Airco-aanjager problemen
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 februari 2007 12:47 AM

Nog even een vraagje. Enige tijd geleden heb ik mijn kachelaanjager vervangen. Hij draai als een trein. Het rare is echter als ik de snelheid op auto zet en de temperatuur op bijvoorbeeld 18 graden dan wordt het eerst heel erg warm maar als het dan eenmaal warm is komt er koude lucht. Dit wordt zo koud dat ik zeker weer dat het geen 18 graden is in de auto. Ook slaat de aanjager aan, uit, aan uit, te pas en te onpas. Ook dit is erg irritant en voor mij reden om hem van automatisch af te halen. Heeft iemand hier ervaring mee of is dit iets waar ik mee moet leren leven? Of kan het zijn dat de sensor kapot is?

P.s. het slot is nog goed

Profiel  
 
Momentum
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 327
Geregistreerd: 16-06-2006

Gepost: 05 februari 2007 11:08 PM
  [ # 1 ]

Hmm dit heb ik ook.

Die van mij blijft altijd blazen dan weer warm dan weer koud.
Dacht dat dat normaal was/is

Maar blijkbaar niet?

PS kun je de fan’s makkelijk vervangen?
Als ik hem op blazen zet intern de auto dan gaat er maar 1 fan draaien rechts. Zet ik hem op buiten lucht dan (lijkt) het er op dat alle weer draaien.

Intern is zowiezo niet handig heb ik alweer gemerkt.. Het was ineens mistig buiten in wel 10 seconden. eh.. binnen Smile haha

C4 Cactus 1.2

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 05 februari 2007 11:20 PM
  [ # 2 ]

Heb dezelfde problemen gehad. Nadat de 2e ventilator(die defect was) was vervangen geen problemen meer gehad.
Heb gehoord dat dit de hoge-toeren ventilator was.
Temperatuur is nu mooi gelijkmatig.
Bij mij had de garage waar ik mijn break kocht in de zekeringkast onder de motorkap deze zekering met een draadje kortgesloten.
Levensgevaarlijk.
Heb je al gekeken of deze zekering kapot is?

Succes

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 06 februari 2007 12:22 AM
  [ # 3 ]

Bij mij is er vandaag een koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, die gaf waarden aan varierend van -45 tot 145 gr. C. Deze sensor zit bij een diesel achter het brandstoffilter, de climate schijnt er ook zijn gegevens vandaan te halen, die moet immers ook weten hoe warm de koelvloeistof is.

Mijn contactslot moet nog vervangen worden maar als de aanjager ‘t doet is de temperatuur binnen mooi constant.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 09 februari 2007 12:46 PM
  [ # 4 ]
voge schreef:

Bij mij is er vandaag een koelvloeistoftemperatuursensor vervangen, die gaf waarden aan varierend van -45 tot 145 gr. C. Deze sensor zit bij een diesel achter het brandstoffilter, de climate schijnt er ook zijn gegevens vandaan te halen, die moet immers ook weten hoe warm de koelvloeistof is.

Op het Xantia forum las ik dat dit met een auto met airco niet zo is. Ik moet altijd nog ff naar de sensor op het dashbord kijken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook