Ik weet niet of er al meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen :
Bij de Maxi Cosi Rodi XP (voor de kinderen vanaf 3 jaar) moet je eerst een onderstel op de zitting leggen waar je vervolgens de maxi cosi op klikt. Aan dat onderstel zit een soort schep die achter de rugleuning van de stoel komt zodat de maxi cosi niet kan schuiven. Tot mijn verbazing kun je dat onderstel niet in de C4 Picasso gebruiken omdat de rugleuning dicht is, je krijgt die schep dus niet achter de rugleuning. Als de kinderen erin zitten is het geen probleem omdat dan de gordel vast zit, maar als je zonder kinderen rijdt staat de maxi cosi dus los op de stoel, met alle gevaar van dien. Nu weet ik dat op alle stoelen achterin Isofix zit, maar aangezien die stoelen een vermogen kosten lijkt me dat geen optie. Ik neem aan dat meer mensen hier mee te maken hebben, die maxi cosi stoelen hebben volgens mij 90% van alle gezinnen. Iemand die hier al een oplossing voor heeft gevonden ???
JaapJaap schreef:De ‘schep’ past inderdaad niet op de twee buitenste stoelen, wel op de middelste. Ik heb het er maar een beetje ondergepropt en dan kun je het stoeltje nog wel vastklikken, geen problemen dus met losse stoeltjes.
Beetje lastig, 2 kinderen op de middelste stoel….....
Ik vind het erg slordig dat de “gangbare"kinderstoelen niet te gebruiken zijn op de manier waarop het is gemaakt. Best leuk dat er op alle stoelen isofix zit maar die stoelen zijn echt 2-3 keer duurder.
Doe ik bij mijn CX ook niet. Gewoon met de gordel vastzetten.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Remco H. schreef:Doe ik bij mijn CX ook niet. Gewoon met de gordel vastzetten.
De stoelen staan natuurlijk niet helemaal los. Ze zitten aan de zijkant altijd nog vast met de gordel die er doorheen loopt. Waarschijnlijk zwabbert hij een beetje bij scherpe bochten, maar hij zal je niet in de nek vliegen bij een noodstop.
Met alle respect harryhonda maar je besteld een mooie auto met o.a. extra mooie velgen. Die paar centen voor nieuwe ISOFIX stoeltjes lijken me dan ook wel een gerechtvaardigde uitgave. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik in jou portemonnee kan kijken of je betocht van verkeerde uitgaven maar kosten mogen mijn inziens mbt veiligheid van je kinderen geen bezwaar zijn (binnen de grenzen der redelijkheid).
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
Marco99 schreef:Met alle respect harryhonda maar je besteld een mooie auto met o.a. extra mooie velgen. Die paar centen voor nieuwe ISOFIX stoeltjes lijken me dan ook wel een gerechtvaardigde uitgave. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik in jou portemonnee kan kijken of je betocht van verkeerde uitgaven maar kosten mogen mijn inziens mbt veiligheid van je kinderen geen bezwaar zijn (binnen de grenzen der redelijkheid).
Als jij mijn maxi cosi stoelen over neemt voor 500 euro koop ik nieuwe isofix stoelen
Dit heeft niets met mijn uitgave te maken en waar ik het aan besteed, het is gewoon slordig dat de meest verkochte autostoel ter wereld niet past in deze auto. Natuurlijk zitten mijn kinderen veilig in de auto want ze gaan gewoon vastgesnoerd in die maxi cosi stoelen. Het probleem zit hem in het feit als de kinderen niet in de auto zitten, dan staat die stoel namelijk los, maar dat is ook al opgelost door de gordel altijd dicht te laten. Maar even eerlijk, welke dwaas wil er met 4 stoelen opgescheept zitten als ie maar 2 kinderen heeft : Maar mijn aanbod staat hoor, voor 500 euro mag je mijn stoelen overnemen, dan ga ik morgen 2 isofixstoelen halen (maak ik nog winst ook want die maxi cosi zijn “maar” 150 euro per stuk). Dat is overigens nog een punt, die isofix stoelen zijn 100 euro duurder en hebben volgens mij geen echte meerwaarde tov de maxi cosi, alleen dat ie vastgeklikt zit aan de stoel. Mijn kinderen zitten net zo veilig in de maxi cosi, kijk maar naar de diverse tests, daar komt de maxi cosi overal als 1 van de beste uit.
