Hoe radio over contact?
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 14 januari 2007 10:13 PM

Hallo! Ik wil mijn oude radio aansluiten, maar helaas heeft deze een foutje.
Als je de radio een continu-aansluiting met de + geeft blijft de verlichting van de radio ook branden als de radio uit is ==> lege accu Sad
Oplossing: radio over het contact schakelen… Maar hoe? Ik heb mijn multimeter jammer genoeg in de loods in R’dam laten liggen en dus niet bij de hand. Ik wil morgen tijdens een lange rit echter wel graag genieten van een muziekje… Iemand een tip hoe ik een voeding kan maken die contact geschakeld is? Welke draad is met contact geschakeld, waar ik mogelijk van zou kunnen aftappen? Confused

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 14 januari 2007 10:19 PM
  [ # 1 ]

Heb je hier wat aan?

-Voedende gedeelte-
Grijs met rood geblokte streep erop = geschakelde + vanaf contact (15+)
Grijs draad = massa (31-)
Groen = verlichting ( 58 ) Deze altijd ff doormeten zodat je geen fout kan maken met de groene bedrading voor je speakers.
Wit = Constante + van accu (30+)

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 januari 2007 10:23 PM
  [ # 2 ]

Dubbel post, mijn antwoord al gegeven in BX topic…:

Men nemen een lang stukje draad, knoop 1 kant aan de massa. De andere kant strippen we ongeveer we ongeveer 5 cm. Draaien dit om een standaard autolampje, we maken een lus van. Door nu de draad en het omgeslagen eind vast te houden en de fitting rond te draaien twist je de lus strak. Plakband eromheen tegen kortsluiting. Nu kan je met het puntje van het lampje “spaning zoeken”

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 januari 2007 10:47 PM
  [ # 3 ]

En dus een slotje. Graag 1 topic per onderwerp aansnijden.

Het andere topic kan je hier vinden.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook