Omdat het me niet meevalt een originele middenarmsteun voor tussen de voorstoelen te vinden en ik vind dat deze accessoire onontbeerlijk is in een automaat, wil ik er zelf een (laten) maken. Mijn pa heeft twee rechterhanden en na bestudering van het fotomateriaal op het forum denkt hij er eentje na te kunnen maken.
Als liefhebber van origineel wil ik er eentje die er uitziet als een originele, maar die qua constructie best wat beter mag zijn . Althans, ik lees dat een originele op dat vlak nog wat tekort schiet.
Omdat ik er nog nooit eentje gezien heb, zou ik willen weten wat de maten zijn van het opbergvak, tot welke hoogte deze komt, wat de verstelmogelijkheden zijn en hoe deze is bevestigd op de middentunnel. Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden, dan kunnen we aan de slag .
Hmm, jammer dat de sport in de stalling staat want daar zit zo’n geval in:
Bevestigd aan de console met scharnieren die in die uitsparingkjes zitten naast het bakje aan de achterkant. Hieraan zitten 2 poten die de vorm van de console volgen en op die poten is de bak geschroefd. In de bak zit een sleuf zodat je hem een stukje naar voren en naar achteren kan schuiven als je de twee schroefjes losdraait. Kantelt in zijn geheel naar achteren (tegen de achterbank aan) via de eerder genoemde scharniertjes.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb nog een armsteun uit een achterbank liggen waarmee ik nog steeds wilde plannen heb. Lijkt me wel erg mooi namelijk om dezelfde armsteun voor te hebben als achter. Wel een beetje groot maargoed.. Misschien voor jou ook een plan? Op de sloop staat vast wel een bx met tzi interieur.
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Ik heb nog een armsteun uit een achterbank liggen waarmee ik nog steeds wilde plannen heb. Lijkt me wel erg mooi namelijk om dezelfde armsteun voor te hebben als achter. Wel een beetje groot maargoed.. Misschien voor jou ook een plan? Op de sloop staat vast wel een bx met tzi interieur.
Dito! Daarom dacht ik aandachtig te volgen hoe het zelfbouwplan zou verlopen…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Die armsteun achter heb ik ook al aan een grondige studie onderworpen, maar hij lijkt me echt te groot en breed om tussen de voorstoelen goed kwijt te kunnen.
De kans is overigens groot dat dit project niet doorgaat, want ik heb contact met iemand over een originele. Tot nader bericht dus!
ik kwam laatst op een frans BX forum een foto tegen van een zelfbouw middenarmsteun uit de achterbank, zag er mooi uit! ik heb zelf ook al zitten passen, maar ben er nog niet helemaal over uit hoe ik hem vast wil zetten. Het zal in ieder geval moeten scharnieren, omdat je anders niet meer bij de gordelhouders kan volgens mij…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb middenarmsteun van achterbank tussen de voorstoelen op de middenconsole (los), met een automaat is dit heerlijk
Volgens mij was Banzer een van de eersten met een middenarmsteun van de achterbank tussen de voorstoelen, zag er helemaal niet verkeerd uit!
Om even terug te komen op dit onderwerp. Ik heb er eentje overgenomen van Erik Hannewijk.
Om de constructie te verduidelijken even deze twee foto’s (met dank aan Erik). Het is een verrassend doordacht, maar o zo simpel hebbedingetje.
B_iks schreef:Om even terug te komen op dit onderwerp. Ik heb er eentje overgenomen van Erik Hannewijk.
Om de constructie te verduidelijken even deze twee foto’s (met dank aan Erik). Het is een verrassend doordacht, maar o zo simpel hebbedingetje.
===============================================
Heb je met deze armsteun geen problemen met de bediening van de elektrische achterramen? Deze schakelaars zitten toch bovenop het middenconsole.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Da’s toch gewoon een originele? Je kunt de schakelaars bedienen door met je hand achterlangs onder de armsteun te voelen. Werkt prima.
Bij mijn GTi zitten de schakelaars een stukje naar achter, zeg maar tussen de 2 scharnierpunten van de armsteun. Door een vorige eigenaar ooit gedaan.
Goed dat je het zegt ja; het is inderdaad een originele. Mijn zelfbouwplannen gaan dus voorlopig niet door (misschien voor een toekomstige bx II ).
Mocht er nog iemand interesse hebben in een originele middenarmsteun.
Ik weet er nog eentje te vinden, stuur maar een peebee.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik denk dat ik die draadje ga hervatten
heb grote plannen
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
McDean schreef:ik denk dat ik die draadje ga hervatten
heb grote plannen
Jij ook al?
Eveneens ben ik tevens ook.
Hallo,
Ik heb in mijn BX gewoon een middenarmsteun uit een XM geplaatst (geklemd tussen voorstoelen, dus altijd eenvoudig weg te nemen). Hierdoor ook extra opbergruimte voor CD’s ed.
Foto: http://www.live.com/?add=http://citrofieltje.spaces.live.com/feed.rss
Het ruimteschip op de weg