Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Toeters en bellen schreef:Wat extra leuk is aan deze GT, is dat het een auto volgens Franse specificaties is. Hij heeft namelijk geen knipperlichtjes op de voorschermen. En waarschijnlijk wel weer rolgordels achterin.
Bedankt voor je aanvulling! Zelf ben ik gek op originele versies trouwens.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Toeters en bellen schreef:hogervp schreef:Da’s een hele mooie aankoop zeg. Een GT type 1 en met die mooie rooie striping over de lengte van de wagen. Heeft ze ook een werkende boordcomputer? Dat hadden die eerste GT’s wel staat me bij, en het is het eerste type BX dat standaard met stuurbekrachtiging werd geleverd. Morgen nog wat meer foto’s dus. Mooi werk!
Patrick
Eigenlijk is dit een GT serie 2. Modeljaar 85 (serie 1) had tweed bekleding, boardcomputer en GT-logo’s op de voorschermen boven het stukje stootstrip. Serie 2 (modeljaar 86) had visgraat velours interieur, klokje ipv boardcomputer en een extra zwarte streep over de zijkant. Als gevolg van de streep vervielen ook de GT-logo’s op de voorschermen. De eerste serie is volgens mij het meest verkocht, de tweede moest de BX Sport boven zich dulden.
Toeters en bellen schreef:Wat extra leuk is aan deze GT, is dat het een auto volgens Franse specificaties is. Hij heeft namelijk geen knipperlichtjes op de voorschermen. En waarschijnlijk wel weer rolgordels achterin.
GT’s van modeljaar 1986 zijn zeer zeldzaam in Nederland, omdat inderdaad de Sport toen een geduchte concurrent was.
Wat betreft de boardcomputer: die was toen optioneel, terwijl ie bij het modeljaar 1985 standaard was. Er zijn dus wel degelijk GT’s van 1986 mét boardcomputer, maar die zijn zeer zeldzaam.
Wat betreft die knipperlichtjes op de zijschermen, daar is geen logica in te bespeuren. Meerdere origineel in Nederland geleverde type 1’s hebben een Franse afwerking, dus zonder zijknipperlichtjes.
Verder durf ik te wedden dat Daans GT géén achtergordels heeft, want die waren toen in Frankrijk én in Nederland nog lang niet verplicht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:GT’s van modeljaar 1986 zijn zeer zeldzaam in Nederland, omdat inderdaad de Sport toen een geduchte concurrent was.
Wat betreft de boardcomputer: die was toen optioneel, terwijl ie bij het modeljaar 1985 standaard was. Er zijn dus wel degelijk GT’s van 1986 mét boardcomputer, maar die zijn zeer zeldzaam.
Wat betreft die knipperlichtjes op de zijschermen, daar is geen logica in te bespeuren. Meerdere origineel in Nederland geleverde type 1’s hebben een Franse afwerking, dus zonder zijknipperlichtjes.
Verder durf ik te wedden dat Daans GT géén achtergordels heeft, want die waren toen in Frankrijk én in Nederland nog lang niet verplicht.
Laten we afwachten wat Daan te melden heeft over de achtergordels.
Auto’s met Franse specificatie werden wel eens geleverd in Nederland. Voornamelijk wanneer de auto niet met Nederlandse specificatie beschikbaar was en wel in de Franse. Een vriend van mij heeft een origineel in Nederland geleverde Franse Digit, geen knipperlichtjes en wel rolgordels achterin. Mijn broer heeft een BX Sport, geen knipperlichtjes, ook rolgordels achterin. Beide auto’s hebben de gordels origineel (oude sluiting) en zijn geleverd terwijl het betreffende model op z’n eind liep. Zijn ook qua chassisnummer veel ouder dan in zelfde tijd op kenteken gezette auto’s met Nederlandse specificaties.
In Nederland werden rolgordels pas standaard geleverd vanaf modeljaar 90. In Frankrijk al zeker vanaf 1985-86, misschien zelfs wel vanaf het begin.
Toeters en bellen schreef:Een vriend van mij heeft een origineel in Nederland geleverde Franse Digit
PB mij eens met het kenteken van die Digit.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:PB mij eens met het kenteken van die Digit.
PB lijkt in mijn outbox te blijven hangen. Je kent deze auto zeker. Hij is met de andere Digits op de foto gegaan op CitroMobile 2006.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Extra info
De GT zal wel wat onderhoud krijgen zo begin ik morgen avond al met de voorremmen (ijzer op ijzer )
verdere lelijke plekjes:
- 3de raampjes lelijk
- roest (maar geen dorpels, spatborden of kofferbakbodem) (liefhebbers voor foto`s??)
