Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit is inderdaad weer een aparte. Maar goed, ik zou het zeker proberen aan te vechten. Als de overtreding omschreven is als “onnodig” dan lijkt mij dat zowiezo een discussiepunt. Is een parkeervergunning ook onnodig? Zit ook op je vooruit immers, en belemmert soms het zicht. Van verschillende gemeentes moet je hem zelfs op je vooruit plaatsen. Een navigatiesysteem kan zeker nodig zijn. Ten tweede is het, in ieder geval bij mijn CX zo en eigenlijk vrijveel voertuigen die geen bestelbus zijn, dat een groot deel van de vooruit geen functie heeft behalve het bekijken van de motorkap. Oftewel, je kan je halve dashboard volbouwen en nog steeds precies evenveel zicht hebben. Ik vind dit een hele aparte. Mijn navigatiesysteem zit niet op de vooruit, dus ik heb er geen last van, maar het lijkt mij dat de beschrijving “onnodig” hier dubbelzinnig en onduidelijk is, en plus, als het ding laag zit vermindert zo’n apparaat het zicht helemaal niet in de meeste personenautos.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Een navigatiesysteem kan zeker nodig zijn.
denk dat een navigatie in veel gevallen zelf veiliger is dan zelf de weg zoeken en flink afgeleid zijn van het verkeer
arjan_verkade schreef:sans-pareil schreef:Een navigatiesysteem kan zeker nodig zijn.
denk dat een navigatie in veel gevallen zelf veiliger is dan zelf de weg zoeken en flink afgeleid zijn van het verkeer
op grond daarvan werd de boete van wupke geseponeerd ,en omgezet in een waarschuwing.
wupke’s advies is dus,, niet betalen maar aanvechten..
greets wupke
Als de zuignap zo laag mogelijk bevestigd wordt, en de pda, of navman, of wat dan ook, net bovenop het dashboard staat, kan dit wettelijk toch geen enkel probleem zijn ?
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Vroeger had je een door de overheid verplicht gestelde kenteken deel III op de voorruit. Deze was bijna nog groter dan de zuignap van een TT. Toen hoorde je niemand over het wettelijk belemmeren van het uitzicht.
Pfff, ... in wat voor land leven wij eigenlijk.
Pfff… wat ze wel niet verzinnen tegenwoordig om maar verboden te maken.. of ” boete-waardig” . Hoeveel mensen hebben in hun auto wel niet dingetjes aan de achteruitkijk-spiegel bungelen ( wat ik persoonlijk overigens uitermate irritant vind).. is dat ook al een reden om een boete uit te delen?
Weet het niet hoor… vaag allemaal.
Ik denk dat heel veel ” misstapjes” voornamelijk aan de bestuurder zelf liggen. En niet zozeer aan de obstakels die er tot kunnen leiden. Om het zo maar eens te zeggen..
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…
Er bestaan mensen die de TomTom precies midden op de voorruit hangen, ongeveer 20 cm boven het dashboard. Dan kan je toch net zo goed je voorruit afplakken?? Als je dat ding nou ergens in een hoekje stopt, oké, dan heb je er geen last van. Maar als ‘ie echt op een gevaarlijke plaats zit mag dat van mij verboden zijn hoor!
rij zonder tomtom, en kom ook overal…
kwestie van http://www.leaseplan.nl en dn de routeplanner..
vele malen goedkoper, en geen boete…;)
Tom Duckpower schreef:rij zonder tomtom,
Toch zit er wel een 1 Tom in de auto.
Je weet niet half HOE ontspannend het is als je met een Navigatiesysteem naar een onbekend adres moet rijden….zeker als dat meerdere keren per dag gebeurd.
En er zijn beroepschauffeurs (koeriers, besteldiensten, vertegenwoordigers…enz.) die niet even snel een routeplanner bij de hand hebben (omdat ze onderweg zijn bijvoorbeeld)...typen het adres in op hun Nav. of TT en hoeven dan niet in een drukke stad of in het donker op e.o.a. landweggetje…te gaan kijken in een Shellboek of uitgeprinte route, waar ze links of rechtsaf moeten slaan.
