Hallo,
ik sta op het punt om een Picasso 1.8 van 2002 met LPG G3 te kopen. Ik heb hier en daar gesurft op internet voor informatie.
Wat naar voren komt, is het voltanken van 80 % van de totale inhoud van de gastank en daarnaast dat de benzinemeter ook langzaam naar beneden gaat omdat deze het niet helemaal meer snapt met gas aan boord. Wordt deze dan reset elke keer als je hem weer start?
Waarom kun je een gastank niet helemaal voltanken? Daarnaast moet je zelf in de gaten houden wat het bereik is met een gastank (dagteller?), klopt dat
Gaarne advies van iemand die op gas rijdt.
ikzelf rijdt niet op gas (en mijn xsara ook niet ) maar toen ik hem aanschafte heb ik me wel laten informeren ivm gas.
dat je maar tot 80% kan vullen is gedaan voor de veiligheid aangezien gas bij warme temperaturen uitzet.
bij de installatie wordt normaal een digitaal gas-metertje geleverd
hetgeen meestal ook dienst doet als schakelaar tussen gas en benzine en
hetgeen begint te piepen wanneer de gastank bijna leeg is waardoor er kan overgeschakeld worden op benzine, hetgeen ook automatisch kan gebeuren.
Het enige nadeel dat zou kunnen gebeuren is het inbranden van de kleppen
v/d motor (hetgeen door extra kleppenolie NIET zal verholpen worden), dit hangt van merk tot merk, motor tot motor af.
verschillende Citroen garages raadde een LPG installatie op mijn motor (16i 16V) af. Bij een 1.4 of een gewone 1.6 zou dit echter geen probleem zijn.
dit antwoord is natuurlijk mij persoonlijke ervaring en mening…
ik rij zelf een xantia op gas en kan je met een gerust hart vertellen dat het zeer leuk rijden is kwa vulling is het meestal 80% -90% verder ligt het aan je instalatie ik het er een display met ledjes bij die van groen langzaam naar rood gaan en als hij leeg is moet ik hem zelf overzetten maar meestal kan ik +-400km op mijn tank halen dus voordat hij leeg is wen je er aan dat je moet tanken
je moet wel iets vaker tanken dan benzine of diesel maar wie rijd er nu 400 km in 1 keer dus op zicht valt dat ook reuze mee
ok bedankt voor jullie info, erg nuttig.
Ik ga een afspraak maken met het bedrijf om de auto te bekijken.
Ok, het is geen Picasso met LPG geworden maar gewoon een Picasso 1.6
Hoi Kees,
wat heeft jou dat nog gekost om lpg g3 installatie te laten inbouwen? Ik lees bedragen van 1500 tot 2500 euro. Zit er aan te denken om het ook in te laten bouwen. Ik moet voor mijn werk wat meer rijden (ca. 15000 km per jaar) en zit vanwege het huidige belasting klimaat niet echt op een lease auto te wachten. Krijg 0,28 cent van de werkgever per kilometer.


Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-08-2007
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Ik rijd in een 1,8 met G3 AG Gas installatie.
Vanaf de start Nu al 200.000 km is dit systeem ingebouwd.
De auto rijdt gemiddeld 1 op 11 en bij lange ritten soms zelfs 1 op 13
Na max 500 meter rijden springt hij automatisch over van BENZINE naar GAS. Ik rijd op de dagteller altijd ong. 400 km en hang hem aan de pomp.
Een probleempje het 1/4 inhoud lampje brand niet meer op het AG knopje.
Zou dat vervagen kunnen worden ??
De auto rijdt super


Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 14-08-2007
- Xsara Picasso 1.8 16v Difference
Ik rijd in een 1,8 met G3 AG Gas installatie.
Vanaf de start Nu al 200.000 km is dit systeem ingebouwd.
De auto rijdt gemiddeld 1 op 11 en bij lange ritten soms zelfs 1 op 13
Na max 500 meter rijden springt hij automatisch over van BENZINE naar GAS. Ik rijd op de dagteller altijd ong. 400 km en hang hem aan de pomp.
Een probleempje het 1/4 inhoud lampje brand niet meer op het AG knopje.
Zou dat vervagen kunnen worden ??
De auto rijdt super














Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
waarom niet? vraag ff aan de LPG specialist in de buurt! Ik heb zojuist nog een AG laten omkeuren naar G3, geen probleem (Pouls in Baarlo, Limburg).