Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:
hm, bij mij niet meer. bij mij ziet het er zo uit: (klik voor vergroting)
Hij zit er nog wel , het is die koperkleurig buisje. Zit niet op de gasveer maar er vlak naast. Foutje van mij.
Typisch een franse trekhaak , kogel kun je eraf schroeven.
Die draadjes die je over houd zijn misschien draden van boxen die er ergens ooit in hebben gezeten ?
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
citro-power schreef:mkatgert schreef:
hm, bij mij niet meer. bij mij ziet het er zo uit: (klik voor vergroting)
Hij zit er nog wel , het is die koperkleurig buisje. Zit niet op de gasveer maar er vlak naast. Foutje van mij.
Typisch een franse trekhaak , kogel kun je eraf schroeven.
Die draadjes die je over houd zijn misschien draden van boxen die er ergens ooit in hebben gezeten ?
Tsja, dat koperkleurig buisje zit verder nergens aan vast…er zit een aansluiting voor een stroomdraad aan maar er zit verder niks aan vast. Hoe zit die constructie dan precies?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:
Tsja, dat koperkleurig buisje zit verder nergens aan vast…er zit een aansluiting voor een stroomdraad aan maar er zit verder niks aan vast. Hoe zit die constructie dan precies?
In dat koper buisje schuift iets als je de klep open doet. Dat maakt dan contact. Het buisje heeft massa aan de achterklep .
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Weer wat klein grut geknutseld: het portierslot RA deed niks meer, maar nu dus weer wel. Radiootje ingebouwd, en achterruitverwarming en passant maar weer gerepareerd. Zo door, naast en onder de auto kruipend blijft het me opvallen hoe gaaf ze wel niet is. Nu is ze nog niet roest-preventiebehandeld sinds ze in NL is, dus daar wordt het misschien maar eens tijd voor. Ik ga maar eens rondkijken hoe ik dat het best kan doen, heeft iemand daar nog een uitgesproken mening over?
je kan het duur laten doen maar je kan ook zelf aan ge gaan gaan is net zo leuk en net zo goed
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mkatgert schreef:Weer wat klein grut geknutseld: het portierslot RA deed niks meer, maar nu dus weer wel. Radiootje ingebouwd, en achterruitverwarming en passant maar weer gerepareerd. Zo door, naast en onder de auto kruipend blijft het me opvallen hoe gaaf ze wel niet is. Nu is ze nog niet roest-preventiebehandeld sinds ze in NL is, dus daar wordt het misschien maar eens tijd voor. Ik ga maar eens rondkijken hoe ik dat het best kan doen, heeft iemand daar nog een uitgesproken mening over?
Langleve Dinitrol! kost een beetje, maar wel dé redding van je mooie GS!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
zojuist eens langs alacar gereden, misschien niet het beste voor de GS maar ik was eens benieuwd wat de mening daar over mijn laksysteem was. en die was zogenaamd vernietigend: alles moet er af geschuurd tot blank staal, uitgedeukt hier en daar (vond ik zelf nog wel meevallen overig, twee kleine deukjes), opnieuw in de primer en opnieuw spuiten. voor 2 tot 3 duizend euro was dat wel te doen. en dan moest ik wel zelf de wagen strippen…
sceptisch als ik ben vroeg ik me af of dat niet anders kan. de deuren zijn nog prima, de voorschermen en misschien motorkap hoeven alleen optisch wat bijgewerkt te worden en dan blijven dak en achterschermen over. als ik het doe moet het wel netjes, dat verdient ze wel, maar is het inderdaad zo dat het oude laksysteem volledig verwijderd moet worden om een nieuwe er overheen te zetten? als ik voorruit, achterruit en achterzijruitjes verwijder, deuren loshaal en dak en achterschermen zelf goed schuur, de kleine roestplekjes weghaal en met zinkspray overspuit, of als het te diep zit met owatrol overkwast, het gewoon overgespoten kan worden voor max 1000 euro?
mkatgert schreef:zojuist eens langs alacar gereden, misschien niet het beste voor de GS maar ik was eens benieuwd wat de mening daar over mijn laksysteem was. en die was zogenaamd vernietigend: alles moet er af geschuurd tot blank staal, uitgedeukt hier en daar (vond ik zelf nog wel meevallen overig, twee kleine deukjes), opnieuw in de primer en opnieuw spuiten. voor 2 tot 3 duizend euro was dat wel te doen. en dan moest ik wel zelf de wagen strippen…
sceptisch als ik ben vroeg ik me af of dat niet anders kan. de deuren zijn nog prima, de voorschermen en misschien motorkap hoeven alleen optisch wat bijgewerkt te worden en dan blijven dak en achterschermen over. als ik het doe moet het wel netjes, dat verdient ze wel, maar is het inderdaad zo dat het oude laksysteem volledig verwijderd moet worden om een nieuwe er overheen te zetten? als ik voorruit, achterruit en achterzijruitjes verwijder, deuren loshaal en dak en achterschermen zelf goed schuur, de kleine roestplekjes weghaal en met zinkspray overspuit, of als het te diep zit met owatrol overkwast, het gewoon overgespoten kan worden voor max 1000 euro?