Ik kan nog wel *tig* meer voorbeelden noemen…..maar je moet er eerst eens zelf mee gereden hebben, voordat je het voordeel ervan weet.
*Bestemming bereikt* zegt ‘Eva’ .....en je stopt in 95 % van de gevallen precies voor de deur van het ingetypte adres.
Soms een tiental meters verder, dan is er blijkbaar recent iets veranderd of zo…maar je staat wel in de straat waar je wezen moet.
het kan best handig zijn, dat ben ik met je eens.
Maar als je soms ziet dat ze gebruikt worden om naar de buurtsuper te rijden…
En vroeger? Geen routeplanners ed, en toch ging met in vreemde/verre landen op vakantie, met alleen een kaart, en men kwam altijd aan…
Den Menschheid is verwend
En de tomtom zal net zijn als airco…
hier thuis nog nooit een auto met airco gehad, en missen het dus niet.
Heb je het eenmaal een keer gehad, dan kun je niet meer zonder.
Zoals ik al zei, den mensch is verwend…
Alles moet tegenwoordig electrisch en automatisch, terwijl zelf schakelen en de stoel verschuiven nog altijd prima en foutloos gaat ..
Tom, die het zonder tom ook allemaal goed weet te vinden
de mensheid is niet verwent, maar ik weet niet hoe ik het zou noemen..
in een auto of op een telefoon of op de laptop/PDA enzenz enz moeten zoveel mogenlijk mogenlijkheden zitten.
zelfs zoveel dat meer dan de helft vaak nog niet word gebruikt.
probeer maar eens een 06 toestel te kopen ZONDER bleutooth.
zelfs op deze laptop zit het.
en ik heb het nog nooit gebruikt.
idem met de DVD/Svhs, want VHS is out.
nog meer knoppen en koppen ,en helemaal nieuw is de blauwe laser.
of het nu is omdat de buren het ook hebben ,of door gewiekste marketing, het zal wel.
maar al die bullshit kan mij dus niet bekoren, elec raampie? leuk, centrale vergrendeling , ja da’s wel nuttig, scheelt je elke x een rondje rond de auto.
maar de rest wat nu bv in de C5 zit!! voicecontrolled commands,,, van de gekke.
praten tegen je auto,,,,wat word er nog meer verzonnen?
en dan de grootste gein….
als het kapot gaat, moet je ze eens zien in de garage, soms net kleine kinderen wiens speeltje kapot is….
maar ja, een speeltje met veel friemels ed gaat snel kapot.
mvgr wupke:die de helft minder ook wel genoeg vind.
Tom Duckpower schreef:En de tomtom zal net zijn als airco…
hier thuis nog nooit een auto met airco gehad, en missen het dus niet.
Nou….v.w.b. dat laatste, ik heb nu 2 Citroen’s gehad met Airco (de Xantia TD en de Saxo 1.5D)....en wanneer het buiten tegen de 30 graden is, vind ik het heerlijk om te hebben….vooral in de periode dat ik 4 tot 5 dagen p/w aan het koerieren was.
NU (januari)....mis ik de airco niet, nee.
Maar ik ga nooit meer op stap zonder mijn *maatje*...de MIO-168 met TT…..al is het maar 1 dag per week.
Goed zo…..ben nog wel benieuwd naar de motivatie van de rechter.
M&M schreef:De volgende stap in navigatie ... 3D-navigatie ...
Grappig
Maar daar zul je dan wel een snelle processor voor nodig hebben in je PDA of Nav.systeem…...want de opbouw van die beelden vraagt natuurlijk nogal wat.
Ik vind het overigens niet zo nodig hoor….in het donker zie je toch haast niet wat voor gebouwen er staan, als IK maar weet waar ik rechts of linksaf moet slaan en waar ik voor de deur sta (*bestemming bereikt*)....meer verlang ik niet van een Nav.systeem.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Had m’n mio168GPS een weekje uitgeleend aan iemand die ermee naar zweden wilde. Krijg hem stuk terug Connector gemold, gelukkig nog garantie en anders krijgt ie de rekening Pluspuntje: op de heenweg waren ze zonder problemen naar zweden genavigeerd met tommy, op de terugweg was tommy stuk en zijn ze verdwaald
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl