Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn BX type 1, smalle bandjes, weinig gewicht maar een uitstekende ervaring in de storm! Het viel mij meer dan mee.
Voor een aantal jaren terug moets mijn leasewagen (van een niet nader te noemen Duits merk) nieuwe bandjes. Omdat het uitlijnen nogal wat tijd in beslag zou nemen en ik ook al reeds 3 uren zat te wachten, kon ik de leen-Smart mee krijgen. (en het stormde ontzettend!)
Ik ben met dat ding naar huis gereden en vervolgens een vergelijkingstest gedaan met mijn eend. Geloof mij, je zit liever in een eend dan in een Smarrrrt….
Ik heb met zowel de type 1 als met de 16TGI de storm getrotseerd, met de type 1 14RE wil je dat echt niet! hij is zeer slecht op de weg te houden, en je moet erg veel kracht op het stuur zetten.
De 16tgi daarentegen, ligt als een huis op de weg, en je merkt eigelijk helemaal niets van de storm… Sturen gaat heerlijk, je merkt wel dat als je vol tegen de wind in rijdt, hij wat power te kort komt, maar ik ben zeer tevreden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Mijn C5je had geen problemen om de A12 in westelijke richting van Nieuwegein af, af te leggen…
Beetje schommelen bij het stoplicht, maar verder, ach, er stond wat wind…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Met de xm geen centje pijn gehad. Wel leek het wel of er af en toe geprobeerd werd om de auto op te tillen maar ja dan schommelt het alleen maar lekker
In de sportstand lag de dame trouwens voor mijn gevoel een stuk strakker.
Iig een heel bizarre ervaring om uit een schuddende eend te stappen met het gevoel dat er een orkaan door Nederland raast en dan even later in de Xantia weg te rijden en het gevoel te krijgen ‘ach ‘t waait een beetje’.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gisteren moest ik geheel toevallig met mijn vrouw naar het ziekenhuis in Den Helder. Toen de storm qua regenintensiteit zo’n beetje op het hoogtepunt was ben ik naar Huisduinen gegaan en later nog even op de dijk bij Den Helder gestaan met de Xantia. Bovenop de dijk ben ik maar in de auto gebleven. 1300 kg auto schudde gewoon heen en weer, het grind van de dijk knalde je om de oren. Horen en zien vergingen je daar gewoon. Wat een beestenweer. Ik ben de auto niet uitgeweest en heb daarom geen foto’s van de golven die op de dijk beukten. Bijgaand nog wel een foto van de vuurtoren van Huisduinen: de Lange Jaap en een foto van twee fietsers die het aandurften om daar te gaan fietsen.
Vandaag heb ik veel hout op de weg zien liggen en ben ik toch zeker een tiental bomen plat zien liggen. Maar verder? We zijn wel wat gewend in de Noordkop. Geen dakpannen eraf of schuttingen om bij mij in de buurt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Met de DS ook geen enkel probleem.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Het enige wat ik meemaakte qua verkeer is dat ik vandaag een man in ene invalidekarretje uit de modder geholpen heb.
Schijt aan originaliteit.
Met de berlingo om 15.00 naar Schiphol. De wind pal in de k*nt. Dus eigenlijk helemaal geen last van de storm. Normaal ga ik met de trein naar mijn werk maar de berichten over het spoor gaven geen vertrouwen en terecht naar later bleek. Om 22.00 weer naar huis met een enigszins gedraaide wind. Lekker dwars op de berlingo. Dan is het toch wel twee handen vol. Vooral bij viaducten als de wind even weg viel en daarna weer terugkwam. Toch nog ruim 100 gereden. Was best wel te doen.
Maarten
mijn xsara coupé sneed ook als een mes door de boter… eh wind
Xsara Coupé VTR 2003, 2.0 HDI 90 PK
Was dat donderdag? Een zwarte dag in mijn CX-rijke leven.
Die ochtend startte mijn Grande Dame als nooit te voren. Soepel zorgde het groene vloeistof voor een schitterend stijgen. De gele lampen priemden door de regen en de wisser sloeg de druppels van het voorruit. Elke oneffendheid streek ze weg met haar sublieme hydrauliek.
Als snel kon iedereen die samen met mij de langzame tocht naar de A4 reed via de n201 genieten van haar schoonheid.
Maar toen, op de middelste baan, plots de radio valt uit, na mij de stilte te hebben gerealiseerd verdwijnt tevens het zachte brommen van voor om daarna ook het dash volledig te zien doven ....
Haar schoonheid bleef ongeevenaard, edoch ik zag mij genoodzaakt de verhuizers naast mij te vragen de dame de heerlijk zachte berm in te duwen. Heren bedankt. Alhoewel de spoiler er niet af hoefde!
Haar Derrière bleef op de rijbaan, alarmlichten weigerde dienst. Wat te doen? Ik belde de mij dichstbijzijnd bekende dealer, De Jong in Hoofddorp en trof daar medeforummer Martijn.
Veel viel er niet te doen, storm, regen, file. Daar stond ik in de blubber nat tot de naad van den onderbroek en al die mensen kijken naar de CX met panne en die man die duidelijk niet op de bus stond te wachten.
Wat een lol kunnen mensen dan hebben.
Na een snelle actie van De Jongs Autobedrijven was rond 10.30 mijn dame toch alweer in de garage. Vermoed werd reeds een defecte dynamo, en helaas dit vermoeden bleek bewaarheid te worden.
Nu rijdt ze weer over ‘s-heerenwegen.
Maar toch, De Jongs Autobedrijven Hoofddorp: Mijn dank is groot.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:
Nu rijdt ze weer over ‘s-heerenwegen.
Maar toch, De Jongs Autobedrijven Hoofddorp: Mijn dank is groot.
Mooi weer opgelost. Heeft Martijn je met zijn C1 naar de garage teruggesleept
Ik laat het aan MdR of hij hier op wil reageren. Mij rest op dit moment slechts dankbaarheid.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Ik laat het aan MdR of hij hier op wil reageren. Mij rest op dit moment slechts dankbaarheid.
Hihi: alles voor de klant. (zeker met een CX)
In oude roadtests van eendachtigen staat altijd weer dat ‘ie zijwind óngevoelig is; hij gaat alleen op één oor liggen. Nou, dat klopt wel.
Mijn ervaring met de Xantia afgelopen donderdag is zeer positief. Als een rots en weinig hoeven corrigeren.
De beste ervaringen echter met CX’en. Gewoon altijd rechtdoor. Alhoewel ik een keer in de buurt van Parijs met heel veel wind en heel veel regen wel erg blij was met m’n nieuwe TRX’jes. Sodeju, wat een water op de weg! Trouwens, met m’n 22TRS wel eens stil komen te staan door vochtoverlast in de ontsteking.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93