16v verbreder verloren
Cooper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156

Gepost: 19 januari 2007 01:25 AM

Hallo BX-ers,

in de storm is 1 van de 16v verbreders boven de achterwielen losgerukt en verloren gegaan. Nu lijkt hij vast te hebben gezeten met 3 boutjes door het spatscherm heen en wat lijm op de skirt.

Ik kan nog aan een andere verbreder komen alleen moet ik die wel demonteren…vraag is nu. Kun je er aan de binnenkant van het spatbord bij en is het demonteren te doen met het wiel nog gemonteerd/BX ingezakt? Nog tips en truuks om dit klusje te klaren? Zo zonder spatbord verbreder ziet het er maar afgerost uit.

Graag jullie advies.

Gr.
Jorik

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 19 januari 2007 08:13 AM
  [ # 1 ]

De spatbordverbreder zit normaal vast met ontzettend veel ruitenkit, de 3 boutjes dienen enkel voor het op de plaatst houden tot de kit zijn werk kon doen. Als je de verbreder er heel af wil krijgen zul de de achterkant (dus binnenkant spatbord, wel even al het vuil verwijderen) moeten verwarmen met een verfstripper oid zodat de lak van de auto + verbreder loslaat. Je zal zeker weten je wiel moeten verwijderen.

Als je hem gewoon los probeerd te trekken kan ik je garanderen dat je verbreder ineens uit meerder stukjes bestaat Wink

Profiel  

Cooper
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156

Gepost: 19 januari 2007 09:51 AM
  [ # 2 ]

Bedankt voor het antwoord!

mmmm dan is het dus een wonder dat de spatbordverbreder die erop zat het zolang heeft volgehouden…heel klein beetje kit en zat er al 16 jaar op…
Wordt dus een flinke klus…niet iemand hier die nog zo’n ding los heeft liggen? Zie mijn gezocht post.

Gr.
Jorik

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 19 januari 2007 01:40 PM
  [ # 3 ]

De werking van kit houdt ook een keer op, 16 jaar is vrij netjes voor een randje kit.
Je kan de kit ook voorzichtig los proberen te snijden met een mesje van een stanley mes oid, wel om je handen denken. Die mesjes zijn vrij scherp Wink .

Profiel  

Swiets
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 19 januari 2007 02:02 PM
  [ # 4 ]

Toen ik mijn 16 v verbredings kitje eraf moest hebben heb ik gewoon de plaatschaar gepak en ze met stukken spatbord en dorpel eraf geknipt. Vervolgens met van die snijdraad dat ook wordt gebruikt voor het verwijderen van ruiten de verbreding van de carrosseriestukken gescheiden. Kan in principe heel mooi alleen doordat ik in het begin een beetje liep te klote heb ik het plastic wel beschadigd. Maakte voor mij niet uit aangezien ik ze toch nog in andere kleur moet zetten. Beetje plamuur eronder.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook