hallo
mijn naam is Ronald en ik ben sinds een maandje in het bezit van een mooie XM
ik zal proberen een foto te plaatsen, maar het is iig een groene v6 exclusive met zwart leder
mijn vraagje gaat over de productie datum versus bouwjaar op kenteken bewijs, dit wil ik weten ivm de wijzigen die doorgevoerd zijn in de loop der jaren
ik heb op het internet een rekenprgrammatje gevonden maar weet het nog steeds niet presies
orga nr. 6030 datum afgifte 06-01-1994 productie datum 13-05-93
wie kan mij vertellen of de wijzigingen voor modeljaar 94 op mijn auto zijn doorgevoerd ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ronald,
Volgens de website van de XM Club is jouw auto nèt voor het aflopen van modeljaar 1993 geproduceerd, zie http//www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html
Je zou ook nog kunnen kijken naar je kentekenbewijs 2975ccm duidt op modeljaar 1993, 2963ccm op modeljaar 1994.
Groeten,
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
gouden tip Rens, op mn kenteken stond het niet maar op de drw site staat het wel
de auto heeft een motorinhoud van 2963cm3 en 123 kw dus modeljaar 94
moet ik hier nu blij mee zijn of niet ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
en nu ik toch gelijk aan het vragen ben, heeft deze v6 een snaar of een ketting ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ronald,
De jouwe heeft een ketting. Ik wil hier zeker niet pretenderen een technisch specialist te zijn, maar ik geloof wel dat de 2963ccm V6 als betrouwbaarder geldt dan de voorgaande 2975ccm. Anderzijds heb ik in 1998 zo’n V6 uit modeljaar 1993 gekocht bij km-stand 90.000 en daar tot ongeveer 230.000 zonder problemen mee gereden. Ik heb de auto toen aan een bekende verkocht, die er helaas niet echt voorzichtig mee omging, maar er toch nog jarenlang mee heeft rondgezweefd. Mensen die geen XM rijden spreken veel over het vermeende gebrek aan betrouwbaarheid, maar de XM-rijders hier schijnen toch vooral positieve ervaringen te hebben. Toch moet je je maar vast tegen negatieve reacties wapenen. Toen ik mijn eerste XM V6 pas had, bleeft hij op een tolweg in Zuid-Frankrijk staan en toonde de boordcomputer alle mogelijke technische defecten. De man van de afsleepdienst zei direct dat hij geen vinger naar een XM V6 wilde uitstrekken, want dat was hem veel te gecompliceerd. Uiteindelijk bleek de tank leeg te zijn, hoewel de benzinemeter nog 1/8 aangaf. Het grootste probleem dat ik ooit met deze auto heb gehad!
Groeten,
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
al mn vrienden lachen me uit met mn xm en ik heb ook al de nodige negatieve reacties naar mn hoofd gehad, maar dat kan me niet aan mn reet oxideren
en over duur onderhoud, het was nu eenmaal een topmodel en dat is gewoon duur, ik had hiervoor een bmw 735 en daar waren de onderhoudskosten en onderdelen ook astronomisch
mijn nieuwe xm heeft nu wel even een bollenprobleem maar er zitten van de afgelopen 8 jaar bonnen bij van een citroen dealer met een totaal van zo,n 4500 euro onderhoud dus ik heb er wel vertrouwen in.
moet deze ketting vervangen worden net als de snaar ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
in principe hoeft de ketting niet vervangen te worden, tenzij de bijgeluiden wel erg extreme vormen aannemen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
nee de motor is het probleem niet, op de bonnen staat ieder jaar een olie verversing quartz olie voor 80 euro deze auto eeft ieder jaar de afgelopen 8 jaar zn jaarlijkse onderhoud genoten bij een citroen bedrijf in woerden.
de bollen zijn het grote probleem, maar daar ga ik na zoveel positieve reacties op dit forum gewoon voor naar soesterberg.
ik moet ook de rechtervoordeur vervangen, heeft iemand die voor mij ?
en zijn alle deuren hetzelfde…..te weten, fase 1 en 2, break en hatch ???
mn kleur is groen v. vega
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bij mij weten zijn alle voor deuren hetzelfde.
Maar die kleur van jouw is denk ik niet in alle jaargangen geleverd.
oeps…... is toch gewoon het gangbare groen !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
yep Vert Vega is een veel voorkomende kleur. ( erg handig bij zoektochten naar plaatwerk )
Maar veel lol er van ! Oooooooooooit wil ik ook erg graag een dikke v6….
ohw gelukkig, dat moet dan geen probleem worden.
ik moet ook het staaldraadkabeltje (3xwoordwaarde) van het elec. raam rechts achter vervangen, zijn voor en achterkabels dezelfde maat…..?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
oei das een vraag waar ik geen antwoord op heb…. ik heb slingertjes achter… Maar ik denk dat er zometeen wel iemeand reageert met meer ervaring op dat vlak. Ik heb eventueel een type 2 deur rechtvoor voor je… Komt van een Exclusive in Vert Vega. ( wel zonder motortje en deurpaneel )
Ik weet niet of dat 1 op 1 past maar ik denk het haast wel.
Stuur maar een pb als je interesse hebt
ik moet ook de rechtervoordeur vervangen, heeft iemand die voor mij ?
linkervoordeur bedoel ik, Sorry…...
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl