Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Nog even een vraagje. Enige tijd geleden heb ik mijn kachelaanjager vervangen. Hij draai als een trein. Het rare is echter als ik de snelheid op auto zet en de temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden dan wordt het eerst heel erg warm maar als het dan eenmaal warm is komt er koude lucht. Dit wordt zo koud dat ik zeker weer dat het geen 18 graden is in de auto. Ook slaat de aanjager aan, uit, aan uit, te pas en te onpas. Ook dit is erg irritant en voor mij reden om hem van automatisch af te halen. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit iets waar ik mee moet leren leven? Of kan het zijn dat de sensor kapot is?
P.s. het slot is nog goed
Hmm dit heb ik ook.
Die van mij blijft altijd blazen dan weer warm dan weer koud.
Dacht dat dat normaal was/is
Maar blijkbaar niet?
PS kun je de fan’s makkelijk vervangen?
Als ik hem op blazen zet intern de auto dan gaat er maar 1 fan draaien rechts. Zet ik hem op buiten lucht dan (lijkt) het er op dat alle weer draaien.
Intern is zowiezo niet handig heb ik alweer gemerkt.. Het was ineens mistig buiten in wel 10 seconden. eh.. binnen haha
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Heb dezelfde problemen gehad. Nadat de 2e ventilator(die defect was) was vervangen geen problemen meer gehad.
Heb gehoord dat dit de hoge-toeren ventilator was.
Temperatuur is nu mooi gelijkmatig.
Bij mij had de garage waar ik mijn break kocht in de zekeringkast onder de motorkap deze zekering met een draadje kortgesloten.
Levensgevaarlijk.
Heb je al gekeken of deze zekering kapot is?
Succes
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Bij mij is er vandaag een koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, die gaf waarden aan varierend van -45 tot 145 gr. C. Deze sensor zit bij een diesel achter het brandstoffilter, de climate schijnt er ook zijn gegevens vandaan te halen, die moet immers ook weten hoe warm de koelvloeistof is.
Mijn contactslot moet nog vervangen worden maar als de aanjager ‘t doet is de temperatuur binnen mooi constant.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
voge schreef:Bij mij is er vandaag een koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, die gaf waarden aan varierend van -45 tot 145 gr. C. Deze sensor zit bij een diesel achter het brandstoffilter, de climate schijnt er ook zijn gegevens vandaan te halen, die moet immers ook weten hoe warm de koelvloeistof is.
Op het Xantia forum las ik dat dit met een auto met airco niet zo is. Ik moet altijd nog ff naar de sensor op het dashbord kijken.