- Koppeling moet eigenlijk een keer vervangen worden maar is nog mee te rijden
- distrubitieriem over 10 000 km ongeveer (nu een goeie 70 000 km erop)
- mistlampen nakijken want doen het niet
- stationair loopt die bagger als die koud is
- veel roet in de uitlaat (binnenkort de snelweg mee op en schoon blazen )
- einddemper rot (klinkt wel leuk )
- komt traag omhoog (10 min eerder van huis weg gaa ) (ff spoelen denk ik)
- krijgt een beurtje (incl nieuwe sapjes)
- raamgeleiders rot
extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af ops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruik
genoeg gepraat bekijk de foto`s
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LPAUAPMF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=QXDOTPMI
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZOSEP7SF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MQ4YVB43
http://www.mijnalbum.nl/Foto=VZROYIJL
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P6OALPWS
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af ops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruik
Geen elektrische ramen achter: absoluut een Franse specificatie dus.
Heeft ‘ie nou wel of geen gordels achter?
Vind je de striping lelijk, of is ‘ie beschadigd? Die dikke zwarte streep is origineel voor modeljaar 86…
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Toeters en bellen schreef:McDean schreef:extra info:
- geen boordcomputer
- striping lelijk dus gaat er waarschijnlijk af ops:
- geen elektrische ramen achter
- lek vrij en geen olie verbruikGeen elektrische ramen achter: absoluut een Franse specificatie dus.
Heeft ‘ie nou wel of geen gordels achter?
Vind je de striping lelijk, of is ‘ie beschadigd? Die dikke zwarte streep is origineel voor modeljaar 86…
De striping is beschadigd ik vind hem wel mooi maar is niet mooi meer.
eventuele nieuwe striping zou perfect zijn!!
en wel gordels
ps wouter ik ben benieuwd wat je de 17de er van vind
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Je GT ziet er op de foto’s in ieder geval erg leuk uit.
Wat betreft die striping, ik zou zeker gaan voor een identieke striping, maar dan nieuw. Een GT zonder striping is geen GT meer; het past zo mooi bij dit model.
Jammer van die achterramen, echt de eerste Nederlandse GT die ik zie die geen electrische achterramen heeft.
Interieur ziet er ook netjes uit, al moet je wel liefhebber zijn van dat zwarte visgraatmotief. Ik persoonlijk vind het niks, net zoals dat ik het in de CX’en voor geen meter vind staan. Maar dat hoort een beetje bij modeljaar 1986, Het jaar ervoor was er bij de GT veel meer keuze in motief en kleur van het interieur.
Wees er zuinig op!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Jammer van die achterramen, echt de eerste Nederlandse GT die ik zie die geen electrische achterramen heeft.
Die achterramen en ontbrekende knipperlichtjes maken hem juist extra speciaal. Een verdwaalde Fransman die het ook in Nederland meer dan 20 jaar heeft volgehouden. Wie heeft er nou een GT met handbediende achterramen? Volgens mij niemand in Nederland.
Striping: tsja die zal waarschijnlijk gemaakt moeten worden. Tenzij er een dealer is die nog een setje heeft liggen (Oldenhage, Groenewoud?). Plakmaterialenspecialist kan er vast wel een maken. Belangrijk is in ieder geval om de maten van de originele striping goed vast te leggen voor die verwijderd wordt.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
interieur is wel doorgezakt mischien dus een sport interieur? (maar dan niet meer orgineel dus toch minder.
Interier staat overiguns niet heel verkeerd
denk dat ik de bestuurdersstoel maar ga opvullen (zitvlak van een andere stoel kan ook
striping is idd erg mooi maja…. (als die beschadigt is vind ik hem lelijk)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!
overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!
overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.
En vier is nog niet het ergste wat er kan gebeuren…
Die GT van jou moet ook gordels achter hebben, Hel1. En dus GT logo’s op de voorschermen.
Mooie GT en een leuk project!
Succes ermee!
Emiel
Toeters en bellen schreef:hel1 schreef:ha, leuk! gefeliciteerd en pas maar op, je hebt er zo vier!!
overigens heb ik een 85er GT zonder clignoteurs, en met handzwengels bij de achterramen. en dat in een blauw interieur met tweed. ook franse versie dus. (ik weet eigenlijk niet of ie gordels achterin heeft)
en inderdaad, ik heb een boordcomputer, en gt logo’s en striping in verkleurd rood.En vier is nog niet het ergste wat er kan gebeuren…
Die GT van jou moet ook gordels achter hebben, Hel1. En dus GT logo’s op de voorschermen.
ga het woensdag bekijken, maar nu weer over die bx van daan
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar