4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Voortgang NOS 2.0 Familiale—> Verkocht…
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 20 maart 2008 03:19 PM
  [ # 46 ]

Goede tip trxke!

Trouwens ook een goede tip van Evan om die dwarsbalk uitneembaar te maken. Als de trekhaak niet loeivast zit is het misschien toch handiger om hem te verwijderen.

Er is al een keer een kunststof tank (type2?) van 62 liter in gezet. Staat nu bij mijn monteur, ben benieuwd. Als de tank teveel werk is, moet hij het maar laten zitten zei ik tegen hem. Eerst moeten wat andere zaken aangepakt worden, hij moet 30 maart gekeurd zijn en ik moet er in de mei vakantie mee naar Entrecasteaux. Hebben we een huisje gehuurd. Da’s 1200 km enekel reis Cool  Voordeel is dat het normaal daar dan perfect weer is. Nadeel is dat ik Citromobile mis Crying or Very sad

Maar goed, eerst de keuring en misschien is de benzinemeter makkelijk te maken. Anders doe ik het zelf binnenkort. Is niet verkeerd om de trekhaak eens te demonteren, opnieuw in de lak te zetten en nieuwe boutjes erin te schroeven.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2423
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 maart 2008 05:26 PM
  [ # 47 ]
ernst23 schreef:

Trouwens ook een goede tip van Evan om die dwarsbalk uitneembaar te maken. Als de trekhaak niet loeivast zit is het misschien toch handiger om hem te verwijderen.

bij mij hadden ze een van de bouten van de trekhaakophanging vastgelast Sad
dwarsbalk is er sneller onder vandaan dan de hele trekhaak waarbij je ook de achterbumper weg moet halen en die boutjes zitten nog wel eens heeel vast.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
hocks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 maart 2008 11:51 PM
  [ # 48 ]

Ik heb nog wat aanvullende info:

1 van de NOS Cxen is na zijn dienstperiode bij de NOS bij Radio Noord in gebruik genomen, en werd gebruikt als geluidswagen.
Achterin was oa een mengpaneel gemonteerd.
Begin jaren 90 zou de CX gebruikt worden voor radiouitzending vanaf “kerstland” een overdekte winterkermis in de Martinihal.
De witte CX zou op het balkon worden gehesen met een telescoopkraan.
Dit mislukte echter en de CX lande op zijn neus bovenop een draaimolen.
Zowel de CX als de draaimolen hadden grote schade.
De CX is ondanks de grote voorschade weer gerepareerd, mede omdat vervangen van de auto ( door de ingebouwde apparatuur) te duur was.
Ik werkte in die tijd bij een ander schade bedrijf dat de nieuwe draaimolen autootjes weer kleur gaf.
Jaren later kocht een kennis van mij een oude maar nette donor CX , die hij wou gebruiken om zijn CX op te knappen.
Het bleek de ex NOS/Radio Noord CX
Bij het sleutelen aan het interieur kwamen we nog de multikabel tegen die aan het mengpaneel had vast gezeten.

Ik werk nu bij een ander schadebedrijf en een van mijn collega’s is degene die begin jaren 90 de CX heeft gerepareerd….........

Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 21 maart 2008 01:10 AM
  [ # 49 ]

Leuk verhaal! Op mijn site kun je wat echte NOS CX foto’s vinden die ik gemaild heb gekregen:
http://home.tiscali.nl/ernst/citroen-cx.htm
Meer info, en vooral foto’s, zijn erg welkom!

hocks schreef:

Ik heb nog wat aanvullende info:

1 van de NOS Cxen is na zijn dienstperiode bij de NOS bij Radio Noord in gebruik genomen, en werd gebruikt als geluidswagen.
Achterin was oa een mengpaneel gemonteerd.
Begin jaren 90 zou de CX gebruikt worden voor radiouitzending vanaf “kerstland” een overdekte winterkermis in de Martinihal.
De witte CX zou op het balkon worden gehesen met een telescoopkraan.
Dit mislukte echter en de CX lande op zijn neus bovenop een draaimolen.
Zowel de CX als de draaimolen hadden grote schade.
De CX is ondanks de grote voorschade weer gerepareerd, mede omdat vervangen van de auto ( door de ingebouwde apparatuur) te duur was.
Ik werkte in die tijd bij een ander schade bedrijf dat de nieuwe draaimolen autootjes weer kleur gaf.
Jaren later kocht een kennis van mij een oude maar nette donor CX , die hij wou gebruiken om zijn CX op te knappen.
Het bleek de ex NOS/Radio Noord CX
Bij het sleutelen aan het interieur kwamen we nog de multikabel tegen die aan het mengpaneel had vast gezeten.

Ik werk nu bij een ander schadebedrijf en een van mijn collega’s is degene die begin jaren 90 de CX heeft gerepareerd….........

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 22 maart 2008 10:12 PM
  [ # 50 ]

Ga zo meteen de Familiale ophalen. Tankvlottermeter was kapot. Had eigenlijk bedacht het zelf te gaan doen, maar Sjors was al begonnen nadat hij de bedrading en de meter in het dashboard gecheckt had.

Door het leegrijden van de tank en langs de kant stilstaan, is trouwens makkelijk met een kapotte meter Surprisedops: , was de carburateur vies en is nu ook schoongemaakt. Het verbruik varieerde de laatste tijd tussen de 1:6,5 (korte stadritjes met choke) en de 1:8,5 (23km enkele reis naar mijn werk) en dat vind ik een beetje te gortig.

De stank door de kachel en voor het stoplicht was een lekkend koelvloeistof potje. Hier lekte het langs naar beneden in het kachelhuis en kwam zo het interieur in.

Het rare is dat ik dit niet ontdekt heb toen ik onder de kap hing. Diezelfde vloeistof kwam zo dus ook op de uitlaat bij stilstand en dat verklaarde de stank in het interieur. Nu heb ik laatst zelf de kachelradiateur vervangen en wat bijgevuld, maar daarna geen daling in het niveau meer gezien….

Ruitensproeiermotor was kapot en ik had geen reserve, dus die is ook vervangen.

Verder is er nog een ashoes vervangen en een fuseekogel. De gordels neem ik mee naar huis en monteer die morgen. Daarna kan hij naar de keuring.

Verder is er een rondje gemaakt langs alle leidingen en rubbers, omdat er zoals gezegd een rit naar Frankrijk (1200km enkele reis) aankomt eind april.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 maart 2008 12:10 AM
  [ # 51 ]

De auto is terug en rijdt heerlijk.

Dat nerveuze sturen op de snelweg was dus een versleten fuseekogel. Had ik moeten weten dat het zoiets was Surprisedops: Stond ook als aandachtspunt op de keuring van vorig jaar.

Verder is de tankvlotter vervangen en is dus de trekhaak gedemonteerd. Geen rare fratsen zoals vastgelaste bouten. Achterdemper trilde tegen de trekhaak dwarsbalk aan, dus dat heb ik gisteren aangepakt. Achterdemper weggehaald en dmv een krik de ijzeren beugel wat naar boven gebogen: Opgelost.

Had van Sjors 2 gordels gehad, maar dat waren voorgordels ipv van achtergordels. De gordels van de middelste zitrij deden het namelijk niet. Links moeilijk en rechts helemaal niet. Heb ik ze op goed geluk omgewisseld en wat blijkt: ze doen het nu allebei Shocked
Links en rechts zijn niet te onderscheiden en identiek. Blijkt dus cruciaal om erop te zetten of je ze rechts of links van een sloper hebt gehaald…

Verder gisteren het rechter bumperhoekje achter vast gezet met een bout van onder. Beugel bijna weggeroest… Toch eens een betere oplossing verzinnen (nieuwe beugel), maar voor de keuring goed genoeg.

Al met al dus productieve paasdagen:-)

Nu komende week naar de keuring.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 maart 2008 12:18 AM
  [ # 52 ]

Zullen we duimen voor de keuring of is het niet nodig?

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 maart 2008 12:26 AM
  [ # 53 ]

Kan geen kwaad, maar heb het niet nodig:-) Heb vertrouwen in Sjors en de familiale rijdt, remt goed en alles werkt. Van onderen wel wat roest wat in de toekomst aangepakt moet worden, maar niets ernstigs.

Ik wil de andere garage vrij gaan maken voor de familiale, want dat lijkt me veel beter voor de oude dame.
Dan moet ik in de voortuin nog een afsluitbaar fietsenhok maken. Kijken of ik daar tijd voor heb..

Alleen het dashboard vertoont nu wel wat kuren. Het lampje achter de snelheidsmeter werkt, dat is een APK afkeurpunt. De lampies achter de toerenteller en de benzinemeter branden bij contact en gaan uit na starten Shocked  Lijkt mij massaprobleem, kan anders ook niets bedenken nu. Binnenkort eens het binnenwerk eruit halen en nakijken. Contacten opschuren en lampjes vervangen. Heb ook nog een reserve tellerblok met schotel.

garagestmarien schreef:

Zullen we duimen voor de keuring of is het niet nodig?

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 27 maart 2008 07:00 PM
  [ # 54 ]

Vandaag goedgekeurd tot 30 maart 2009!
Bij Van Abeelen, een onafhankelijk keuringsstation.

Ik ben uiteraard blij. Smile Met een compliment van de keurmeester: “je kunt zien dat deze auto goed onderhouden word!”

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 28 maart 2008 12:41 AM
  [ # 55 ]

Gefeliciteerd Ernst. Altijd prettig zo’n verse APK.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 maart 2008 12:57 AM
  [ # 56 ]

Zou mijn duimerij dan toch geholpen hebben of is onderhoud gewoon een goed iets. Goed nieuws.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 28 maart 2008 01:01 AM
  [ # 57 ]

Goed onderhoud verdient zich altijd terug.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 09 mei 2008 01:41 AM
  [ # 58 ]

Afgelopen zondagnacht om 0.45 teruggekomen van een 8 daagse vakantie met de Familiale.
Zaterdag vertrokken naar Entrecasteaux, ongeveer 80 km boven St Tropez. Voordat we weggingen heb ik de Familiale uiteraard grondig laten checken, zodat hij klaar was voor de grote reis.

De Familiale volgepakt en met 4 kids vertrokken naar la Douce France. In Entrecasteaux een vakantiehuis gehuurd met 3 gezinnen en 2 vrijgezellen. Het vakantiehuis heeft een enorme tuin en 2 zwembaden. We zouden in verband met de rust apart rijden, maar we hadden wel een Ibis hotel geboekt net onder Dijon waar we elkaar weer zouden treffen en zouden overnachten.

De reis verliep enorm voorspoedig en de Familiale liep perfect. Wel hoorde ik wat schuren bij het remmen achter. In de avond bij het Ibis hotel de achterwielen eraf gehaald en helaas remde hij linksachter ijzer op ijzer. Ik heb nog bij een garage geprobeerd een setje te scoren, maar helaas waren ze niet op voorraad.

De dag erop noodgedwongen toch maar voorzichtig doorgereden naar Entrecasteaux. De Familiale liep geweldig en trok goed op de snelweg en de bergen in. Inmiddels aangekomen het olieverbruik gecontroleerd: 0,4 liter op 1250km en een gemiddeld benzineverbruik van 1:10,3! Zo zuinig is hij nog nooit geweest.

Na aankomst bij het vakantiehuis de Familiale stilgezet en kennis gemaakt met de beheerder van het huis. Hij kwam ons ophalen in zijn 607. Toen hij de Familiale zag kon hij het niet laten zijn enthousiasme te laten blijken: Zelf heeft hij een CX GTi type 1 gehad en nu heeft hij nog een XM turbo D12. Ik vraag hem meteen waar ik een setje remblokken kan halen en hij verwijst me naar de Feu Vert, een soort Kwik Fit, in Brignoles. De dag erop gaan we die bestellen. In mijn beste Frans bestel ik de blokken, waarbij ik uiteraard duidelijk vermeld dat het een break betreft. De kerel lacht me nog doodleuk uit Shocked ’ Un CX? Quel Horeure!’

Na terugkomst bij het vakantiehuis genoten van de vakantie en 3 dagen later de blokken opgehaald: 80 euro. Snel erin gezet en de dag erop naar St Tropez.

Op zondag 4 mei om 10.00 uur aan de terugreis begonnen en de CX heeft er zin in! Het gaat goed, de Familiale rijdt heerlijk en we besluiten een 1 keer door te rijden. Met de stops en eten erbij zijn we om 0.45 thuis.
De Familiale heeft gemiddeld 1:10,3 gereden, niet slecht voor een oude CX en een pittige rijstijl op de snelweg! Ook het olieverbuik is netjes t noemen met 0,7 liter op 2634 km (1 op 3762km).

Prachtige tijd gehad en mooie natuur gezien. Volgend jaar alleen NIET tijdens Citromobile en het jubileum kampeerweekend van de Constructam caravanclub Confused

Foto’s te vinden op http://picasaweb.google.nl/Ernst2323/Entrecasteaux

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 mei 2008 09:36 PM
  [ # 59 ]

Mooi verhaal Wink

Alleen ik begrijp niet als je de auto laat checken voor je vakantie dat ze de achterremmen over het hoofd gezien hebben Shocked
Je laat toch niet voor niets de boel checken Confused

Profiel  
 
Gepost: 09 mei 2008 09:58 PM
  [ # 60 ]

Hee dat caravanweekend was hier in de buurt, daar ben ik nog wezen kijken omdat een vriend van me daar op de camping stond voor een paar dagen. Was daar met de TA tijdens de toerrit van het oldtimertreffen alhier, maar mocht helaas met de auto het terrein niet op, anders hadden je clubgenoten kennis kunnen maken met een echte auto Laughing

Profiel  
 
 
4 van de 10
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook