2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Navigatie systemen
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 21 oktober 2004 02:45 AM
  [ # 16 ]
René van Maren schreef:

Ik beken hoor Rolling Eyes

Dank je wel, Rene Smile  Wink

Zo helpen Citrofielen elkaar weer…..had het nooit zelf gered….vooral niet die satelliet-instellingen…...was niet zo duidelijk.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 oktober 2004 08:18 PM
  [ # 17 ]

En? heeft ie het vandaag goed gedaan??

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2004 08:36 PM
  [ # 18 ]
René van Maren schreef:

En? heeft ie het vandaag goed gedaan??

Mhh…..ja…..voor een adres in een onbekende stad of dorp werkt het fantastisch Exclamation .....maar toen ik de A9 opging richting Almere en Emmeloord…..wilde hij me bij de kruising met de A4 de ring A’dam op sturen…..mooi niet, deze jongen gaat gewoon rechtdoor richting AMC en dan door de Bijlmer…enz. Cool
Enfin….een km of 2 verderop wilde ze (Eva heet ze toch ? Laughing ) mij rechtsaf door Amstelveen sturen….......ondertussen gewoon 100 blijven rijden…....GA NU RECHTSAF, zei ze op een nogal gebiedende toon…..mooi niet zei ik tegen haar….ik ga gewoon rechtdoor (heerlijk trouwens, een vrouw in je auto die dan niks terugzegt)......pas toen ik die afslag voorbij was….ging Tom’mie een alternatieve route berekenen. Rolling Eyes  Confused

Later op de dag stond ik bij het Hoofdkantoor van de ANWB in Den Haag…en moest toen naar Pijnacker…...nou, zal me benieuwen :

Via Nootdorp Shocked ........met allerlei polderweggetjes kwam ik wel waar ik wezen moest (en netjes voor de deur!)......maar helemaal perfect werkt het toch niet.
(had natuurlijk gewoon de A4 op gemoeten en dan bij Delft de afslag Pijnacker pakken….zal wel wat omrijden zijn, maar wel sneller)

Zal allemaal wel wennen zijn voor me…....ik was al van plan om al mijn kaarten en het Shellboek in de kachel te gooien, maar daar wacht ik maar even mee….en voortaan zal ik toch maar even *meedenken* met de Navigator…. Wink

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 oktober 2004 08:45 PM
  [ # 19 ]

Toch vind ik dit raar! je moet niet schelden op “dat wijf”  want anders stuurt ze je over een weiland de sloot in.
Dus voortaan “ja mevrouw”en scheurt dan lekker toch de andere kant op Laughing
Ik heb ook wel eens eens een “bekijk het maar"moment met dat ding.
Maar ik heb de mannelijke stem   en die heet…..........BRAM

@Bram   kijk voor de grap eens wat er gebeurt met de nog te rijden tijdindicatie (scrabble)  wordt dat dan ook korter als je haar negeert????
Ik heb een paar keer gedacht dat ik een kortere weg wist…...nou mooi niet….Soms had ik gelijk…...
en vergeet niet dat het een “hulp"systeem is en je hoe dan ook naar je bestemming brengt!  zonder tomtom maar met mijn (v)echtgenote is het hetzelfde laken een pak!!!  hierin roept ze!!  ik zeg dat ze kan barsten want rechtdoor is zeker weten korter dus we gaan rechtdoor….. 200meter verderop aangekomen staat er een gigantische opstopping!  had ze toch weer gelijk Crying or Very sad

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 24 oktober 2004 04:04 AM
  [ # 20 ]

Toch nog een vraagje aan o.a. Thijs (en anderen natuurlijk die ervaring hebben met Tomtom!)...:

Gisteren moest ik naar Hooglede in Belgie….(tussen Kortrijk en Brugge in).....ik ging over de snelste route…..dus nam ik niet een afslag met een 80 km weg (die 50 km lang was) maar iets omrijden via de snelweg.
(dus….via Gent…Kortrijk en Roeselaere)

Toen ik eenmaal op de plaats van bestemming was…wilde ik OOK weer diezelfde weg terug !!

Maar dat schijnt Tom tom niet te kunnen…..terwijl ik dacht dat de hele route ook automatisch opgeslagen werdt in het geheugen.

Of heb ik de 43 pagina’s van de gebruiksaanwijzing niet goed gelezen ? Surprisedops:  Wink

De vraag is dus of Tomtom je ook weer via de zelfde weg terug kan laten rijden…..zit er nog e.o.a. (voor mij verborgen) extra mogelijkheid in ?

Verder ben ik best wel tevreden met deze routeplanner….alhoewel hij me op de terugweg….toen ik bij Den Haag de N-206 nam (via Katwijk, Noordwijk, de Zilk…en zo naar Haarlem terug…..wel steeds opriep om al die dorpen in te duiken….en weer naar de A-44 wilde laten rijden (vermoed ik)....terwijl dit echt wel de KORSTE route naar huis was. Cool

Ook had ik eerder die dag een leuke ervaring…toen ik naar de Chemieweg in Moerdijk moest (Shell)....en ze tegen mij zei : Bestemming bereikt Exclamation ......mooi niet Rolling Eyes .....ik stond wel op de Chemieweg…...en volgens de Navigator hield de weg daar ook op…terwijl ik nog een 1,5 Km moest doorrijden. Confused
En de kaart liet een leeg vlak zien….terwijl die weg er toch echt al een jaartje of wat ligt. Rolling Eyes

Vreemd is dat….toen ik weer wilde wegrijden in Moerdijk….was ik effe helemaal van de wereld….volgens Tomtom dan Laughing
Geen weg te zien op het scherm…..ik moest dus eerst even doorrijden totdat ik weer het vlaggetje zag….en de weg daar weer begon…(toen was hij dus weer wakker Smile ).....zijn dit nog foutjes in Tomtom ??

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 24 oktober 2004 03:23 PM
  [ # 21 ]

Ha weer een blijde tomtom gebruiker erbij Smile

Over die korte wegen. Als je korste route kiest zal er geen rekening gehouden worden met snelheden maar alleen met het aantal kilometers. Dus korste in de vorm van kilometers. En door dorpen is vaak niet de snelste route natuurlijk. Ik cross niet zo vaak rond in de randstad maar rond d’bosch , eindhoven, enschede en arnhem gaat het meestal wel goed met de routebepaling. Uiteindelijk zal je er ook wel komen maar je kent zelf de wegen beter soms en dan negeer ik dat ding gewoon.

Over die kaarten, tja dat is heel raar soms. Die kaarten kopen ze gewoon van valk of een andere kaartenboer en als die een weg nog niet opgenomen heeft in hun kaarten dan houd het snel op. Overigens kan ik daar geen lijn op trekken want mijn Route66 2003 op de computer had een straat die er al 4 jaar ligt nog niet en in 2004 zit deze er wel opeens in. Maarja als je eenmaal in de goede straat zit kom je er toch wel? Wink

TomTom is voor mij gewoon handig als ik ergens nog nooit geweest ben om het dan makkelijk en snel te vinden. Naar verloop van tijd raak je vanzelf gewend aan de ‘tekortkomingen’ van het product. Maarja zelf denken is af en toe ook niet erg toch Razz

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 04:02 PM
  [ # 22 ]

Nou Thijs…..ik heb de gebruiksaanwijzing van Tomtom eens door gelezen….en daar hebben ze het wel over een omgekeerde route terug en dat dit dus in te stellen is....maar vraag me niet HOE dat dan moet….want ze geven het gewoon niet duidelijk genoeg aan. Confused
Hebben het over Knop-8…maar HOE ik ook aan het zoeken ben geweest…..kom er niet uit.  Crying or Very sad

Wel kan ik natuurlijk gewoon mijn favoriet aanklikken….(Thuis) maar dan gaat ie toch weer de route terug rijden die HIJ (of zij Wink ) wil…en niet de alternatieve route die ik gereden heb.

