Zoals sommigen misschien wel weten ben ik al weken aan het klooien met mijn deauville, om hem weer op de weg te krijgen.
Het begon met een stotter probleem, een paar weken later lieten alle keerringen en vriesdoppen hun vloeistoffen lopen; ander blok dus.
Nieuw blok gehaald uit een 14TGE, historie bekend, mooi blokje, gemonteerd (inclusief alles van de injectie uit die 14TGE)
Maar lopen??? nee hoor…
Na een week lang met de ontsteking geklooid te hebben (ben nou van ducelier naar bosch systeem gegaan) nog altijd geen verbetering. De auto start nou bijna niet, en als hij start is hij niet aan de praat te houden. Ben je eindelijk zo ver dat hij blijft lopen, grijpt de automatische choke niet in, dus blijft de auto niet lopen. En probeer je voorbij de 2000 toeren te komen begint de auto vreselijk te backfireen. Dat is nou al zo erg dat de injector nou geroosterd is.
Ik snap er helemaal niets van, ontsteking staat volgens de boeken goed, (8 graden voor bdp, gemeten op cilinder 1, nog zo iets, maakt niet uit op welke cilinder je meet, hij geeft altijd 8 graden voor bdp aan) ik heb de vervroeger al vervangen en gechekt, 3 bobines geprobeerd, verschillende injectoren, benzine leidingen doorgespoten, nieuwe injectie pomp, andere injectie relais, verschillende ecu’s, andere lambda sonde, andere vacuum doos…
Niets helpt, er verandert echt helemaal niets!
Tijdens de montage van het nieuwe blok ben ik vergeten hoe dat vacuum dingetje aagesloten was, welke slang naar de vervroeger ging en welke naar het inlaathuis. Onderling wisselen maakt geen verschil, is volgens mij dus niet van invloed.
Komt ook nog bij dat nou ineens de koppakking op het befaamde hoekje gaat lekken, en dat het deurscharnier ineens afbrak vandaag. (en dat komt niet eens door roest..)
ik neig er nou naar om hem te slopen, en de onderdelen zelf te houden. de auto heeft mij nou 1200 euro gekost, en rijdt nog altijd niet, en verkopen in deze staat heeft ook geen nut.
Iemand nog nieuwe ideeën? ik sta open voor bijna alles.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Misschien hetzelfde als bij meneer 123456789 uit Frankrijk: de brandstofpomp? Zou wel verklaren waarom het wisselen van de motor niets uitmaakt.
Overigens, het is toch de bedoeling dat de ontsteking voor alle cilinders hetzelfde tijdstip heeft? Cilinder 1 vonkt 8 graden voor bdp van cilinder 1, cilinder 2 vonkt 8 graden voor bdp van cilinder 2 etc. Eigenlijk heb je per cilinder 1 bdp, en niet 1 bdp per motor.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Misschien hetzelfde als bij meneer 123456789 uit Frankrijk: de brandstofpomp? Zou wel verklaren waarom het wisselen van de motor niets uitmaakt.
Overigens, het is toch de bedoeling dat de ontsteking voor alle cilinders hetzelfde tijdstip heeft? Cilinder 1 vonkt 8 graden voor bdp van cilinder 1, cilinder 2 vonkt 8 graden voor bdp van cilinder 2 etc. Eigenlijk heb je per cilinder 1 bdp, en niet 1 bdp per motor.
Brandstofpomp is al vervangen… (al 2 exemplaren om zeker te zijn..)
En dat met die vonkjes, ik vroeg mij het zo af, omdat in de vraagbaak duidelijk staat dat je dit aan cilinder 1 moet meten, aan de vliegwielzijde dus.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hij rijdt dus niet…. interessante storingen ben ik altijd voor in….
Kan ie naar Leeuwarden?, ik heb vanaf volgende week ruimte…
Zie maar even
Emiel
Nou, hij rijdt niet, is geschorst en niet verzekert, en wij hebben geen vervoer om een BX daar te krijgen… En een autotransporter huren vind ik eigelijk een beetje veel geld kosten.. (net tgi gekocht he..)
maar ik ga dit weekend alles maar weer eens uit elkaar slopen, en alle onderdelen stuk voor stuk chekken/monteren… je moet wat..
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hij loopt weer!
Ik ben vannochtend vroeg begonnen met de boel bij langs te lopen, en toen de auto eindelijk stationair liep gaf de ECU een storing aan. Uitlezen: code 21, dat servotje wat de gasklep bedient niet goed. (in de vraagbaak staat dan dat de ECU in de ‘breng me veilig thuis’ mode staat)
Nou er is dus een begin. Goed, uit een doos vol onderdelen een nieuw gasklephuis samengesteld, en ook direct maar de injector vervangen (helemaal zwart van backfires) , ECU gereset, starten—> lopen!
De eerste 10 minuten niet aan het gas gekomen, en je hoorde dat hij steeds beter ging lopen. Een proefrit gaf aan dat hij nog altijd niet accelereerd, maar het voelde meer als een benzine aanvoer probleem.
Nu staat de bx dus op bokken, en heb ik alle brandstofslangen er onderuit liggen. Het blijkt dat het fiter bij de uitlaat bijna niets meer doorlaat, doorblazen wou al bijna niet. Zo maar even een nieuw filter monteren, en nog een proefrit maken… Ik heb even gedacht aan nieuwe leidingen, maar deze zijn nog verbazend soepel.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
oke laat maar, hij loopt weer voor geen meter en geeft ook weer backfires. 2 ecu’s 2 vervroegers verder, geen verschil.
wat moet ik in godsnaam met deze auto doen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Injectie uit het raam mikken en carb erop, heb eventueel nog wel een setje voor je van een 1400 met handchoke
Re: pech met je Deauville
123456789 schreef:
Je hebt het over een filter bij de uitlaat?
Vanaf je tank loopt een leiding naar een plaatsje bij de achterveerbol (RA) en daar zit een fiter, in een rubberen blok. Vanaf daar loopt je leiding naar de injector als het goed is!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Vandaag waarschijnlijk kapotte koppaking geconcludeerd…
Vreselijke witte mist uit de uitlaat, waar nogal een zoete lucht aan zat…
Ik geloof toch dat ik ga sparen voor een 1.6i conversie!
Rijd nog veel lekkerder ook…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik ben vandaag begonnen met het klaarmaken van een 1600 blok wat ik nog in de schuur had liggen. Bij nadere inspectie bleek dat het blok er nog erg goed uit zag, dus toch maar begonnen met schoonmaken.
Nou ben ik alleen nog bezig om er een multipoint injectie op te zetten. Als je toch bezig bent, en alle spullen er voor hebt liggen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
handig zo’n schuur…
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
GoofBlikscha schreef:Ik ben vandaag begonnen met het klaarmaken van een 1600 blok wat ik nog in de schuur had liggen. Bij nadere inspectie bleek dat het blok er nog erg goed uit zag, dus toch maar begonnen met schoonmaken.
Nou ben ik alleen nog bezig om er een multipoint injectie op te zetten. Als je toch bezig bent, en alle spullen er voor hebt liggen…
Als je die af hebt, met 1.6 multipoint, wordt het je nieuwe dagelijkse vervoermiddel
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik denk het wel ja
Zonet even een kabelboom op het blok geklust en de sleutel omgedraaid, en het blokje draait nog rond. Nou nog even kijken hoe ik stroom op de ECU krijg, die doet nou nix. (2 verschillende kabelbomen he…) Maar met een sloop 19GTI blok en kabelboom kom ik een heel end.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nou, de zelfbouw 16i multipoint heeft gelopen!
Vandeweek even een testopstelling bouwen, ik wil zeker weten dat alles werkt voordat ik hem in de auto leg.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
*knip*
om een onleesbaar verhaal kort te maken; elektrisch zit het even niet mee.
Ik heb zojuist besloten om eerst het blok maar goed aan de gang te krijgen, en me dan druk ga maken over de bekabeling. (blok loopt immers..)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993