1 van de 40
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 februari 2007 12:47 AM

Beste Citroënvriendjes en -vriendinnetjes,

Vandaag was dan eindelijk de dag dat ik mijn ‘nieuwe’ BX ging ophalen in Friesland. Mijn oog was al een tijdje geleden gevallen op de witte BX van Ijs. Toen kreeg ik ineens een andere baan met beter salaris en een grotere afstand te rijden. Tegelijkertijd gaf Ijs aan dat zijn BX te koop stond.

Een snel rekensommetje betekende al snel dat ik na 50 dagen in een zeer fijne AX gereden te hebben, weer terugkom in het BX-wereldje. “Duh”, zullen velen zeggen, “dat zagen we al heel lang aankomen dat Wouter weer terugkwam naar het BX-wereldje”  Laughing

Het gaat dus om een BX 16 TZI automatic, wit Cool  op LPG.

Helaas heb ik er nog geen meter op LPG mee kunnen rijden vanwege verkeerde afstelling. Stationair slaat ie bijna af bij 400 à 500 tpm en met gasgeven (stationair) gaat er vanalles tikken in de gastank.  Rolling Eyes  Confused

Vanuit Friesland naar huis gereden op benzine dus. Op zich wel eens goed om ‘m weer eens te laten lopen op benzine.

Onderweg ben ik nog over de 380.000 km gegaan.

Pluspunten:
- automaat (dream come true)
- LPG (lachen bij de tank)
- wit blijft toch het mooist op een BX
- net interieur
- fijne automaatbak, al piept ie wat bij overschakelen rond de 50 km/h

Minpunten:
- ROEST!!  Crying or Very sad Er zit een flink gat in de kofferbak net rechts van de uitlaatsteun. Verder zit er een gat in de dorpel (dat wordt lassen…) en is de pur-spuitbus van Beun de Haas geëxplodeerd in de linker wielkast. En daar komt ook al weer de roest door.
- STOP-lampje en koelwaterlampje branden continu, omdat de blauwe bedrading van de sensor onderin de vulpijp van de radiateur tegen de multiriem is gekomen. Heeft iemand tips om dit op te lossen??
En zit ik hier nu met een eventueel kortsluitingsprobleempje opgescheept???

- Verder lekt ie wat olie, zag ik net in de parkeergarage.

PS: Zijn er mensen met een LPG-auto die ‘m in een privé parkeergarage neerzetten? Volgens mij mag dit namelijk helemaal niet, maar het is nog maar tijdelijk. Aanstaande zaterdag ben ik weer thuis in Hilversum.

Foto’s komen er zaterdag aan, want ik kan hier op deze computer geen foto’s uploaden.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 februari 2007 12:49 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd Wink

hier in NL mag je volgens mij wel met een LPG auto in een parkeergarage.
in Luxemburg is het wat meer oppassen geloof ik Wink

veel mooie kms ermee Cool

Profiel  

Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249

Gepost: 06 februari 2007 12:51 AM
  [ # 2 ]

De C4 rijdt ook op LPG en staat ook in de parkeergarage hier. Ik heb in Nederland nog nooit iets gehoord over parkeerverboden voor LPG auto’s in parkeergarages.

Gefeliciterd met de nieuwe aanwinst!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 06 februari 2007 12:52 AM
  [ # 3 ]

OK, dan hoef ik me daar geen druk over te maken. Bedankt.  Wink

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 06 februari 2007 12:56 AM
  [ # 4 ]

gefeliciteerd met deze bx Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3210

Gepost: 06 februari 2007 01:01 AM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd met je nieuwe dame!

Animal triste post coitum

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 06 februari 2007 01:06 AM
  [ # 6 ]

hee, welkom terug bij de bixers!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 06 februari 2007 01:14 AM
  [ # 7 ]

He Wouter. Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik spring hier echt van BX naar BX draadje. Van 16V naar TZD-turbo en nu weer naar LPG en automaat. En lekker in je favo BX kleur dus! Ik hoop dat je de LPG afstelling snel weer op orde hebt, want dat tanken op LPG moet toch echt wel feest zijn in deze tijd.
Ik wacht de foto’s wel weer af.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 06 februari 2007 10:47 AM
  [ # 8 ]

Als het niet mag in de parkeergarage dan staat het er bij de ingang wel bij.

Maaruh: gefeli!

en ik neig naar de standaard-bram-vraag: wanneer komt de volgende????

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 06 februari 2007 01:57 PM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd. Rijdt toch heerlijk een bx met automaat Very Happy !

Profiel  

spookeend
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 06 februari 2007 02:58 PM
  [ # 10 ]

van harte met je “gasbak”

Wij hebben ook voor het eerst een BX, en meteen een automaat. Nou was dat “piepje/kreuntje” mij ook al opgevallen, ook zo rond de 50 km per uur (naar welke versnelling die dan gaat maakt niet uit).
Ik weet niet wat het is, maar de BX heeft er in korte tijd veel km’s bijgekregen, en hij doet ut nog steeds, mijn conclusie, niets aan de hand, lol

Greatnix Spookeend

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 februari 2007 03:23 PM
  [ # 11 ]

Gefeliciteerd Very Happy

enne FOTO’S Wink  Laughing
Of moeten we daar zelf voor gaan zoeken Razz
veel plezier met haar! Ik kan je zeggen dat dat LPG echt een feestje blijft!
Sta er nog steeds iedere keer van te kijken hoe goedkoop dat het is (en maar goed ook want meer dan 1:7 krijg ik er niet uit)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 06 februari 2007 03:38 PM
  [ # 12 ]

Hmmm wanneer is de bakolie (ATF) vervangen? Als het onbekend is ASAP verversen want een automaat is veel gevoeliger voor smerigheid en oude olie dan een HP veersysteem.

Voor de rest ben ik echt nieuwsgierig naar hoe ze schakelt en rijdt… De motor heeft iig minder te lijden door een automaat, deze zal makkelijk veel ouder worden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 06 februari 2007 05:53 PM
  [ # 13 ]

Het is mij niet bekend wanneer deze is vervangen maar ze schakelt als zijde..

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 06 februari 2007 06:03 PM
  [ # 14 ]

Ehhmm…..tsja Wouter, ik wil je graag feliciteren hoor met de auto (bij deze dus Wink ), maar schrik wel van de problemen die er nog aan zijn. Confused

Ik schrok me al rot toen ik bij de groene Tzd-turbo dat gat links onderin en bij de uitlaatsteun ontdekte…ik hoop dat die andere technische problemen allemaal te verhelpen zijn. Cool

Die draden welke op je radiateur zijn aangesloten, daarmee bedoel je toch niet die van de censor welke je fan laat draaien hè ? Shocked

Of is dat de aansluiting van de niveaumeter koelvloeistof (kan me even niet meer herinneren van de 1.6 Chic).....dan zou je ze zolang even kunnen isoleren en moet het lampje op je dash weer uit zijn toch ?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 06 februari 2007 07:26 PM
  [ # 15 ]

gefeliciteerd met je aankoop welkom terug bij de Bx Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

1 van de 40
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook