




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Jammer van de beslissing, maar ik kan me voorstellen dat er van je vrouw niet zoveel begrip meer is. Als je maar 1 CX houdt.
Wil je zeker een C8, dat is eigenlijk een 806 met een andere badge erop. Waarom niet een Espace?


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Mijn vrouw zei: “Dit keer zoek ik de auto uit” hehe.
Nou ja, dan zeg ik geen nee tegen een C8.
fluidphreak schreef:Jammer van de beslissing, maar ik kan me voorstellen dat er van je vrouw niet zoveel begrip meer is. Als je maar 1 CX houdt.
Wil je zeker een C8, dat is eigenlijk een 806 met een andere badge erop. Waarom niet een Espace?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Waarom niet een Espace?
Weet je wel hoe vaak die stuk gaan nummero uno op de dé lijst van auto’s met storingen bij de anwb…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Serieus? Mijn buurman heeft een 3.5 V6 die ik best wel mooi vind… het verzacht het schrikbeeld van een familieauto voor de kinderen weer een beetje.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je onderhoudskosten zijn wel aan de hoge kant bij 25,5 cent/km. Aan de andere kant als je maar een paar duizend km/jaar rijdt zullen ze altijd wel hoog uitvallen per km. Minder dan een 1000,- per jaar moet je bij elke auto wel rekening mee houden. Moet wel zeggen dat het heel vaak gebeurt dat mensen vlak na de kosten van het betrouwbaar maken een auto weg doen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Gemiddeld zit ik nu over 3 jaar en 31.739km verder op 1743 euro per jaar.
Is wel excl. belasting en brandstof.
sans-pareil schreef:Je onderhoudskosten zijn wel aan de hoge kant bij 25,5 cent/km. Aan de andere kant als je maar een paar duizend km/jaar rijdt zullen ze altijd wel hoog uitvallen per km. Minder dan een 1000,- per jaar moet je bij elke auto wel rekening mee houden. Moet wel zeggen dat het heel vaak gebeurt dat mensen vlak na de kosten van het betrouwbaar maken een auto weg doen…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Niet heel schokkend denk ik, 16,5 cent/km. Zeker niet goedkoop, maar daarvoor zou je denk ik meer moeten rijden. Maar de kosten per jaar lijken me niet meer dan normaal. Een C8 zal inderdaad veel en veel duurder zijn denk ik. Betrouwbaarheid zou beter *kunnen* zijn. Dat is waar. Daar betaal je dan ook wel flink voor.
Voor mij zou het optelsommetje zijn Voor C8 t.o.v. CX.
Kosten -
Comfort -
Uiterlijk -
Geen Diravi -
Betrouwbaarheid +
Het is geen poging om je over te halen hoor. Maar als betrouwbaarheid boven alles gaat, moet je dan niet gewoon een Toyota Corolla Verso ofzo ?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Volgens mijn Excel bestand kost een C8 van 7.500 euri bij 12.000km per jaar zo’n 50 euro per maand meer. Dat is inclusief brandstof, belasting (CX geen geteld), onderhoud en afschrijving.
Tis en blijft natuurlijk koffiedik kijken, een inschatting.
BTW: C8 G3 blijft een goede optie, is 37 euro per maand goedkoper dan benzine.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat voor een afschrijving reken je dan eigenlijk?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Aanschaf 7.500 euro, restwaarde na 5 jaar 3.000 euro.
Gebaseerd op prijzen van een Evasion van 5 jaar ouder; tsja, je moet ergens vanuit gaan.
sans-pareil schreef:Wat voor een afschrijving reken je dan eigenlijk?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ernst23 schreef:Volgens mijn Excel bestand kost een C8 van 7.500 Euro bij 12.000km per jaar zo’n 50 euro per maand meer. Dat is inclusief brandstof, belasting (CX geen geteld), onderhoud en afschrijving.
Tis en blijft natuurlijk koffiedik kijken, een inschatting.BTW: C8 G3 blijft een goede optie, is 37 euro per maand goedkoper dan benzine.
Als de C8 50 euro per maand meer kost dan de CX, waarom de C8 dan?


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Zoals ik al zei, een ‘gevoel’ kun je niet in geld uitdrukken en het blijft natuurlijk een inschatting.
De advertentie komt er zo aan
Arjan Verkade schreef:ernst23 schreef:Volgens mijn Excel bestand kost een C8 van 7.500 Euro bij 12.000km per jaar zo’n 50 euro per maand meer. Dat is inclusief brandstof, belasting (CX geen geteld), onderhoud en afschrijving.
Tis en blijft natuurlijk koffiedik kijken, een inschatting.BTW: C8 G3 blijft een goede optie, is 37 euro per maand goedkoper dan benzine.
Als de C8 50 euro per maand meer kost dan de CX, waarom de C8 dan?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Ach, een gevoel in geld uitdrukken… Vrouw was de CX nukken ook zat. C5 gekocht uit 2006, binnen 4 maanden de stuurpomp kapot. 1600 euro. Daar kan je een hoop hydraulische- en koelslangen voor vervangen. En bij een C5 krijg je nog zijwindgevoeligheid en een bejaardenzitpositie op de koop toe. Wat een kutauto.
Moet eerlijk zeggen dat de Xantia,die we hadden voor de CX, op de stabilisatorstangetjes na nooit iets mankeerde.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
De advertentie is geplaatst op Citromarkt en op MP.
Laat het bieden beginnen…..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Ik moet mijn vorige post idd iets nuanceren: het gaat naast de kosten vooral ook om het gevoel. Ons hoofdvervoermiddel is een transporter t4 tdi syncro die ik ook grotendeels zelf onderhoud. Het grote verschil met CX rijden is de voorspelbaarheid van kosten: gewoon volgens schema remblokjes, olie, filtertjes en af en toe distributie. Voor de rest: nog geen moment (in 4 jaar en 120000 km) onverwachte defecten. Dus altijd starten en rijden. Dat gevoel is toch wel heel fijn. En dan mag de afschrijving wel wat hoger zijn.
Het is overigens wel de vraag of je dat zelfde bereikt met een Espace (vreselijk veel electronische ellende) of een C8….