Sinds kort gebeurt het regelmatig dat de motor van mijn Xantia 1.9 SD (‘99) vlak na het starten weer uitvalt. Vervolgens krijg ik hem niet aan de praat. Na een paar keer in het ontluchtingsballetje te hebben geknepen start ie echter weer wel. Wat kan het probleem zijn?
lijkt op klinkt als,, vermoedelijk lekkage in je aanvoerleiding.
ti’s het 1e waar ik aan denk, maar aangezien hij van 99 is, zou het ook electrisch kunnen zijn, al denk ik dat je het in de mechanica moet zoeken,, dus alle leidingen koppelingen enz enz heel goed nakijken..1 klein gaatje of slechte koppelingen tussen de leiding, kan dit veroorzaken.. mvgr wupke
Klinkt idd als lekkage
kreazyV8wuppo schreef:lijkt op klinkt als,, vermoedelijk lekkage in je aanvoerleiding.
ti’s het 1e waar ik aan denk, maar aangezien hij van 99 is, zou het ook electrisch kunnen zijn, al denk ik dat je het in de mechanica moet zoeken,,
Denk ook lekkage in de aanvoerleiding of de terugslagklep in het knijpballetje, heb ik ook gehad met mijn 1.9D. De 1.9SD is nog niet voorzien van elektronisch onheil, nog ouderwets mechanisch, eind 99 is de DW8 gekomen met een ECU die het regelt.