"losse" trekhaak
DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 19 januari 2007 10:55 AM

Laats een kar achter m’n tzd gehangen, en ik ontdekte dat der “speling” zat op m’n trekhaak.

Even onder de auto gelegen, en de trekhaak beweegt vertikaal t.o.v. de kofferbak zeg maar.
Alles ziet er nogal ROT uit, maar de trekhaak hangt voornamelijk aan de chassis-balkjes welke vanaf de as komen.

Hebben meer mensen dit probleem, heeft iemand een tip om dit vast te boteren of valt dit alles wel mee?
Persoonlijk heb ik het idee dat de trekhaak nog goed vast zit, dat hij enkel de stijfheid van de kofferbak-constructie mist. het is wel een eng idee…...

gr,Daan.

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2007 11:08 AM
  [ # 1 ]

Ik weet dat de kofferbak hoeken een slecht punt zijn van de BX. Bij die van mij hebben we er gisteren ook een stukje in moeten zetten want de uitlaatsteun was er vanaf gerot.

Maar van een losse trekhaak omdat de balken verrot zijn heb ik nog nooit gehoord.

Ik zal er eerst maar niets meer achter hangen Wink

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 19 januari 2007 04:44 PM
  [ # 2 ]

die balken zijn ook nog wel goed, maar dorodat je trekhaak een meter achter je achteras zit moet het z’n stijfheid krijgen van de (vierkante) constructie van de kofferbak.

Inderdaad zijn de hoeken het meest ROT, m’n uitlaat heb ik ook al vast moeten lassen/poppen/bouten/rommelen.

Ik heb er laats nog een motorfiets mee opgehaald aan de andere kant van Nederland; met verhoogde bloeddruk…. (tijdens die rit ontdekte ik het euvel, en al mijn spaarcentjes stonden op het karretje zeg maar)
Op zich is het best sterk, als je op de trekhaak springt beweegt hij een paar millimeter.

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 januari 2007 04:59 PM
  [ # 3 ]

Ik zou er niet meer mee rijden totdat het weer stevig vastzit. Als je aanhanger met al je spaarcentjes erop losschiet en zich in een kind op de stoep boort gaat je leven er ineens heel anders uitzien Shocked

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook