Wat ik al vreesde en waar ik me toch wel op voorbereid had is toch gebeurd..vanmorgen wilde de winterdame niet starten. Uiteindelijk haar aan de praat gekregen met het zusje, die ondanks dat ze niet wordt gebruikt toch probleemloos wilde starten.
Graag jullie advies over wat nu te doen.
Ik zal beschrijven wat ik heb gedaan en wellicht hebben jullie suggesties:
Vanmorgen de winterdame gestart op gas, ging niet, overgeschakeld naar benzine, ook geen succes ondanks vele pogingen. In de tussenstand gezet, dan leek het er even op dat de auto wilde starten maar het “zette"niet door. Opnieuw pogingen op gas of benzine liepen op niets uit, uiteindelijk werd de accu te zwak en heb ik mbhv de andere dame haar op benzine aan de praat gekregen.
Ik heb het idee dat mijn werkwijze niet de juiste was en dat ik wellicht de dame op benzine s’vonds moet weg zetten en s’morgens moet starten. Daarnaast heb ik het idee dat de spanningsregelaar niet optimaal is, mijn lichten flikkeren de laatste week(en) en het lijkt mij dat dit duidt op een onregelmatig opladen van de accu.
Zoals gezegd starte de andere dame zonder problemen op gas, dus lijkt het mij dat dit ook haalbaar moet zijn met de winterdame…iemand suggesties ??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn DS startte vanochtend ook perfect op lpg.
Ik doe: Contact aan. wacht 1 seconde tot de veiligheidsklep inschakelt en ga dan starten. Na een seconde geeft ze een plofje en duw ik het gaspedaal naar een kwart(max). Vervolgens trek ik de choke uit om haar aan te houden.
Gisteren overigens had mn vriendin meer moeite en heeft ze haar uiteindelijk in de tussenstand aangekregen: Zet de schakelaar in de tussenstand en ga starten tot ze een plof geeft en schakel dan meteen op lpg over!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
MIsschien doe ik daar ook wel iets fout, want ik beweeg continu mijn gaspedaal op en neer als ik probeer te starten ....niet de goed methode ??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check de spanningsregelaar EN de koolborstels.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
wat is nu een goede methode om de spanningregelaar te checken ?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met een volle accu meten of de spanning netjes tussen de pak em beet 14,5 en 13,5 volt blijft bij 2000 RPM en ook als alle verbuikers aanstaan.
Overigens, als de koolborstels versleten zijn meet je deze spanningen ook niet terwijl de regelaar in orde is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik start de wagen altijd met volgas zonder choke,zomers of ‘swinters,benzine of LPG.
Pas wanneer ze pakt trek ik de choke uit.
Ze heeft me wat dat betreft nooit in de steek gelaten…
Soms ben ik nèt te snel met het wegdrukken van de choke,en wanneer ze dan uitvalt is ze met geen mogelijkheid opnieuw te starten.
Dan moet ik op benzine starten en start ik de accu bijna leeg voordat ze weer pakt (gewoon straal verzopen dus).
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pascal schreef:Ik start de wagen altijd met volgas zonder choke,zomers of ‘swinters,benzine of LPG.
Pas wanneer ze pakt trek ik de choke uit.
Ze heeft me wat dat betreft nooit in de steek gelaten…Soms ben ik nèt te snel met het wegdrukken van de choke,en wanneer ze dan uitvalt is ze met geen mogelijkheid opnieuw te starten.
Dan moet ik op benzine starten en start ik de accu bijna leeg voordat ze weer pakt (gewoon straal verzopen dus).
Probeer dan de middenstand truuk maar eens! werk altijd bij verzopen snoeken !! (huh?)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb zo’n electronisch schakelaartje met van die groene en rode ledjes, als ik eerst op gas start branden de groene, ga ik over naar benzine brand er een rood ledje, schakel ik gelijk terug branden er geen ledjes, ik ga er steeds vanuit dat dit dan de tussenstand moet zijn…vroeger was het schakelaartje veel simpeler, G/N/B ..
hebben jullie ook een electronische ??
