2 van de 2
 < Vorige 1 2

C4 Picasso/ kinderstoeltje Maxi Cosi
Marco99
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 09 maart 2007 11:11 AM
  [ # 16 ]

MEGA-OFFTOPIC !!

hkonin02 schreef:

Dat moet je me toch eens voorrekenen of betalen we bij Woutertje Bos tegenwoordig 100% belasting Crying or Very sad

Natuurlijk heeft het voordelen maar waar ik tegen ageer is de gedachte dat leaserijders gratis in de nieuwste auto kunnen en mogen rijden. Dat is absoluut een misvatting. Ik kom via een eigen berekening (die ik hier niet ga reproduceren) uit op een bedrag na 60 maanden die geen duizenden euro’s afligt van wat ik zelf zou betalen als ik deze auto prive zou kopen. Je zou nu kunnen zeggen “ja maar de benzine dan”. Dat heb ik verrekend met de km vergoeding die je bij lease niet ontvangt en dan kom ik weer erg in de buurt. Groot voordeel is natuurlijk de 0-sores bij een lease…das voor mij ook grootste voordeel.

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 09 maart 2007 12:01 PM
  [ # 17 ]
Marco99 schreef:

MEGA-OFFTOPIC !!

hkonin02 schreef:

Dat moet je me toch eens voorrekenen of betalen we bij Woutertje Bos tegenwoordig 100% belasting Crying or Very sad

Natuurlijk heeft het voordelen maar waar ik tegen ageer is de gedachte dat leaserijders gratis in de nieuwste auto kunnen en mogen rijden. Dat is absoluut een misvatting. Ik kom via een eigen berekening (die ik hier niet ga reproduceren) uit op een bedrag na 60 maanden die geen duizenden euro’s afligt van wat ik zelf zou betalen als ik deze auto prive zou kopen. Je zou nu kunnen zeggen “ja maar de benzine dan”. Dat heb ik verrekend met de km vergoeding die je bij lease niet ontvangt en dan kom ik weer erg in de buurt. Groot voordeel is natuurlijk de 0-sores bij een lease…das voor mij ook grootste voordeel.

Blijft het feit dat je voor het bedrag wat je nu per maand betaald ALTIJD veel goedkoper rijdt dan iemand die prive een auto moet aanschaffen en al het onderhoud verzekeringen benzine enz.enz. zelf moet betalen.
Ik heb nergens gelezen dat rijden met een lease auto gratis is.
Ik zou het een en ander nog maar eens goed narekenen, ik denk dat je wat zaakjes bent vergeten om mee te tellen in je berekening (afschrijving van een paar duizend euro per jaar bv). Lease is altijd goedkoper, en als je een vet salaris hebt mag je nog kiezen wat je wilt ook zonder beperkingen over types en opties.

Zo, nu weer On Topic Wink

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 maart 2007 12:18 PM
  [ # 18 ]
harryhonda7 schreef:

en als je een vet salaris hebt mag je nog kiezen wat je wilt ook zonder beperkingen over types en opties.

Zo, nu weer On Topic Wink

Juist…ALS…

Ok, Back on topic—> bestaan er ook zitverhogers met Isofix ?

Profiel  

harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 324

Gepost: 09 maart 2007 05:07 PM
  [ # 19 ]
Marco99 schreef:
harryhonda7 schreef:

en als je een vet salaris hebt mag je nog kiezen wat je wilt ook zonder beperkingen over types en opties.

Juist…ALS…

quote]

En zonder vet salaris maar met lease auto rijd je NOG steeds veel goedkoper Crying or Very sad  Crying or Very sad  Crying or Very sad
ps: aan je bestelde auto te zien zit je blijkbaar ruim boven het mimimumsalaris, echt medelijden kan ik dan helaas niet met je hebben Wink

ff vlug gezocht maar kan zo gauw geen zitverhogers vinden met Isofix, maar dat heeft feitelijk ook weinig zin denk ik, ze moeten toch gewoon de gordel om, de meeste stoelen met isofix zijn die stoelen tot 3 jaar waar de gordels in de kinderstoel zelf zit, op het moment dat ze een kinderstoel hebben waarbij de autogordel gewoon omgaat (maxi cosi rodi xp bv) is er geen isofix voor beschikbaar

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 11 maart 2007 10:13 PM
  [ # 20 ]
Marco99 schreef:

MEGA-OFFTOPIC !!

hkonin02 schreef:

Aangezien je reageerde op mijn mail. Ga ik even verder off-topic.
Ik wist niet dat de lease-rijder in de verdomhoek zit. Natuurlijk is Leasen niet gratis. Toch maken nog steeds veel mensen gebruik van deze optie. In veel gevallen is het dus klaarblijkelijk interessant.

Ik vind je reactie maf. Als ik een baan zou hebben waarbij mijn salaris aangevuld werd met een leuke lease-cit zou ik tamelijk vrolijk zijn, ondanks de bijtelllingen etc. Ga er nou maar van uit dat leasen vaak interessanter is dan zelf kopen. En wat is daar nou toch mis mee?  NIX!

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 maart 2007 10:20 PM
  [ # 21 ]

Volledig met je eens, Remco.
Natuurlijk is het voordeliger om lease te rijden, dan om diezelfde wagen privé te kopen, verzekeren, onderhouden, aftanken, afschrijven en later weer in te ruilen. (ook wanneer je hier nog kilometervergoeding van de baas bijrekent. Tenzij je natuurlijk een Euro per km. krijgt. maar dat lijkt me sterk)
Diegene die keihard beweert dat dat niet zo is, is of een leugenaar, of niet echt een rekenwonder.  Wink

De ene heeft nou eenmaal wel het geluk dat hij kan leasen via z’n werk, de ander niet. So be it. Hoeven we niet moeilijk of zielig over te doen.
(ik doe toch ook niet moeilijk dat er duizenden mensen zijn die veel meer verdienen per maand dan mij? Dat is precies hetzelfde vergelijk)
Leven en laten leven. om maar even een cliché uit de beerput te trekken.  Wink

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 maart 2007 10:25 PM
  [ # 22 ]

Tièn, donc, alors!  Laughing

Tilanus dank voor de support. Ik werk in Aveen, waar heb je je nieuwe Picasso besteld? En waar gaat ie geparkeerd worden? Kan ik eens kijken vanuit mijn Niet-Lease CX. Wink

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 maart 2007 10:27 PM
  [ # 23 ]

Hij is besteld via Athlon. Wordt dus geleverd via Dijkstra Almere, binnenkort. (hoop ik)  Wink

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 maart 2007 03:46 PM
  [ # 24 ]
c4grand-p schreef:
Marco99 schreef:
Remco H. schreef:

Ik wil een baan met leaseauto ... dan neem ik ook zo’n Picasso ... Laughing

Leaseauto is niet gratis hoor…..kost klauwen met geld per maand….gerekend over de 60 maanden looptijd koop je gewoon dat “kreng”...dus nix zaligmakend, die baan met lease-auto…

Volgens mij is dit niet helemaal waar!

De door mij bestelde auto kost plusminus 34000
22% hiervan is de bijtelling:              7480 per jaar
netto kost me dat bij 42%                3141,64 euro
(verder dus geen kosten voor verzekering, wegenbelasting, brandstof en onderhoud!)

voor die 3141,64 per jaar / 261,81 per maand kan ik hem NOOIT zelf rijden…........

niet om te zeuren, maar om eerlijk te zijn Wink

c4grand-p, met alle respect maar die discussie was al afgelopen hoor….ouwe koeien zijn zelfs met C4GP niet meer uit een sloot te halen….sorry maar helaas….bedankt voor je rekensom, overigens heb ik iets andere bijtelling dan jij, betalen wij verzekering en benzine zelf in onze ongunstioge leaseregeleling en dus ziet plaatje er anders uit (damn, zeg ik toch weer wat).

Profiel  

Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 maart 2007 06:37 PM
  [ # 25 ]

Damn reageer ik toch weer. Marco99 als ik jou was zou ik voor de km-vergoeding gaan en zelf deze mooie C4GP aanschaffen. Met jouw regeling ben je dan dus goedkoper uit begrijp ik. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Rolling Eyes

Wink

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook