Als de extra opbrengsten gebruikt worden om de gatenkaas om te toveren in een biljartlaken, dan heb ik geen problemen met tolheffing.
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of bij de nationale spoorwegmaatschappij te gaan dichten, dan kan onze regering de plannen beter weggooien.
Precies, het geld zal wel weer aan andere zaken worden weggegooid.
Hier in NL is het niet anders, je betaalt je blauw aan de wegenbelasting, accijns, assuratie-belasting en in een achterlijke gemeente als Rotterdam ook nog eens je parkeervergunning. Ik kan verd*#$^ nergens mijn auto kwijt en je staat altijd in de file
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ZX1.4i schreef:c5breakhdi schreef:Als de extra opbrengsten gebruikt worden om de gatenkaas om te toveren in een biljartlaken, dan heb ik geen problemen met tolheffing.
Maar als die extra opbrengsten gebruikt gaan worden voor gaten in de Schatkist of bij de nationale spoorwegmaatschappij te gaan dichten, dan kan onze regering de plannen beter weggooien.Precies, het geld zal wel weer aan andere zaken worden weggegooid.
Hier in NL is het niet anders, je betaalt je blauw aan de wegenbelasting, accijns, assuratie-belasting en in een achterlijke gemeente als Rotterdam ook nog eens je parkeervergunning. Ik kan verd*#$^ nergens mijn auto kwijt en je staat altijd in de file
Tja meer dan 6 miljoen auto’s in het land. Daar kan je niet tegen opbouwen met meer wegen. Het zal echt anders moeten.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 30-04-2004
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
M&M schreef:Verplicht iedereen per huishouden maar één auto ...
Hier op het ‘platteland’ hebben we toch echt wel 2 auto’s nodig hoor.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik snap het niet helemaal geloof ik….. als we naar Zwitserland gaan zeiken we toch ook niet over het vignet van 40 euro? In frankrijk betalen we ook tol, van noord naar zuid kost wel even 50 euro! en terug weer….
De meeste van ons rijden alleen door belgie, we stoppen niet om te tanken, we eten er niets en slapen er niet. Dus steunen we hun economie niet, en spekken we hun staatskas niet. Maar, we maken wel gebruik van hun wegen….. voor 60 euro een jaar door heel belgie crossen is dus niet duur. Reken eens uit wat het kost als je een jaar over de Franse, Spaanse of Italiaanse tolweg scheurt! Ik betaal die 60 euro gewoon, maar inderdaad zou het wel fijn zijn als de wegen een beetje beter werden. Ik rijd per jaar 12 tot 16 keer door belgie, naar France en merk wel dat het wegennet en wegdek aanzienlijk zijn verbeterd. Daar belgie voor de meeste een transit land is zal het geld toch ergens vandaan moeten komen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je 12 tot 16 x door belgie heen stampt is die 60 idd in verhouding maar een laag bedrag. Als je 1 of 2 x per jaar door Belgie heenrijdt dan is het in verhouding al weer een heel ander verhaal.
In Zwitserland/Oostenrije/Hongarije en al die andere landen met peages is het een keuze of je van de snelweg gebruik maakt of niet en al dan niet een vignet moet aanschaffen. In Belgie heb je zelfs die keuze niet. Niet dat ik op doorreis naar Frankrijk dan ineens de snelweg zou mijden hoor.. Maar stel dat ik even langs een bekende in de grensstreek rij, dan vind ik het wel wat cru om dan gelijk de volle mep voor mijn kiezen te krijgen.
Bovendien geldt in bovenstaande landen het tolvignet voor alle weggebruikers. Het is dus niet discrimerend t.o.v. buitenlanders.
Ik zou minder bezwaar hebben tegen een systeem waarbij je gewoon per km of per dag betaalt. 60 EUR is veel te veel in verhouding voor mensen die alleen maar op vakantie door Belgie rijden en in verhouding weer veel te weinig voor mensen die veel meer kms in Belgie maken.