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
pete72ds schreef:Ik heb zo’n electronisch schakelaartje met van die groene en rode ledjes, als ik eerst op gas start branden de groene, ga ik over naar benzine brand er een rood ledje, schakel ik gelijk terug branden er geen ledjes, ik ga er steeds vanuit dat dit dan de tussenstand moet zijn…vroeger was het schakelaartje veel simpeler, G/N/B ..
hebben jullie ook een electronische ??
Nee. mechanisch. ziet eruit als een originele citroenDS schakelaar ( was een alarmlichten schakelaar vroeger..)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik heb zo’n héle ouwe,met een chokeknoppie erbij op.
Kun je een extra shot LPG geven mocht choke alleen niet voldoende zijn.
Ik heb geen ledjes of LPG-meter,rij gewoon op de dagteller..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Pascal schreef:Ik heb geen ledjes of LPG-meter,rij gewoon op de dagteller..
Wij ook!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Tip: De mijne startte ook altijd lastig, vooral op lpg. Toen heb ik de ontsteking goed afgesteld OP TIJD dus met en lampje draaien aan het huis terwijl een 6 mm boortje in het daarvoor bestemde gat zat.
Sindsdien start ie perfect, ook op lpg met deze vorst!
M'thijs schreef:Tip: De mijne startte ook altijd lastig, vooral op lpg. Toen heb ik de ontsteking goed afgesteld OP TIJD dus met en lampje draaien aan het huis terwijl een 6 mm boortje in het daarvoor bestemde gat zat.
Sindsdien start ie perfect, ook op lpg met deze vorst!
Daar heb je wel een punt, de dame loopt mooi stationair op benzine maar trekt niet lekker door op benzine en houdt gewoon in als ik in de 4 of 5 zit rond de 80m peruur, dan moet ik echt spelen met de gaspedaal…heeel voorzichtig iest meer gas geven om wat snelheid meer te krijgen…ik denk steeds dat dit met de afstelling te maken heeft. Maar aangezien ik meestal op gas rij en dit altijd goed gaat heb ik er verder geen aandacht aan geschonken
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 06-11-2004
- C1 Selection 5drs
- ID/DS D Super met 5 versnellingen *VERKOCHT*
bogaard77 schreef:Mijn DS startte vanochtend ook perfect op lpg.
Ik doe: Contact aan. wacht 1 seconde tot de veiligheidsklep inschakelt en ga dan starten. Na een seconde geeft ze een plofje en duw ik het gaspedaal naar een kwart(max). Vervolgens trek ik de choke uit om haar aan te houden.Gisteren overigens had mn vriendin meer moeite en heeft ze haar uiteindelijk in de tussenstand aangekregen: Zet de schakelaar in de tussenstand en ga starten tot ze een plof geeft en schakel dan meteen op lpg over!
Ik start op bijna dezelfde manier op LPG. Druk het gaspedaal in en zet het contact aan tot ik de klep hoor, dat doe ik vervolgens nog een keer. Dan trek ik de choke uit en start. Ik moet meteen als ie aangrijpt de sleutel loslaten. Start ik per ongeluk te lang (wat ik gister had) dan kan ik het zeker met dit weer wel vergeten en moet de G/B knop op half. Als hij dan aangrijpt meteen omschakelen naar LPG (dus hand op de knop). Start ik te kort dan wordt het ook lastig.
Met warme motor starten met de choke in en het gaspedaal max. ingetrapt.
Ik heb in het verleden ook van alles geprobeerd=> ‘s avonds wegzetten op benzine en dan op benzine proberen te starten. Werkte echter niet. Dan ging ik uiteindelijk maar met het openbaar vervoer, anders blééf ik de WW bellen
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 29-10-2006
- ID/DS DS21 Pallas Hydraulique
Toen ik mijn DS net had was het massa contact van de electronische ontsteking niet goed. Had daardoor ook startproblemen. LPG schakelaar in de middenstand hielp helemaal niet….