Bram schreef:
Ik weet eigenlijk niet WAT er nu zo speciaal is aan de Tomtom Go (behalve dan dat Beutooth).....schijn me eens bij als je wilt ?
Ik las ook ergens in een test in Autoweek, dat je die Tomtom-Go niet zo makkelijk even in je zak steekt, dus hem er al snel laat inzitten s’nachts….en dat vraagt natuurlijk om een ingeslagen raam.
Aan de nieuwe TT Go 300 is niet zo heel veel bijzonders, handsfree bluetooth bellen is de enige ‘extra’, een stuk goedkoper dan de Classic maar geen Major Roads of Europe. De TT Go 500 is hieraan idem maar dan met Major Roads of Europe. En last but not least, en mijninziens het meest interessant is de TT Go 700 die alle kaarten van Europa als 1 kaart op een interne 2gb disk heeft staan. Hiermee is van deur tot deur te plannen binnen heel europa wat NIET met de Classic, 300 en 500 kan. Daar kun je enkel binnen 1 land van deur tot deur plannen. Ja en er zit een afstandbediening bij en nog wat ongein. Meest interessant hieraan is nog de prijs, namelijk een schamele 799,- voor de TT Go 700.
Dat valt in het niet bij het bedrag wat je voor de Classic met alle kaarten kwijt was.
- 650,- TT Go Classic
- 70,- 1gb SD card
- 175,- Roads of Europe
Hiermee kom je op 895,- en dan kon je niet van deur tot deur plannen binnen europa. Wat dat betreft is het er wel op vooruitgegaan.
Met de TT Go Classic heb ik verder weinig klagen, voor mijn schoonvader draaien er 40 op zijn vrachtwagens en dat werkt goed. Op een akkefietje met adapters na dan Er stond 24V op de adapter en daar konden ze niet tegen, resultaat dat je TT doorfikt.
Op zich geen echte grote klachten over de TT Go dus, alleen zie ik dat een Mitac stukken minder kost en net zo handig is. Dus voor de volgende batch navigatiesystemen die aangeschaft moeten worden ga ik daar misschien ook eens naar kijken. Mede omdat de TT Go geen faciliteiten voor vrachtwagenchauffeurs bied, het ding stuurt je in Oostenrijk en Italie gewoon de pas over en das niet echt wenselijk….
PS. Laat em nooit maar dan ook nooit in je auto zitten, zelfs niet de houder want zelfs daar tikken ze de ruit voor in. Er zit een mooi draagtasje bij en dan neem je hem zo mee.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:PS. Laat em nooit maar dan ook nooit in je auto zitten, zelfs niet de houder want zelfs daar tikken ze de ruit voor in. Er zit een mooi draagtasje bij en dan neem je hem zo mee.
Dat je de tomtom zelf niet in de auto moet laten zitten is me wel duidelijk, maar die houder!? Is ‘t al zo erg?? De houder is gelukkig weer op nieuw te bestellen voor niet al te veel maar, die ruit is erger In Zierikzee durf ik ‘t wel maar, ik zal er voortaan aan denken als ik ergens anders naartoe ga…
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ik maak nu gebruik van de mio 168 gps met TT3. Superding zeg, helemaal voor die prijs. Heel nederland door geweest met een kleine voorjaarsvakantie. Alleen op het laaatst wilde die via een zandpad Maar niet gedaan, had de caravan erachter Zeer goede satelliet ontvangst in de xantia, zelfs zonder antenne uitklappen.
Was wel even prutsen om TT3 benelux erop te krijgen, ik had hem zonder software gekocht maar het is allemaal gelukt. Nu alleen nog uitzoeken hoe ik europa erop krijg
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Ik maak nu gebruik van de mio 168 gps met TT3. Superding zeg, helemaal voor die prijs. Heel nederland door geweest met een kleine voorjaarsvakantie.
Alleen op het laaatst wilde die via een zandpad Maar niet gedaan, had de caravan erachter
Zeer goede satelliet ontvangst in de xantia, zelfs zonder antenne uitklappen.
Was wel even prutsen om TT3 benelux erop te krijgen, ik had hem zonder software gekocht maar het is allemaal gelukt.Nu alleen nog uitzoeken hoe ik europa erop krijg
Ja…ha ha ik zie dat je die ervaring dus ook al hebt gehad.
Nog geen rotonde’s tegen gekomen, die er nog niet opstaan ?
Die zullen met Tomtom-5 wel aangepast zijn.
Die versie zou deze maand uitkomen, staat op hun site. (voor alleen PDA’s)
Bedoel je met *europa* de Major routes of Europe….of landkaarten ?
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
Ja…ha ha ik zie dat je die ervaring dus ook al hebt gehad.
Nog geen rotonde’s tegen gekomen, die er nog niet opstaan ?Die zullen met Tomtom-5 wel aangepast zijn.
Die versie zou deze maand uitkomen, staat op hun site. (voor alleen PDA’s)Bedoel je met *europa* de Major routes of Europe….of landkaarten ?
Wat denk je, het komt van ene mister R
En heb idd ook al gehad dat ie een rontonde aangeeft terwijl er gewoon een weg doorloopt. Denk je ook van zal volgend jaar wel een rontonde zijn. En 1 keer dat we rechtdoor reden dat ie ineens begon van keer om, bleek dat we ergens linksaf moesten maar dat had ie dus niet gezegt maar verder super ding. Nu nog even iets leuks verzinnen om het ding wat vaster in te bouwen.