http://www.tomtom.com/lib/doc/ttn3ppc_manual_nl.pdf

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 04:04 PM
  [ # 23 ]

Ik zal het grote handboek ook ff printen en bekijken vanavond

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:35 PM
  [ # 24 ]

Op Pagina 21 van de handleiding staat het volgende :

Een route plannen

Normaliter zou u een bestemming zoeken (zie de vorige sectie) en de optie Navigeer naar… selecteren om naar een bepaalde bestemming te gaan. Indien u een ander vertrekpunt dan uw huidige locatie wilt opgeven, is het raadzaam de knop ZOEK (9) te gebruiken.

De knop PLAN (8 ) Confused:  biedt echter een allesomvattend interactief dialoogvenster waarin u een vertrekadres, een bestemmingsadres en een routetype kunt opgeven. Wanneer u op OK drukt, zal TomTom Navigator proberen een route te berekenen vanaf het vertrekadres naar het bestemmingsadres.

Het routetype, dat op het derde tabblad van dit dialoogvenster kan worden opgegeven, biedt speciale planningsopties die nergens anders in het programma beschikbaar zijn:

Terugweg: selecteer dit vakje om vertrekpunt en bestemming te ruilen. (* graag ja….maar WAAR ZIT DAN DING DAN ??? Shocked

Kortste route: berekent de route met de kleinste afstand - een route waar elke meter telt (in plaats van elke minuut). l Wandelroute: berekent een wandelroute - die per definitie het kortst en…....

Schiet mij maar lek Rolling Eyes .....wat een ingewikkelde toestand zeg….die beschrijving…..dat wil zeggen….ik snap wel wat ze in de handleiding bedoelen, maar waar je het nu op je PDA moet zoeken…. ConfusedConfused:

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 oktober 2004 05:40 PM
  [ # 25 ]

Adem in…. Adem uit…. Blijf rustig Wink

Wanneer de kaart zichtbaar is, 1 keer op de kaart drukken, en dan knop Plan? En dan het 3e tabblad daarin. Lijkt mij…

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:43 PM
  [ # 26 ]

1X op de kaart drukken….dan krijg je dus de schermen met *Navigeer naar*......*verlaat Applicatie*...enz…....daar kom ik GEEN Plan-8 tegen !
Ook niet met de *MEER*-knop….de pijl naar rechts dus.

Ik heb al uren zitten zoeken…..heb toch echt versie 3.01….dus ? Surprisedops:

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:49 PM
  [ # 27 ]

Ow wacht eens even. Als je eens linksboven drukt dan krijg je zon dropdown menu. Zit daar geen plan ding tussen?

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:50 PM
  [ # 28 ]

Vooral naar DIT ben ik zeer benieuwd :

Het routetype, dat op het derde tabblad van dit dialoogvenster kan worden opgegeven, biedt speciale planningsopties die nergens anders in het programma beschikbaar zijn:

Misschien word ik wel te oud….met m’n 54 jaren, voor dit soort zaken.  :48

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:54 PM
  [ # 29 ]
T(h)ijs schreef:

Ow wacht eens even. Als je eens linksboven drukt dan krijg je zon dropdown menu. Zit daar geen plan ding tussen?

Daar staat : Kaart, instructies, beide, navigator, favorieten en reisplan…en als ik dan die laatste knop indruk…krijg ik een groot scherm waarop staat :

Geen Reisplan beschikbaar (en nog een heel paginagroot verhaal) Shocked
Daar kun je dan ook wel weer verder iets zoeken…maar nog steeds GEEn (ik herhaal) GEEN Plan-8. Exclamation

Heel Mysterieus Wink

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 25 oktober 2004 05:58 PM
  [ # 30 ]

Nuja je zal eerst een plan moeten maken lijkt me. Dus wanneer er een plan beschikbaar is, misschien kun je dan bepalen dat je terugreis wil… Smile

Profiel  

2 van de 17
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook