klopt maar dan moet je wel behoooorlijk doorrijden!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Hoi McDean,
Ik heb nog even gekeken wat voor carb. op jouw gt hoort te zitten,dat is een solex 34-34 z1 381.
Bij peugeot heb ik eventueel nog een alternatief gevonden van weber,dat is de 34 drt c21/100,zit op een 405 1.9.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
1 op 8 redt ik ook makkelijk met een beetje sportief rijden, zal dus met een gti ook zo zijn lijkt me.
Ride to live, live to ride
1 op 8 . Dat is mij iig nooit gelukt met de GTi. En ik rij toch altijd wel stevig door
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik heb ooit geleerd dat een goed afgestelde carburateurmotor net zo zuinig of net iets zuiniger hoort te zijn dan een geregelde injectiemotor, dit omdat een carburateurmotor af en toe een iets te arm mengsel krijgt afhankelijk van toerental en gasstand, terwijl een injectiemotor altijd een stoichiometrisch mengsel wil bereiken, omdat een arm mengsel ook niet goed is voor de uitlaatgassamenstelling. Natuurlijk zijn er ook voorzieningen die in het voordeel spreken van de injectiemotor, zoals het onderbreken van de inspuiting bij afremmen op de motor (wat ik zelf ga nabootsen met een schakelaar voor de stationairsproeier).
Een dergelijk verbruik met de GT ligt waarschijnlijk gewoon aan de ontsteking, carburateur en of andere factoren. Ik haal met mijn GT makkelijk 1 op 12 en soms 1 op 14.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tuurlijk zal mijn rechtervoet zwaar zijn maar 1 op 8
1 op 10 met doortrekken vind ik acceptabel
1 op 8 met lange afstanden niet!
opsomming van carb probs:
- niet juiste carb (Weber van een 1600 bx of hij is goed en komt van een peus 405)
- mengsel niet juist (uitlaatgassen stinkt naar benzine)
- auto choke ook niet helemaal lekker.
Wat nog te proberen valt is afstellen!
Ik denk dat ik op zoek ga naar een juiste carb (solex) die ga monteren (liefst met handchoke) en dan af laat stellen door een prof. Dan zal verbruik makkelijk 1 op 11 zijn.
Ray bedankt voor de info!!!
Kan ik ook bij peugeot gaan kijken scheeld al een zoektocht.
Gister trouwens even het oude zweet eruit op de snelweg… hij wil best ook in de 5
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
de webers zijn bij BX geleverd op de 1.9 automaten
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Citroenbx schreef:de webers zijn bij BX geleverd op de 1.9 automaten
ok carbs is dus wel een goede en autochoke gaat er ook wel af
ik ga hem morgen afstellen op CO (mengsel schroef moet gewoon eind in)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Kan je best laten doen als je zelf geen CO meter hebt, te weinig en je kan motorschade veroorzaken(uiteraard niet na 2km maar je moet er mee oppassen)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
McDean schreef:Citroenbx schreef:de webers zijn bij BX geleverd op de 1.9 automaten
ok carbs is dus wel een goede en autochoke gaat er ook wel af
ik ga hem morgen afstellen op CO (mengsel schroef moet gewoon eind in)
Mis ik hier iets en is het een GT Automatic?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
neuh, zeg gewoon dat weber cabu’s geleverd zijn op 1.9automaat blokken…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Citroenbx schreef:Kan je best laten doen als je zelf geen CO meter hebt, te weinig en je kan motorschade veroorzaken(uiteraard niet na 2km maar je moet er mee oppassen)
CO schroef zal niet echt heel veel verschil uitmaken, zeker omdat die schroef dient voor het stationair mengsel. Zodra de primaire poort openstaat is het effect al te verwaarlozen. CO afstellen doe je met warme motor, en je zoekt het hoogste stationair toerental op.
Wat WEL veel invloed heeft is het juiste afstelling van de vlotter en vlotternaald.
Maar primair verdenk ik de autowurger. Trek die slang eens van je carb bij warme motor, staat de klep dan totaal open?
Beste manier is en blijft met een viergastester.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
CO schroef heeft er alles mee te maken, dat is juist de regeling.
Uiteraard als je vlotternaald blijft hangen of de choke blijft opstaan is het logisch dat ie niet goed draait, dat is dan ook het 1ste wat gecontroleerd moet worden zoal je zegt, maar dat ging ie al doen.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
choke klep komt wel goed open (achterste gat)
vlotternaalt heb ik nog niet gecontroleerd en het stationair toerental valt ook gewoon netjes terug dus ik vermoed niet de choke die blijft hangen.
vlotter + naalt ben ik geen held in
maar CO schroef gaat zo een stuk in tot hij lekker blijft lopen
Zaterdag kijkt Emiel eventueel nog even naar de carb
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Alcyone schreef:
Maar primair verdenk ik de autowurger. Trek die slang eens van je carb bij warme motor, staat de klep dan totaal open?
welke slang ops:
van de choke?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!