Jouw punt is waarom ik wel die velgen neem en geen duurdere kinderstoelen, een vergelijk wat nergens op slaat, maar vooruit. Mijn punt was waarom citroën niet heeft gedacht aan de gangbare kinderstoelen, dat is ongeveer 90%, een beetje slordig vind ik zelf.
- C5 X Shine Hybrid 225
GO HARRY….GO HARRY….!!!
harryhonda7 schreef:[Jouw punt is waarom ik wel die velgen neem en geen duurdere kinderstoelen, een vergelijk wat nergens op slaat, maar vooruit. Mijn punt was waarom citroën niet heeft gedacht aan de gangbare kinderstoelen, dat is ongeveer 90%, een beetje slordig vind ik zelf.
Toch niet helemaal goed gelezen dan want ik veroordeel je echt niet voor feit dat je wel dure velgen koopt en geen fatsoenlijke (lees: optimale) stoelen. Overigens ben ik met je eens dat Isofix onnodig duurder is. Het is wel het betere systeem, vooral qua bevestiging. Jouw aanbod om stoelen van 150 per stuk (dus 300 totaal) voor 500 over te nemen zal ik maar plaatsen onder kopje sarcasme.
Marco99 schreef:harryhonda7 schreef:[Jouw punt is waarom ik wel die velgen neem en geen duurdere kinderstoelen, een vergelijk wat nergens op slaat, maar vooruit. Mijn punt was waarom citroën niet heeft gedacht aan de gangbare kinderstoelen, dat is ongeveer 90%, een beetje slordig vind ik zelf.
Toch niet helemaal goed gelezen dan want ik veroordeel je echt niet voor feit dat je wel dure velgen koopt en geen fatsoenlijke (lees: optimale) stoelen. Overigens ben ik met je eens dat Isofix onnodig duurder is. Het is wel het betere systeem, vooral qua bevestiging. Jouw aanbod om stoelen van 150 per stuk (dus 300 totaal) voor 500 over te nemen zal ik maar plaatsen onder kopje sarcasme.
hh, inderdaad
- C5 X Shine Hybrid 225
Ben vandaag nog even bij de dealer langsgereden….Het past wel!
Je moet de “lepel” dan wel naar beneden laten wijzen. Dan schuift ‘ie er zo tussen.
gelukkig maar, scheelt weer een investering.
tilanus schreef:Ben vandaag nog even bij de dealer langsgereden….Het past wel!
Je moet de “lepel” dan wel naar beneden laten wijzen. Dan schuift ‘ie er zo tussen.
gelukkig maar, scheelt weer een investering.
hee dat ga ik bij de cx ook eens proberen…
Ik wil een baan met leaseauto ... dan neem ik ook zo’n Picasso ...
Vandaag 2 gezien, okay de C6 is bijzonder, maar deze C4 picasso is in haar soort toch erg imponerend te noemen.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:Ik wil een baan met leaseauto ... dan neem ik ook zo’n Picasso ...
Leaseauto is niet gratis hoor…..kost klauwen met geld per maand….gerekend over de 60 maanden looptijd koop je gewoon dat “kreng”...dus nix zaligmakend, die baan met lease-auto…
- C5 X Shine Hybrid 225
Marco99 schreef:
Leaseauto is niet gratis hoor…..kost klauwen met geld per maand….gerekend over de 60 maanden looptijd koop je gewoon dat “kreng”...dus nix zaligmakend, die baan met lease-auto…
Als je iemand quote, zorg dan wel dat de juiste naam erboven staat..
tilanus schreef:Marco99 schreef:
Als je iemand quote, zorg dan wel dat de juiste naam erboven staat..
Zag het zelf ook net, excuses en heb het al aangepast…..
- C5 X Shine Hybrid 225
Hoef je je niet voor te verontschuldigen hoor, een foutje maken we aallumaaal wel us.
Marco99 schreef:Remco H. schreef:Ik wil een baan met leaseauto ... dan neem ik ook zo’n Picasso ...
Dat moet je me toch eens voorrekenen of betalen we bij Woutertje Bos tegenwoordig 100% belasting
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van