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
We zitten allemaal te wachten op Tomtom-5….die is recent v.w.b. de kaarten.
Maar het blijft voor zo’n bedrijf natuurlijk achter de feiten aanhollen….en versie-3 is volgens mij nog uit eind 2003.
Maar het meeste klopt wel hoor….alleen heeft ie soms problemen met een huisnummer.
Dan kom ik bij een bedrijf iets afleveren….en zeg dan tegen de receptioniste…:
*U moet uw bedrijf echt een 100 meter verderop gaan bouwen, want volgens Tomtom zit u hier helemaal niet.*
Sterker nog…mijn eigen koeriersbedrijf zit volgens Tomtom 400 meter verderop.
Ik kwam een keer het kantoor bij hen binnen en nam de MIO 168 al draaiende mee…..en liet het de boss zien….(die heet ook Andre)....Oh, wist ik nog niet ?
Nee, kan ik me wel voorstellen, zei ik….als je als koerier met de navigator naar je baas moet, is er iets goed mis
Overigens….over de MIO-168 gesproken…..ik lees net op de site van MITAC (de fabrikant van die PDA)....dat de opvolger ervan al klaar staat….de MIO 169
http://www.mio-tech.com.au/products/gps/169/default.asp
Schijnt alleen voor te navigeren te zijn….is zo te zien wel iets groter en dikker dan mijn huidige 168…..en gelet op de processor snelheid e.d….is er niks veranderd.
Ben benieuwd naar de prijs.
Ik heb gisteren de Mio 268 gekocht, werkt prima.
Bij de MediaMarkt was deze 2 weken terug voor €350 in de aanbieding, nu kost hij weer €399, is nog altijd goedkoper dan bij de Halfords ofzo, daar kost deze €449.
Heb er een testrit meegemaakt, op de snelweg krijg je (bijna) bij elke afslag de melding dat je links aan moet houden
Wat me wel tegenvalt is dat de hoofdwegen van Europa er niet opstaan, volgens die knurft bij de MediaMarkt zou dat wel zo zijn.
Nu nog de rest van de kaarten van Europa zien te scoren.
ZX1.4i schreef:Ik heb gisteren de Mio 268 gekocht, werkt prima.
Bij de MediaMarkt was deze 2 weken terug voor €350 in de aanbieding, nu kost hij weer €399, is nog altijd goedkoper dan bij de Halfords ofzo, daar kost deze €449.
Heb er een testrit meegemaakt, op de snelweg krijg je (bijna) bij elke afslag de melding dat je links aan moet houden
Wat me wel tegenvalt is dat de hoofdwegen van Europa er niet opstaan, volgens die knurft bij de MediaMarkt zou dat wel zo zijn.Nu nog de rest van de kaarten van Europa zien te scoren.
Voor meer info :
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/B24C4D50092C21C5C1256FBA004B7204.htm
Heb je voor deze MIO gewoon de Navigator kaarten nodig zoals voor de MIO 168, die ik heb ?
Ik stuur je anders wel even een PB.
En waarom heb je voor DEZE Mio gekozen en niet de MIO 168 ??
Die steek je makkelijker in je zak (lekker plat) en die werkt meer dan uitstekend…..en is volgens mij nu ook goedkoper te scoren.
Bram schreef:En waarom heb je voor DEZE Mio gekozen en niet de MIO 168 ??
Die steek je makkelijker in je zak (lekker plat) en die werkt meer dan uitstekend…..en is volgens mij nu ook goedkoper te scoren.
Ik was ook op zoek naar een Mio168, deze heb je me laten zien vorig jaar, ik vond de ingebouwde GPS antenne wel zo handig, geen gedoe met losse dingen. Deze kon ik helaas nergens vinden, ja 1 Demo model zonder navigatie software voor €200 en een demo model met navigatie software voor €444
De TomTom-Go is met €500 gewoon veel te duur voor een lomp uitziend apparaat, dat echt niet in je broekzak past, de Mio268 is een stuk dunner.
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Iemand al over op TT5 voor z’n PDA?
Nissan X-Trail ‘17
Hij doet het ja, maar ik heb nog geen zin/tijd gehad om de functionaliteit te testen. Frappante is wel dat er bij TT5 geen kaarten voor Polen en Tsjechie zijn terwijl die er voor de TT Go wel zijn.
<edit>Polen en Tsjechie zijn dus bij Duitsland geannexeerd</edit>
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Iemand enig idee of de Tele Atlas kaarten van de verschillende systemen zoals TomTom en Mio, onderling compatibel zijn?
zandvoorta schreef:Iemand al over op TT5 voor z’n PDA?
Ehhh….(ahum, kuch).....daar word aan *gewerkt*
ZX1.4i schreef:Ik was ook op zoek naar een Mio168, deze heb je me laten zien vorig jaar, ik vond de ingebouwde GPS antenne wel zo handig, geen gedoe met losse dingen.
Deze kon ik helaas nergens vinden, ja 1 Demo model zonder navigatie software voor €200
200 ?
Had die dan maar gekocht…de navigatie kun je wel via *een vriend* te pakken krijgen.
Maar ja….als hebben komt, is hadden te laat (of zoiets)
Bram schreef:200 ?
Had die dan maar gekocht…de navigatie kun je wel via *een vriend* te pakken krijgen.
Maar ja….als hebben komt, is hadden te laat (of zoiets)
Dat was alleen de PDA zelf, zonder enige software, geen houder, usb kabel, 220V oplader en auto oplaad snoer.
De PDA zelf zag er enigzins afgelebberd uit