Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Ik heb mijn Xantia 2.0 HDi uit 2000 nu 1,5 maand en vind de koppeling een beetje vreemd. Ik moet (meestal) het pedaal vrij ver van de vloer halen voordat ie aangrijpt. Soms grijpt de koppeling een beetje aan zodra ik het pedaal ook maar een beetje van de vloer af haal en pas helemaal als het pedaal bijna helemaal losgelaten wordt ?
Een ander (misschien eraan verbonden probleem) :
Na een werkdag merk ik dat de auto na het starten en wachten totdat de STOP uit is, de achterkant niet helemaal omhoog is gekomen (harde vering) Tevens voelt de rem dan ook vaak nog zacht aan en moet ik veel harder op het pedaal drukken dan normaal. Dit is echter vrij snel over, maar ik vindt het vreemd dat de achterkant van de auto zakt, terwijl er toch 2 bollen opzitten die het geheel omhoog moeten houden…..
Suggesties ?
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Dat van het hydraulisch systeem, klinkt meer als een klus die ik ga uitbesteden aan de gebroeders Sanders (ga ik ook altijd met de DS heen), dit wordt me teveel werk, en zodra het over de remmen van een auto gaat, houdt ik m’n handen ervan af. Bij Sanders zijn al de remslangetjes aan de voorkant vervangen, waarna we ontlucht hebben. LHM was aan de lage kant bij aankoop, maar daarna vrij snel aangevuld, ik zal ‘m morgen eens in de hoogste stand zetten voor een nieuwe niveau controle.
Ik ga in Juni naar Zwitserland op vakantie, en alles moet dan dus nog eens extra goed werken.
De koppeling kan ik vrees ik niet bijstellen aangezien deze nu al af en toe een beetje aangrijpt als ik het pedaal ook maar een beetje van de vloer licht. Met bijstellen kan ik dan bereiken dat de koppeling al aangrijpt terwijl het pedaal maximaal is ingedrukt. Ik ga dat toch voor de koppeling vervanging, zodra ik merk dat deze helemaal op is.
In ieder geval bedankt voor de suggesties.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Probeer eens hoe goed je koppeling is, ff op een vrije rechte (en zonder ander verkeer in de buurt) stilstaan. In zn 1 stationair toerental en dan de koppeling in 1X op laten komen, als de koppeling nog goed is slaat ie af. Of stationair in zn 2 rijden en dan vol gas geven, als de toerental omhoog gaat en de auto niet sneller gaat rijden dan heeft de koppeling zn beste tijd wel gehad.