Gister met een frisse blik opnieuw begonnen. Alle vacuumslangen gedemonteerd, stekkers los. In een van de vacuumslangen zat een scheurtje, een goede teruggezet en stekkers met contactspray ingespoten (voor wat dat waard zou kunnen zijn). Accupool een uurtje losggegooid (met een schakelaartje wilde hij code 33 niet wissen) en ja: hij sloeg direct goed aan, even wat toerentalschommelingen (kennelijk eventjes de ecu inleren), maar vrij snel liep de auto strak vanaf 1500 toeren naar beneden tot zo’n 900 toeren stationair. Tijd voor de testrit en ook dat was prima; de motor lijkt een beetje te protesteren in het gebied 90-110 maar dat was voor de gasklephuiswissel ook wel. Ook dat lossen we vast nog wel op.
Vanochtend dan de eerste koude start en dit was beter dan ooit! De startmotor hoefde amper rond en de motor sloeg al aan en klom direct wat hoger in toeren om vrij snel weer terug te zakken naar de 850/900, lager komt ie niet. Ook de airco wordt goed opgevangen!
Dik tevreden nu, alleen die gekke hapering moet ik er nog even uitwerken, al heb ik nog geen idee waar die precies in gevonden kan worden.
Kijk eens aan. Dat moet je toch een hoop voldoening geven . Ik had laatst hetzelfde, ruk stationair lopen maar wel goed oppakken. Bleek er een vacuumslangetje van het inlaatspruitstuk naar de stappenmotor los te zitten
ops: . Erg irritant, maar oh zo fijn als het weer opgelost is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
ik heb ook 2 keer gehad in een paar maanden dat mijn bx niet stationair loopt, dan ook echt helemaal niet. Zou dit ook een slangetje kunnen zijn?
Gelukkig loopt je bx nu goed.
Ben blij dat het je toch gelukt is met het monopointhuis van mijn oude bx.
Heb ik toch nog wat voor je betekend
Trotse eigenaar van BX GTi 1987
2 x 2CV, opknappers (Staat in de planning voor volgend jaar)
Stalling Gezocht !!!
Jazeker, ben voor nu ook erg tevreden. Net een retourtje Delft (wat een Citroens daar trouwens!), maar dat vibreren zit er nu echt in op iedere snelheid. Dat had ie aanvankelijk bij 90 tot 115 km/ph, nu voel je een merkbare trilling uit de motor door het stuur. Niet zwaar dominant aanwezig, maar het is er wel en het was er bij aankoop niet. Voor de gasklephuiswissel had ie dat ook wel maar niet zo nadrukkelijk.
Hmm, iemand een suggestie?
heb je het ook als je stil staat en wat toeren maakt?
kan natuurlijk ook gewoon 1 van de banden zijn.
Dan zit het er ook in, voor mijn gevoel komt dit echt uit de motor (hij ‘kucht’ ook zo nu en dan uit de uitlaat). Het onderstel en de banden kan ik daarom eigenlijk niet verdenken (goede banden en slechts een ton op de klok).
wissel de injector eens met de oude.
dus alleen de injector.
de 2 bouten los en die 2 schroeven los, 1 stekker, en wisselen maar.
mvgr wupke:
kreazyV8wuppo schreef:wissel de injector eens met de oude.
dus alleen de injector.
de 2 bouten los en die 2 schroeven los, 1 stekker, en wisselen maar.mvgr wupke:
Done. De injectoren waren inderdaad zo uitwisselbaar. Ik zag een duidelijk verschil tussen de originele (mooie schone filters) en die ik eruit haalde (olie in de stekker en bruine filters).
Het effect lijkt echter nihil te zijn, misschien een kleine verbetering. Stukje gereden en daarna een herstart, typisch genoeg brandde het motormanagement lampje nu eventjes door na de herstart. Dat gebeurde bij de volgende herstart ook en daarna weer niet. Dat was eerst niet zo. Uitlezen liet geen foutcodes zien.
Het is overigens zo dat volgas vanuit stationair bij een toerental boven de 4000 dit gepaard gaat met heftig kuchen op liever gezegd ploffen in de uitlaat.
Wat ik verder wel zo willen weten wat nu het verschil is tussen het injectiehuis wat ik erop heb gezet en de originele (serienrs. 16075 en origineel 16135).
Nou vandaag weer heerlijk bezig geweest. Handremkabels eindelijk gemonteerd en nu heb ik voor het eerst sinds aanschaf een werkende handrem, het is te gek! Het viel me overigens op dat er een verschil zit tussen de mate waarin beide hevels op de remklauwen uitslaan toen ik de kabels eraf had liggen (en met handrem los precies hetzelfde nu).
Ook maar even het retourslangetje van de veerpoot verwisseld, wat ook al zo lang op montage lag te wachten. Dan kan dat voor de APK ook geen struikelblok worden.
Nu nog even dat onplezierige trillen van de motor eruit krijgen en dan is de auto technisch gezien helemaal up-to-date. O nee, nog een dingetje. Mijn ruitesproeier achter sproeit niet: het pompje werkt en hij geeft ook water als ik het slangetje achter loshaal, dus kennelijk zit het kopje van de sproeier dicht. Hoe krijg ik dat open?
B_iks schreef:Nou vandaag weer heerlijk bezig geweest. Handremkabels eindelijk gemonteerd en nu heb ik voor het eerst sinds aanschaf een werkende handrem, het is te gek! Het viel me overigens op dat er een verschil zit tussen de mate waarin beide hevels op de remklauwen uitslaan toen ik de kabels eraf had liggen (en met handrem los precies hetzelfde nu).
Ook maar even het retourslangetje van de veerpoot verwisseld, wat ook al zo lang op montage lag te wachten. Dan kan dat voor de APK ook geen struikelblok worden.Nu nog even dat onplezierige trillen van de motor eruit krijgen en dan is de auto technisch gezien helemaal up-to-date. O nee, nog een dingetje. Mijn ruitesproeier achter sproeit niet: het pompje werkt en hij geeft ook water als ik het slangetje achter loshaal, dus kennelijk zit het kopje van de sproeier dicht. Hoe krijg ik dat open?
ff doorblazen met perslucht.
de slang eraf halen en op de uitgang ff de spuit erop,, dan blazen en de slang erweer op,, klaar.
ik zie je 07-07 wel,, mag je mijn compressor wel ff gebruiken….
mvgr wupke
Alvast bedankt!




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
B_iks schreef:Alvast bedankt!
‘
Nog een optie is even doorprikken met een draadje staal uit een staalborstel vandaan
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik heb er al eens een naald in gestoken, dat hielp niet, maar die draden van een staalborstel zijn langer en dunner. Toch nog maar eens zoeken in de schuur. Moet dat eigenlijk werken voor de APK (woensdag a.s.)?




















Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hoeft niet te werken hoor voor de apk, voorzijde wel
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004