nou ik heb vandaag toch maar de hele kabelboom van de deur vervangen en alles werkt perfect.
ook heb ik vandaag mn dvd en tft ingebouwd en de linker claxon vervangen en dat ging allemaal perfect…...maar,
ik had de xm voor het vervangen van de claxon ff opgepompt op de hoogste stand want ik dacht dat ik er mss bijkon zonder de grill te verwijderen…....maar toen ik daarna wilde starten deed tie helemaal niks meer.
de xm heb prik, benzine en startmotor draait rond, maar niet aanslaan, wel gingen spontaan de alarmlichten knipperen en ik hoor een relais tikken in het handschoenen-kastje
zou dit aan de startonderbreker liggen ???????????
help me please, want ik moet ermee op vakantie volgende week
heeeeeeeeeeeeeeeelp !
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
het is opgelost!!!!!!!!!!!
onder de motorkap zit een soort schakelaar met een rubberdop, dit is een soort resetknop, ik heb me steeds afgevraagt waar die voor is, dat weet ik nu.
ik heb de knop ingedrukt hoorde een aantal relais klikken onder de motorkap en bij de zekering kast.het rode lampje van de onderbrekker brande weer normaal, code ingetikt en voila hij start weer.
het is een duitse importwagen, zit deze knop ook onder de nederlandse
bovenstaand bericht vond ik in een ander draadje, zou dit bij mij ook het probleem kunnen zijn ?
maar dat verklaard niet waarom de xm in alarm staat met o.a. knippers, want als ik de sirene in de motorkap (die altijd uitstaat) met het sleuteltje aanzet begint hij gelijk te loeien
ook heb ik gedacht aan de bdp sensor maar dat geeft ook geen verklaring voor de knipperende alarmlichten
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Duidelijk je alarm. De startonderbreker en alarm zijn waarschijnlijk geactiveerd door het opkrikken, de kantelsensor is dan geactiveerd en op het moment dat je de auto dan wilt starten schakelt het alarm in.
Het beste kun je proberen om het alarm een aantal keren uit en aan te zetten. Als het goed is zit er bovendien op het alarm een knopje of wijze waarop je de startonderbreker van het alarm kunt omzeilen mocht je bijvoorbeeld de handzender kwijt zijn. Lees het boekjke (als je die hebt) nog eens door en probeer daarna bovenstaande tip.
Duidelijk is in ieder geval dat het aan het alarm ligt!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
het alarm resetten dus, in het boekje staat daar niets over beschreven wel over de afstandsbediening van c.v. maar die sirene die bij mij linksvoor in de motorkap zit staat ook niet in het boekje
toen ik haar vanochtend nog een keer probeerde hoorde ik een relais tikken in het motorruim ergens aan de onderkant, deze hoorde ik al tikken nadat ik de c.v. van het slot haalde
hij begon overigens gelijk weer te knipperen, waar kan ik het alarm resetten en de startblokkering om zeilen ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ronald,
Het klikken dat je hoort bij het ontgrendelen van de portieren, lijkt mij het inschakelen van het hydractieve veersysteem te zijn. Als je twintig tot dertig seconden na het vergrendelen dezelfde klik hoort, is dat het uitschakelen en is dus op dit gebied alles in orde.
Daar ik noch mijn XM, noch de instructieboekjes bij de hand heb, kan ik je met het alarm momenteel helaas niet helpen…
Rens
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
weet iemand hoe ik het alarm en startonderbreking dan iig tijdelijk uit kan zetten of resetten, want ik wil er toch wel heel graag mee op vakantie
anders moet ik in de oude rotgolf van het vrouwtje
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Dat is wel heeeeeeeeel toevallig.
Ik heb vorige week bij dezelfde man in Kaatsheuvel een rechtervoorscherm en rechterachterportier gekocht voor 40 euro.
Ik had twijfel over de juiste kleur. Ik heb op mijn XM, TD 2.1 Vert Vega, kleurcode KQHCR (de nieuwe code).
De code op de donorauto uit 1996 was ERYCR(de oude code)
Heb hierover vragen gesteld op het Xantiaclub forum.
Volgens ervaringsdeskundigen maakt het niet uit. Ik moet het plaatwerk nog monteren.
Inderdaad een heel toffe peer. Kreeg er een rechterbuitenspiegel bij.
Peter Thiemann