Sja, camera wilde om de een of andere reden niet echt goed scherpstellen, maar daar kwam ik pas achter toen de foto’s al op m’n pc stonden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
mooie foto’s, mooie auto
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
bedoel meer de hoek… maar ik ben dan ook een fan van tegenlicht en lens-flares
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Het is ondanks het eerdere gemier gewoon een mooie wagen! En wit is gewoon 1 van de mooiste kleuren voor een BX
Wanneer komen er weer normale koplampen in?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
PrutsyLJ schreef:Het is ondanks het eerdere gemier gewoon een mooie wagen! En wit is gewoon 1 van de mooiste kleuren voor een BX
Wanneer komen er weer normale koplampen in?
Jij hebt zeker een oogje op de morettes
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:PrutsyLJ schreef:Het is ondanks het eerdere gemier gewoon een mooie wagen! En wit is gewoon 1 van de mooiste kleuren voor een BX
Wanneer komen er weer normale koplampen in?Jij hebt zeker een oogje op de morettes
Neuh!! Geen denken aan!! Ik vind de originele koplampen veel beter smoelen
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Het liefst had ik vier normale BX koplampen naast elkaar ipv die dropnose motorkap, maar dat pas NET niet.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
PrutsyLJ schreef:Het is ondanks het eerdere gemier gewoon een mooie wagen! En wit is gewoon 1 van de mooiste kleuren voor een BX
Wanneer komen er weer normale koplampen in?
Een witte BX, op de laagste stand, ondergaand zonnetje….. ik ga straks lekker slapen en dromen van een BX. Mooie wagen Wouter!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
mssl schreef:Die Patrick blijft maar dromen! Dit maal zeker terecht , mooie foto’s Wouter. Het leuke vind ik…..dat je TZI totaal niet trouw is in haar begin fase maar je er alleen maar meer van gaat houden! Goed werk!
Ja, die Patrick is niet geloofwaardig meer, die droomt van alles wat ie niet heeft. (geintje, Patrick)
Ik ben het wel een beetje met jullie eens dat ie gewoon erg fijn rijdt en er mooi uitziet, ondanks al het gedoe dat ik ermee had. En nog steeds heb.
Zo heb ik bijvoorbeeld geen idee waar al die LHM blijft, al is elke ochtend wel een plasje te zien. Voorlopig ben ik nog te lui geweest om er onder te gaan hangen, maar dat doe ik binnenkort wel even.
Wat mij meer zorgen baart, is de vraag waar in godsnaam al mijn motorolie blijft. De BX rookt geen blauwe rook, maar toch moest ik afgelopen week een liter bijvullen…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vannacht kon ik niet slapen, dus maar weer ff lekker de BX gepakt om ‘m uit te laten. Even 650 km gereden (Hilversum - Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Maastricht - Eindhoven - Hilversum). Al bij het wegrijden gingen weer de LHM-lampjes branden. Meteen maar weer een heleboel LHM erbij geflikkerd.
Maar goed, BX reed heerlijk, schakelt heerlijk, etc etc.
Vanmiddag stond ze lekker in de zon, en de lekkage lijkt weer groter geworden. En ditmaal ook vanuit allerlei andere plaatsen onder de auto, maar vooral vanonder de automatische versnellingsbak. De olie is dik en lijkt op motorolie, maar ik denk dat het hele dikke vervuilde LHM is, wat ook kan verklaren dat ik steeds LHM moet bijvullen.
Daarnaast zakt het motoroliepeil ook steeds sneller.
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen aan de hand van onderstaande foto’s?????
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik neem aan dat het peil van de versnellingsbak goed blijft?
Als je al zoveel LHM bijgevuld hebt lijkt me niet dat ie nog dik en bruin kan zijn…..
Is het niet de motorolie die je daat in de buurt verliest? En waar verlies je nog meer olie?
(ben maar gewoon een beetje mee aan het denken…)
Versn.bakpeil is op zich wel goed. Is enkele weken geleden trouwens nog geheel vervangen, dus moet ook hagelnieuw zijn!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Versn.bakpeil is op zich wel goed. Is enkele weken geleden trouwens nog geheel vervangen, dus moet ook hagelnieuw zijn!
Verlies je geen motorolie vanuit de keerringen? bv bij de onsteking? (is toch ong. boven de versnellingsbak)
Maar waar blijft de LHM dan?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Maar waar blijft de LHM dan?
tja,
vandaar mijn vraag waar er nog meer lekkage is… (misschien is het een mengsel) Loopt de stuurbekrachtigingleiding daar ook niet in de buurt?