Slopen: verwijdering van hydrauliek-onderdelen
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 14 januari 2007 12:16 AM

Hallo!
Ik ben bezig met de sloop van een BX, en ik heb een vraagje; Omdat de auto naderhand rollend op te halen moet zijn voor de autosloperij, vraag ik me af wat een slimme aanpak is voor het verwijderen van hydrauliek-onderdelen…
Als de auto in de hoogste stand staat, blijft deze daar dan in staan, ook zoinder bollen, HD-pomp, drukverdeler, debietregelaar?
Zo nee, wat is dan een handige manier om de auto te ontdoen van hydrauliek-onderdelen, zonder de auto te immobiliseren voor de sloperij?

Of moet het allemaal gewoon in de laagste stand, en dan mezelf niet druk maken over het feit dat de onderkant misschien opengedraaid (sardinenblik?) wordt als de sloper ‘m op zijn ambulance trekt?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Geert

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 14 januari 2007 01:22 AM
  [ # 1 ]

als jij van plan bent om het hydraulisch systeem te demonteren, zal de auto toch echt drukloos moeten zijn, dus: in de laagste stand i.v.m. demonteren van de veerbollen, anders vliegt de lhm je om de oren. en om de drukregelaar en de debietregelaar te demonteren zal je ook de ontlastschroef een slag moeten lossen.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 438

Gepost: 14 januari 2007 01:47 AM
  [ # 2 ]

Als je de sloper een beetje tegemoet wilt komen, kun je eventueel - na het verwijderen van de hydrauliek - even de auto opkrikken en een paar blokjes tussen de armen plaatsen.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook