Help! FTP ruzie!
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 14 januari 2007 11:44 PM

Er zijn vast wel computermensen onder dit fora welk mijn FTP ruzie op kunnen lossen.

Ik wil een bepaalde bestandsmap automatisch laten synchroniseren met een bepaalde map achter mijn homepage…

Nu moet ik telkens als ik iets verander opslaan, kopieeren ftp openen, plakken…

Nee zodra er wat verander in de map word dit ook op mijn webmap aangepast…. Dit zou toch mogelijk moeten zijn neem ik aan….

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2507

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 januari 2007 12:28 AM
  [ # 1 ]

Re: Help! FTP ruzie!

GoodOldDiesel schreef:

Er zijn vast wel computermensen onder dit fora welk mijn FTP ruzie op kunnen lossen.

Ik wil een bepaalde bestandsmap automatisch laten synchroniseren met een bepaalde map achter mijn homepage…

Nu moet ik telkens als ik iets verander opslaan, kopieeren ftp openen, plakken…

Nee zodra er wat verander in de map word dit ook op mijn webmap aangepast…. Dit zou toch mogelijk moeten zijn neem ik aan….

Het klinkt makkelijker dan het daadwerkelijk is. Ik weet niet precies wat je wilt updaten; als het om simpele textbestandjes gaat kan je een text-editor nemen die bestanden rechtstreeks op de FTP-server kan editten, zoals Crimson Editor of PSPad (beiden gratis).

Wellicht dat er software is die een soort virtuele schijf kan maken van je FTP-server, maar daar is het FTP-protocol niet echt geschikt voor. Daar heb ik dan zelf nog nooit van gehoord.

edit: en nu heb ik er dus wel van gehoord, een simple google-opdracht was voldoende Wink WebDrive of Netdrive van Novell…

Als laatste kan je eens kijken naar een ander FTP-programma: Filezilla heeft bijvoorbeeld de functionaliteit dat je rechts kan klikken op een bestand op de server om de boel te editten. Vervolgens wordt het bestand van de server naar een tijdelijke map op je pc gehaald en geopend. Als je klaar bent met editten en je het edit-programma afsluit merkt Filezilla dat en vraagt of je het bestand weer wilt uploaden naar de server.

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 15 januari 2007 10:46 PM
  [ # 2 ]

Weird heb ik verkeerd gegoogled!.

WebDrive is echt supper. Het creeert een schijfstation aan je FTP adres.
Oftewel ik kan gewoon direct werken.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2507

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 15 januari 2007 10:49 PM
  [ # 3 ]
GoodOldDiesel schreef:

Weird heb ik verkeerd gegoogled!.

WebDrive is echt supper. Het creeert een schijfstation aan je FTP adres.
Oftewel ik kan gewoon direct werken.

netdrive is overigens gratis, in tegenstelling tot webdrive Wink

edit: en het is blijkbaar exact hetzelfde stukje software, ik heb ze beiden geinstalleerd en webdrive heeft alleen een extra ‘buy it/try it’ schermpje Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook