Ralph, heb je weleens uitgerekend waar je omslagpunt ligt?
Ik heb namelijk (omdat wij ook verwachten op niet al te lange termijn heel veel minder te gaan rijden) laatst eens vergeleken hoe onze ZX-diesel het zou doen ten opzichte van een Xsara 1.4i.
Die Xsara zou pas goedkoper zijn bij minder dan 4000 km…....
en qua onderhoud zal je nog wel schrikken wat zo’n nubira kost per jaar, wij hebben naast citroen ook daewoo/chevrolet, en onderhoudsvriendelijk kan je ze niet echt noemen. oke het rijd maar dan is het dan ook echt mee gezegd. en kwalitatief gezien hoef je er ook niet te veel van verwachten.
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroenc2 schreef:zijn jullie niet een beetje off topic bezig als die man een ander merk wil is dat zijn goed recht
wat betreft de xantia hou 2000 euro aan ze zijn helaas niet veel waard omdat het aanbod nogal groot is
Hoezo off topic
De TS vraagt onze mening toch :
Ralph schreef:Ehm.. ja..nou…ehm… ops:
Mijn vrouw krijgt nu de grote auto (en die is niet zo’n citroen-liefhebber als ik) en behalve dat.. de daewoo is goedkoop in aanschaf en schijnt kwalitatief zeker niet slecht te zijn… en kan een caravan trekken.
Ik neem zelf straks een klein auto’tje voor woon-werk, geen grote auto meer
Voor dat geld koop je een nette Xantia benzine (station), die kwalitatief beter is en ook nogeens (dankzij de vering) een betere caravan trekker is. Ik snap de overstap ook niet zo goed…
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Serge schreef:een deewoe noebarus? Dat is toch echt wel anonieme niksigheid ten top. Dan zou ik liever een opel nemen, dat is tenminste nog lelijk
Daewoo = Chevrolet = GMC = Opel….
Triest maar waar.
Dat is een ommekeer zeg,van Cit naar Opel…hoezo ‘van je geloof vallen’?
Er zijn genoeg non-HP-Cit’s voor hen die liever conventioneel rijden of geen Cit-fan zijn,en die beduidend goedkoper zijn in zowel aanschaf als onderhoud.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Vorig jaar bij inruil nog 3250 euro gekregen voor onze Xantia Break TD uit 1998 (2.5 ton).
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Vorig jaar bij inruil nog 3250 euro gekregen voor onze Xantia Break TD uit 1998 (2.5 ton).
maar jij kocht een nieuwe auto : dat scheelt nogal soms
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Hoezo nieuwe? Picasso was 4 jaar oud toen we hem kochten
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Hoezo nieuwe? Picasso was 4 jaar oud toen we hem kochten
ops: dacht dat je de picasso nieuw had gekocht
maar vaak ligt het er wel aan wat je terug koopt bij de dealer