Harm schreef:dan komt er vast wel een goede oplossing uit de bus.
En anders gewoon dreigen dat we er een forummeeting gaan houden!
Oef, dat gaat wel ver!
Ich bin ein Breaker
zeg wouter..laagste stand?
Ijs schreef:zeg wouter..laagste stand?
Sja, dat vind ik voor foto’s altijd mooier.
@Alcyone: de ATF* is vervangen, en sindsdien schakelt ie nóg lekkerder dan eerst. Daar heb ik dus totaal geen klachten meer over.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Die ATF-olie vervangen, is dat veel werk (las ergens in dit topic dat het in meerdere beurten moet?)?
Verder vind ik je auto super, en vind ik het fantastisch dat je er zo mee in je nopjes bent! Alleen heb ik het idee dat je genept wordt/bent door die LPG-specialist. Wat dat betreft zou ik er langs gaan, en ze confronteren met de problemen die je ondervindt. Dan merk je vanzelf of ze bereid zijn met je mee te werken/denken. Let wel op dat ze er niet mee aan de slag gaan en jou vervolgens met een nieuwe nota confronteren, dus vraag ze specifiek of ze dit onder garantie verhelpen!
Aan de andere kant: mijn BX Automaat ‘doet’ tussen 1:9 en 1:10,5 afhankelijk van mijn haast. En LPG heeft nog net iets meer nodig. Maar goed, ik heb een 1900 en een break. Ik blijf het idee hebben dat je verbruikscijfers te hoog zijn. En zeker als je 90 rijdt?!
Good luck!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Ijs schreef:zeg wouter..laagste stand?
Sja, dat vind ik voor foto’s altijd mooier.
@Alcyone: de ATF* is vervangen, en sindsdien schakelt ie nóg lekkerder dan eerst. Daar heb ik dus totaal geen klachten meer over.
Goed zo! En regelmatig peilen he!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Ik weet niet precies hoe je de bakolie moet verversen, aangezien ik het heb laten doen.
Uiteraard zal ik regelmatig peilen, met warme, draaiende motor.
Over die LPG-specialist:
Ze zitten niet bepaald bij mij om de hoek en kan er dit weekend niet naar toe. Wellicht dat ik volgende week een dag vrij kan krijgen ivm met een nieuwe baan die de week erna begint. Moet dus nog wat vakantiedagen opmaken.
Ik begrijp dat jullie mij wijzen op de garantie van de reparaties, maar bedenk ook dat ik totaal niks kan bewijzen…
Daar zit ik een beetje. En het feit dat ik niet boos kan worden op iemand en dan toch wel weer onverrichter zake huiswaards moet keren… Is het het dan waard om helemaal 150 km heen en weer te rijden naar die LPG-specialist?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:Ik weet niet precies hoe je de bakolie moet verversen, aangezien ik het heb laten doen.
Uiteraard zal ik regelmatig peilen, met warme, draaiende motor.Over die LPG-specialist:
Ze zitten niet bepaald bij mij om de hoek en kan er dit weekend niet naar toe. Wellicht dat ik volgende week een dag vrij kan krijgen ivm met een nieuwe baan die de week erna begint. Moet dus nog wat vakantiedagen opmaken.
Ik begrijp dat jullie mij wijzen op de garantie van de reparaties, maar bedenk ook dat ik totaal niks kan bewijzen…
Daar zit ik een beetje. En het feit dat ik niet boos kan worden op iemand en dan toch wel weer onverrichter zake huiswaards moet keren… Is het het dan waard om helemaal 150 km heen en weer te rijden naar die LPG-specialist?
Je moet ook niet boos worden. Gewoon zeggen dat ze een probleem hebben en vragen wat ze er aan gaan doen
Inderdaad, gewoon even bellen, rustig uitleggen, en benadrukken dat je er geen goed gevoel over hebt.