Ik zou alle oude lagen er af halen.Ik heb het ook zo gedaan (zowel DS als nu de GS).
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Even tijdelijke bandjes eronder gezet. De oorspronkelijke velgen laat ik poedercoaten, heb ze bij van Bemmelen achtergelaten, die hadden ook nog wel wat GS-velgen te coaten dus dat kwam mooi uit. Ik rijd nu rond met een kakafonie aan velgen:
En wederom een fantastische service bij van Bemmelen. Niks dan lof.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:zojuist eens langs alacar gereden, misschien niet het beste voor de GS maar ik was eens benieuwd wat de mening daar over mijn laksysteem was. en die was zogenaamd vernietigend: alles moet er af geschuurd tot blank staal, uitgedeukt hier en daar (vond ik zelf nog wel meevallen overig, twee kleine deukjes), opnieuw in de primer en opnieuw spuiten. voor 2 tot 3 duizend euro was dat wel te doen. en dan moest ik wel zelf de wagen strippen…
sceptisch als ik ben vroeg ik me af of dat niet anders kan. de deuren zijn nog prima, de voorschermen en misschien motorkap hoeven alleen optisch wat bijgewerkt te worden en dan blijven dak en achterschermen over. als ik het doe moet het wel netjes, dat verdient ze wel, maar is het inderdaad zo dat het oude laksysteem volledig verwijderd moet worden om een nieuwe er overheen te zetten? als ik voorruit, achterruit en achterzijruitjes verwijder, deuren loshaal en dak en achterschermen zelf goed schuur, de kleine roestplekjes weghaal en met zinkspray overspuit, of als het te diep zit met owatrol overkwast, het gewoon overgespoten kan worden voor max 1000 euro?
Ik zou adviseren om de gehele auto te strippen en alle oude laklagen eraf te halen. Als je goed kijkt hen je vaak allemaal roestkraters onder de lak zitten , met de bekende gevolgen.
Tevebns kan de moderne laklagen reageren met de oude.
Ik vind trouwens 2 a 3000 euro niet verkeerd. Moet ie wel in de oude lak gespoten worden en niet met watergedragende lak. Hoort er niet op namelijk.
citro-power schreef:
Moet ie wel in de oude lak gespoten worden en niet met watergedragende lak. Hoort er niet op namelijk.
Mag dit nog in Nederland? Geloof dat het bij ons inmiddels enkel nog met waterdragende lakken mag.
Overigens zou het beter zijn om al wel voor watergedragen lak te kiezen. Als er dan op termijn ooit nog eens iets moet bijgespoten worden, kunnen ze dit perfect onzichtbaar doen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citrods schreef:
Mag dit nog in Nederland? Geloof dat het bij ons inmiddels enkel nog met waterdragende lakken mag.
Overigens zou het beter zijn om al wel voor watergedragen lak te kiezen. Als er dan op termijn ooit nog eens iets moet bijgespoten worden, kunnen ze dit perfect onzichtbaar doen.
Mag nog zeer beperkt. Wel voor vrachtwagens geloof ik. Anders gaan we toch naar Belgie
Zolang het geen metalic lak is valt alles mooi bij te spuiten.
citro-power schreef:Anders gaan we toch naar Belgie
Ben niet zeker of het hier nog mag. Als het nog mag in ieder geval niet lang meer.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Joechei, ik heb weer een benzinemeter. Het veertje waar de vlotter aan hangt was afgebroken. Met wat soldeerkunst zit het nu weer vast en meet het weer netjes…
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik heb wat probleempjes met de bak. Als ik de motor net gestart heb weigert de pook ten ene male om in welke versnelling dan ook te schakelen, behalve achteruit, wat gepaard gaat met een donderend geraas. Hij ontkoppelt dus niet behoorlijk. Als ik een paar honderd meter gereden heb gaat het wel goed.
Als alles nog koud is hoor ik ook geen relaisje tikken als ik probeer te schakelen. Dat relaisje hoor ik wel als alles warm is, en ik haal de bak in en uit de versnelling. Hoe zit het eigenlijk, is de bak permanent ontkoppeld als ie in z’n vrij staat?
Dit betekent dus elke keer als ik weg wil rijden dat ik minstens 5 minuten moet wachten voor ik kan schakelen…
Is het een kwestie van de contactjes op de bak instellen? Zo ja, waarom doet ie het dan wel goed als alles een beetje op druk is?
Zou nieuwe bakolie helpen? Die is laatst alleen bijgevuld namelijk. Oliefilter vuil en bouwt ie daarom te langzaam druk op? En dan nogmaals, waarom wel als alles warm is?