Ik ben sinds gisteren de nieuwe eigenaar van een blauwe Xantia 1.8i uit 1995
Ik ben er echt blij mee!
hij had 148000 km erop en ik heb er € 1150,- voor betaald
Is toch geen gekke prijs?
Ik wilde even mijn vreugde delen, het is namelijk mijn eerste auto!
Gefeliciteerd! Heerlijke auto, hoor!
Re: Yes, ik heb een Xantia!
rudyfb schreef:Ik ben er echt blij mee!
Is toch geen gekke prijs?Ik wilde even mijn vreugde delen, het is namelijk mijn eerste auto!
Welkom
De prijs is netjes en voor een 1e auto is het een goede keus.
Er is alleen wel één groot nadeel, waarschijnlijk ga je de rest van je leven nooit meer een ander merk rijden
Hou het onderhoud goed bij (bij voorkeur zelf doen, is makkelijk) en je zult er lang plezier van hebben.
Gefeliciteerd met je aankoop. Geniet vooral van het veercomfort. Dat steekt (helaas) ver boven de C5 uit. Je kan bij de Xantia echt nog spreken van het vliegende tapijt. Veel vrolijke kilometers!
Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)
Re: Yes, ik heb een Xantia!
ZX1.4i schreef:rudyfb schreef:Ik ben er echt blij mee!
Is toch geen gekke prijs?Ik wilde even mijn vreugde delen, het is namelijk mijn eerste auto!
Welkom
De prijs is netjes en voor een 1e auto is het een goede keus.
Er is alleen wel één groot nadeel, waarschijnlijk ga je de rest van je leven nooit meer een ander merk rijden
Is zeker geen gekke prijs Rudy…en wat ZX1.4 al zegt, eenmaal verslaafd aan HP vering en je wilt niets anders meer.
Oke, ik heb wel wat pogingen gewaagd met een ander merk, maar ben blij weer in de *voorganger* van de Xantia te rijden.
Ook welkom dus.
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Van harte! Een normaal onderhouden Xantia geeft er veel plezierige kilometers voor terug. Lees maar een rustig het Xantia topic na. Gezien de prijs heb je de Xantia gekocht bij een deaker vermoed ik?
Laat maar eens foto’s zien, daar zijn we tuk op hier.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd met de aanschaf van je eerste wagen, een goed begin….
Maar zoals al eerder geschreven, je loopt nu wel het risico dat je voor de rest van je leven verprutst bent. Mensen zullen je voor gek verklaren als je verteld dat hun [insert willekeurig automerk, bvk Duits] echt niet kan tippen aan jouw Xant! Maar wie is er eigenlijk gek?
Hoe dan ook, ik wens je er veel plezier mee toe en in geval van vragen en/of problemen kan je hier altijd op ondersteunig rekenen.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gefeliciteerd!
Ik zie de verslaving meer als een voordeel iedereen die om het hardst roept dat je altijd met de vering gezeik krijgt en duur duur duur en bollen kapot en euros hier en daar roept moet er maar vooral ver van blijven door de waardeloze marktwaarde rijden wij 100X beter voor 100X minder Veel plezier met je Xantia! enne fotoos! graag!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Als ex-Xantia-rijder kan ik enkel zeggen dat je keuze een goede keuze is!
Onnodig om te herhalen wat er al staat, zeker deze quote is een stukje waarheid
Arno schreef:Geniet vooral van het veercomfort. Dat steekt (helaas) ver boven de C5 uit. Je kan bij de Xantia echt nog spreken van het vliegende tapijt.
Veel plezier en veilige kilometers toegewenst met je zweefmobiel!
Post bij gelegenheid is een fototje
laten die mensen eens kijken wat het kost om een rondje schokdempers, stuurbekrachtigingsvloeistof en remvloeistof te vervangen
Meestal piepen ze dan anders.
Ennuh: gefeli met je auto.
hmmm xantia….
rijdt inderdaad lekkerder dan een C5.
heb eigenlijk dan toch de voorkeur voor de V6 versie
maar met een 1.6 kan je ook lekker tuffen.
iig goeie aankoop!
Geboorte J-Unit
Citro-genen: geinstalleerd
EW schreef:laten die mensen eens kijken wat het kost om een rondje schokdempers, stuurbekrachtigingsvloeistof en remvloeistof te vervangen
Vooral dat rondje schokdempers hakt er zwaar in, voor een auto met normale vering.
Men heeft geen idee wat een veerbol kost en hoe snel deze te vervangen is
Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gefeliciteerd met je aankoop!
Als ex-Xant rijder (zo te lezen met eenzelfde,alleen was de mijne een ‘93) kan ik al het bovenstaande alleen maar beamen!
Heerlijke auto (op de stoelen na,maar dat was met een extra lendekussentje opgelost) met voldoende pit om relaxed te rijden.
Denk aan haar beurtjes en ze beantwoord met vele probleemloze kilometers.
Laat die mensen die zeuren om dat “aarghh,bollen,prutsveersysteem,duurduurduur!” maar aanmodderen; het zijn meestal figuren die duidelijk niet weten waar ze over praten en hebben vaak ook totaal geen Citroën-ervaring…just hear-say.
Nogmaals veel plezier met de auto!
‘Spirit of avant-garde’
Mooi, man!
Veel fijne kilometers gewenst!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Xsara_Chrono schreef:hmmm xantia….
rijdt inderdaad lekkerder dan een C5.
heb eigenlijk dan toch de voorkeur voor de V6 versie
maar met een 1.6 kan je ook lekker tuffen.iig goeie aankoop!
:
Nou ja, hoe dan ook, gefeli, met je Xantia
M&M schreef:Xsara_Chrono schreef:hmmm xantia….
rijdt inderdaad lekkerder dan een Xsara Coupe
Zeker , 100% mee eens !!
:donderwolkje ...
ik hou meer van een wat steviger vering
maar ik weet wel dat ik nooit meer direct van een xsara in een C5 stap, leek net alsof ik in een tobbe zat… heb ik maar gelijk even op de sportstand gezet.
Geboorte J-Unit
Citro-genen: geinstalleerd