Vervolgens zou je altijd kunnen kijken of ze bij de Bovag zijn aangesloten, zo ja, en natuurlijk als ze voet bij stuk houden, kun je altijd bij de bezwaarcommissie je verhaal kwijt en zij gaan dan eens een mening vormen, maar als je meer wilt weten pb maar, maar eerst even rustig bellen, niet te lang mee wachten, anders zeggen ze misschien dat het niet meer aan hun kan liggen, en je veel eerder had moeten bellen.
BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
tjonge, wat een hoop gepraat. Om ook nog even wat toe te voegen: mijn oude 16trs automaat deed ongeveer tussen de 1:10 en 1:12 (alleen snelweg) dit was natuurlijk een relatief verse met 130000 km en altijd door een oudje bereden en altijd perfect onderhouden..
Kleine update:
De koelwaterslang van de radiateur naar het thermostaathuis stond op knappen. Een stukje versteviging was zelfs opengebarsten vanwege een bult in de slang (tweede foto):
Afgelopen week heb ik bij de Citroëndealer van Almere een nieuwe slang besteld à € 54.
OK, tot zover niks vreemds.
Vanmiddag in de stromende regen de BX naar een afgelegen plekje in het bos gereden (ongeveer 2 km van mijn huis), om daar de slang te vervangen. Het vervangen van de slim ging voorspoedig en ben daarom nog maar even bezig geweest om alle sludge uit de carterontluchtingsslangen te verwijderen (die zaten volledig geblokkeerd!) en het luchtfilter schoon te maken.
Nadat alles weer terug geplaatst was, besloot ik om even de motor aan te zetten en de ontluchtingsschroef op het thermostaathuis open te zetten voor ontluchting van het koelwatersysteem.
En ja hoor, breekt dat ventiel volledig doormidden!!!
Het gaat hier om een later blok van de BX, waar het thermostaathuis van kunststof ipv metaal is. Dat breekt dus eens af.
Op onderstaande foto is dus de deksel (met 2 bouten) van het thermostaathuis te zien, met bovenaan het ontluchtingsventiel. Er is nog slechts de helft van de schroefdraad over. De andere helft zit in het dopje, dat ik ben kwijtgeraakt (kon er ook nog wel ff bij…).
Zolang de thermostaat dichtblijft (enkel met koude motor dus), is er nog niks aan de hand. Zodra de thermostaat opengaat, zal er een fontein aan koelwater onder de motorkap ontstaan, met een lekke koppakking als gevolg als ik er lang mee door blijf rijden.
Ik word echt schijtziek van dit soort klote-constructies van Citroën en ben nu met grote speod op zoek naar een nieuw deksel voor op de thermostaat.
Heeft iemand zoiets liggen?
Of weet iemand hier een tijdelijke oplossing voor?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Heb net wel van dat witte gastape gevonden wat je om gasslangen doet in de keuken. Ik ga eens proberen om er een M6-boutje in te draaien met dat gastape eromheen. Hopelijk dat dat een tijdelijke oplossing is, om dan volgende week op een sloop een ander thermostaathuisdekseltje te vinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
hmm jammer zeg! dat is wel even balen ja
succes er mee!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Ik zou de rest van het schroefdraad er ook afbreken, en er of een zelftapper in draaien (met een plakkerig goedje oid) of even m5 draad in tappen, boutje er in klaar… (tijdelijk he..)
Edit: hmm je had zelf ook al zoiets in gedachten
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat soort lijm heb ik helaas niet liggen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
XBXG schreef:
Ik word echt schijtziek van dit soort klote-constructies van Citroën en ben nu met grote speod op zoek naar een nieuw deksel voor op de thermostaat.
‘t Is inderdaad natuurlijk te gek voor woorden dat zoiets al na 14 jaar en slechts 350.000 km kapotgaat…. Wat een k*tkwaliteit!
Overigens:
XBXG schreef:Vanmiddag in de stromende regen de BX naar een afgelegen plekje in het bos gereden (ongeveer 2 km van mijn huis), om daar de slang te vervangen.
Als je dat soort zaken nou voortaan gewoon niet opschrijft hoef ik niet meer op te schrijven dat ik dat pas echt belachelijk vind….
Gr Martijn
P.S. volgens mij heb jij wel eens auto’s gehad waarmee je meer mazzel had…