Zo, de BX heeft er nu voor gezorgd dat de gehele parkeerplaats waar de BX nu slaapt volledig onder de motorolie zit… Daar zal de eigenaar van de P-plaats blij mee zijn.
Ben trouwens tot de conclusie gekomen dat allebei de stuurhuishoezen volledig weggerot zijn… Dat kan ook nog wel bij het to-do-lijstje…
Ik zoek meteen een naam voor m’n BX. Is ‘Leeglopertje’ iets? Of ‘Slurpertje’, gezien z’n benzineverbruik van rond de 1 op 5…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Zo, de BX heeft er nu voor gezorgd dat de gehele parkeerplaats waar de BX nu slaapt volledig onder de motorolie zit… Daar zal de eigenaar van de P-plaats blij mee zijn.
Ben trouwens tot de conclusie gekomen dat allebei de stuurhuishoezen volledig weggerot zijn… Dat kan ook nog wel bij het to-do-lijstje…
Ik zoek meteen een naam voor m’n BX. Is ‘Leeglopertje’ iets? Of ‘Slurpertje’, gezien z’n benzineverbruik van rond de 1 op 5…
oeps,
succes daarmee, wanneer ga je aan de lijst beginnen?
tjonge, echt weer een projekkie!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
woutersmits schreef:XBXG schreef:Zo, de BX heeft er nu voor gezorgd dat de gehele parkeerplaats waar de BX nu slaapt volledig onder de motorolie zit… Daar zal de eigenaar van de P-plaats blij mee zijn.
Ben trouwens tot de conclusie gekomen dat allebei de stuurhuishoezen volledig weggerot zijn… Dat kan ook nog wel bij het to-do-lijstje…
Ik zoek meteen een naam voor m’n BX. Is ‘Leeglopertje’ iets? Of ‘Slurpertje’, gezien z’n benzineverbruik van rond de 1 op 5…
oeps,
succes daarmee, wanneer ga je aan de lijst beginnen?
Sja, dat is een goeie… Als ik nu eens tijd had…
Eerst maar eens een bedrijf zoeken voor de LPG-installatie. Die roest loopt niet weg…
Daarna eens snel de stuurhuishoezen laten vervangen (zelf geen gereedschap voor en echt geen tijd voor), dan een stel nieuwe bandjes, en dan voorlopig ff rijden.
Hopelijk kan ik dit weekend nog de radio met cd-wisselaar en speakers monteren om met muziek op de meeting in Heusden aan te komen.
Oja, vandaag nog wel wat belangrijks gedaan:
- lelijke Europa-sticker van de klep verwijderd.
- lelijke sticker van de autohandelaar verwijderd.
- lelijk stickertje van Michelin van het euro-symbool van de achterste kentekenplaat verwijderd…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Geen olieplassen op t parkeerterrein he
Mooie bak verder! Wel een behoorlijke lijst met punten zeg Er zijn al heel wat bxen voor minder naar de sloop gebracht… Succes met je project!
Xsara_Coupe
Toeters en bellen schreef:De C4 rijdt ook op LPG en staat ook in de parkeergarage hier. Ik heb in Nederland nog nooit iets gehoord over parkeerverboden voor LPG auto’s in parkeergarages.
Gefeliciterd met de nieuwe aanwinst!
In vele steden heb je die echt wel hoor, vaak gaat het om relatief luchtdichte parkeerkelders waar je met een LPG-auto niet in mag (zoals die onder het gebouw waar ik werk bijvoorbeeld). Alleen bij een open of halfopen garage is geen probleem. Overigens nog nooit controle voor gezien (heb vroeger jaaren LPG gereden).
Ich bin ein Breaker
XBXG schreef:Zo, de BX heeft er nu voor gezorgd dat de gehele parkeerplaats waar de BX nu slaapt volledig onder de motorolie zit… Daar zal de eigenaar van de P-plaats blij mee zijn.
Ben trouwens tot de conclusie gekomen dat allebei de stuurhuishoezen volledig weggerot zijn… Dat kan ook nog wel bij het to-do-lijstje…
Ik zoek meteen een naam voor m’n BX. Is ‘Leeglopertje’ iets? Of ‘Slurpertje’, gezien z’n benzineverbruik van rond de 1 op 5…
Benzineverbruik, hoezo? Je betaalt toch voor LPG? Foutzoeken is “nogal een uitdaging” als je er LPG in hebt zitten.
De motorolielekkage moet je goed in de gaten houden, dat kan een scheur in de vulslang vóór zijn, de olie loopt dan langs de bak en het carter gaat er echt helemaal aan leeg, of de peilstok (afsluitgedeelte afgebroken).
Ich bin ein Breaker
karel schreef:In vele steden heb je die echt wel hoor, vaak gaat het om relatief luchtdichte parkeerkelders waar je met een LPG-auto niet in mag (zoals die onder het gebouw waar ik werk bijvoorbeeld). Alleen bij een open of halfopen garage is geen probleem.
Ik vroeg het me vooral af, omdat er in Frankrijk bij ondergrondse parkeergarages altijd een bordje staat bij de ingang: rond bord, rode rand en de letters GPL erin. Oftewel verboden te parkeren voor gasbakken. Zoiets heb ik in NL nog nooit bij een parkeergarage gezien.
karel schreef:Benzineverbruik, hoezo? Je betaalt toch voor LPG? Foutzoeken is “nogal een uitdaging” als je er LPG in hebt zitten.
Sja, reed ie maar op LPG.
Voorlopig rijdt ie enkel op benzine. Op LPG start ie barslecht, loopt ie bar slecht stationair en valt constant uit. Laat staan rijden, want dan word je gek van de harde tikken vanuit de gastank. Best angstaanjagend moet ik bekennen. Ik rij er daarom ook geen meter in op gas.
Hierover gesproken: aanstaande woensdag heb ik bij een LPG-specialist in Arkel een afspraak kunnen maken om het systeem professioneel af te laten stellen. Vanaf dat moment is het benzineverbruik over, als alles goed gaat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
XBXG schreef:Zo, de BX heeft er nu voor gezorgd dat de gehele parkeerplaats waar de BX nu slaapt volledig onder de motorolie zit… Daar zal de eigenaar van de P-plaats blij mee zijn.
Ben trouwens tot de conclusie gekomen dat allebei de stuurhuishoezen volledig weggerot zijn… Dat kan ook nog wel bij het to-do-lijstje…
Ik zoek meteen een naam voor m’n BX. Is ‘Leeglopertje’ iets? Of ‘Slurpertje’, gezien z’n benzineverbruik van rond de 1 op 5…
1 op 5?!?
Dat deed zelfs m’n 19 TRS automaat beter… weet je het heel zeker?
btw als je Harm (van ACA) ziet, doe hem maar de groeten.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
met de gti haal ik dat niet eens als ik constand doorstrek waar blijft die benzine :S
Bij nader inzien rijdt ie wel veel zuiniger dan 1 op 5. Het blijft nu eenmaal lastig gokken als je steeds maar voor 30 euro benzine erin gooit. Vandaag weer helemaal vol getankt en er ging veel minder benzine in dan ik had gedacht, dus dat valt weer mee.
Zal toch wel richting de 1 op 10 gaan denk ik.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
ik reed als ik normaal door rij met de gti 1 op 12 beetje doorgassen 1 op 8- 10
XBXG schreef:Ik vroeg het me vooral af, omdat er in Frankrijk bij ondergrondse parkeergarages altijd een bordje staat bij de ingang: rond bord, rode rand en de letters GPL erin. Oftewel verboden te parkeren voor gasbakken. Zoiets heb ik in NL nog nooit bij een parkeergarage gezien.
Deze borden in Frankrijk hebben (in Parijs in ieder geval) tegenwoordig ook een onderbord bij de ingang van de garage. Auto’s die een bepaalde veiligheidsklep hebben, mogen wel in die garages. Ik ga ervan uit dat moderne Nederlandse LPG installaties (vanaf de tijd van de vulbegrenzers) met hun elektromagnetische sluiting bij uitgeschakeld contact aan die Franse eisen voldoen.
Ach wie gaat je zien. Vorig jaar heb ik met de CX tijdens RetroMobile in Parijs ook overal in de parkeergarage gestaan. Met de kont naar de muur en niemand die het ziet.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Ach wie gaat je zien. Vorig jaar heb ik met de CX tijdens RetroMobile in Parijs ook overal in de parkeergarage gestaan. Met de kont naar de muur en niemand die het ziet.
Klopt, maar bij jouw CX is nauwelijks de vulnippel te zien, omdat ie er zo mooi onder hangt. Bij mijn BX is ie nogal opvallend aanwezig in het midden van de witte achterbumper.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX