Extra demper in uitlaat V6- resultaat stilte
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 498

Gepost: 22 januari 2007 01:10 AM

Gisteren heeft EPS uitlaten BV een extra absorptiedemper in de tussenpijp uitlaat van mijn V6 geplaatst om een einde te maken aan de relatief rumoerige indruk auto bij 140 km/u.

Situatie voor:

Situatie na:

Zoals je kunt zien is er een 13” lange tussendemper (een zgh Muffler) in de pijp geplaatst. Deze is van RVS. Gevolg is dat de resonantie die ik bij 150km/h waarnam is verdwenen (en de auto ook in zijn geheel iets stiller is overigens). De demper is van het absorptie type, wat inhoudt een geperforeerde buis met hieromheen isolatie materiaal. Deze zorgt voor geen tegendruk en dempt de hoge tonen (itt een standaard reflectiedemper). Sportuitlaten worden ook zo gemaakt.  Geheel was in een uurtje gefixed, demper kostte 200 euro, werkloon 30.

EPS wees mij er ook nog even op dat de tussenpijp die aan de voordemper vastzit niet van RVS is (itt de achterdemper). Op de bevestiging aan de voordemper was roest te zien, hij schatte nog 1-2 jaar levensduur. Daarna zou de dealer waarschijnlijk niet anders weten als het geheel te vervangen (a raison de 1000 euro, je betaalt de hoofdprijs bij de V6), maar zij konden het tussenstukje even makkelijk vervangen door een op maat gebogen RVS pijp. Gaat nooit meer stuk en kost geen drol. Dank u Citroen voor het zo moeten weggooien van een prima voordemper.

EPS is op mij overgekomen als een ZEER professioneel bedrijf wat zeker voor wat exotischer vragen of modellen (bv V6 of 2.2 HDI) rondom uitlaten een veel beter adres is als de dealer of fastfitter. Als je uitlaaat er af ligt maar de dempers lijken het nog te doen, ga naar hen toe voor wat nieuwe pijp! Arbeidsloon is ook nog eens erg laag en kennis en vertrouwen hoog (ik mocht proefrijden zonder te betalen). Ze zijn gevestigd te Hoogezand.

www.uitlaten.com

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook