Martijn de Ruijter schreef:XBXG schreef:‘s Avonds brengen gaat toch alleen als de garage nog open is? Hoe kun je anders de sleutels van de leenauto meenemen…..?
Daar zijn wel zoooooveel mouwen aan te passen…..
Gr Martijn
Maar dan moet zo’n dealer/garage wel (gezonde tegen)zin hebben in zo’n klus
Bij Hegru gegarandeerd geen probleem! Sleutels liggen meestal verstopt, en bovendien is het woonhuis vóór de garage de woning van de garagist/eigenaar?!
Lijkt me duidelijk dat deze garage zo’n uitdaging wel aan wil, bovendien weet ik dat er niet veel betere én goedkopere garages te vinden zijn!
Normaal zou ik zeggen dat Eindhoven een beetje te ver is, maar gezien je nachtelijke escapades heb je dat ook wel tegengesproken…
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Lijkt me niet zon handige post Oudelut….
En mbt Hegru, als je weet wat er stuk is vervangen ze het goedkoop en snel. Maar uitzoekwerk zijn ze wat minder in geloof ik.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Lijkt me niet zon handige post Oudelut….
Ik heb een kleine edit toegepast, maar weet niet zeker of ik je daarmee goed begrepen heb?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Zoiets ja
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Heb ik iets gemist…?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ja
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Vertel.
PS: Hegru zit nu een beetje ver. Moet eraan wennen dat ik niet meer in het gezellige Brabant woon…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Vertel.
Nee
XBXG schreef:PS: Hegru zit nu een beetje ver. Moet eraan wennen dat ik niet meer in het gezellige Brabant woon…
XBXG schreef:Vannacht kon ik niet slapen, dus maar weer ff lekker de BX gepakt om ‘m uit te laten. Even 650 km gereden (Hilversum - Amsterdam - Rotterdam - Antwerpen - Brussel - Maastricht - Eindhoven - Hilversum)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Lol, ja op zich heb je gelijk, maar dit was in het weekend…
Heb het doordeweeks nogal druk enzo met m’n nieuwe baan, en zou dan eerder voor Ordas kiezen bijvoorbeeld dan voor Hegru.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Lol, ja op zich heb je gelijk, maar dit was in het weekend…
Heb het doordeweeks nogal druk enzo met m’n nieuwe baan, en zou dan eerder voor Ordas kiezen bijvoorbeeld dan voor Hegru.
Die natte hoek v/h subframe komt me heel erg bekend voor; ik heb pas zoiets verholpen bij mijn turbod, daar lag het bochtige retourslangetje van veiligheidsklep in brokken. Moeilijk te zien (vandaar dat ie ook gestald staat) maar wel makkelijk te repareren.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
mpostma schreef:Sjees, met die vettigheid moet je het bijna wel zien druppelen. Niet echt verstandig om hier lang mee door te rijden, want je band en remschijf worden ook hardstikke vettig zo. De retour van de veiligheidsklep kan ook nog flink lekken.
Plus dat LHM je band sloopt op lange termijn.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
XBXG schreef:Veerpootretourtjes zitten nog netjes vast.
Dat dacht ik ook bij een vorige BX…..toch bleek dat er een slangetje van de retourleiding lek te zijn…het liep aan de achterkant van de veerpoot naar beneden, hoorde ik later van de garage.
Ik zou maar eens goed kijken of ze niet gescheurd zijn (niet alleen kijken maar dus ook aan bewegen en kijken) en kijk dan ook gelijk naar het korte stukje retour slang (van ca. 8cm) dat op dat koperen verbindingsstuk langs achteren erop zit. Dit was namelijk bij de TZI automaat van mij ook gescheurd en dit veroorzaakte net zo’n rommel als dat jij nu hebt.
Ik zou er al lang de hogedrukspuit opgezet hebben
Naar de foto’s kijkende kun je volgens mij op deze manier niet duidelijk constateren waar het nu vandaan komt…..
Wat ook mogelijk is (en wat ik al gedaan zou hebben ) is start de motor, ga voor de auto liggen met je blik gericht op het gedeelte waar de druppels liggen en het lijkt me goed mogelijk dat je snel kunt zien waar het nu lekt. Het is zo’n smeerzooi daar omdat de rijwind de eventuele lekkende LHM zo te zien over de hele onderkant heeft verdeeld.
succes!
Ik moet wel bekennen dat ik er respect voor begin te krijgen dat je het zolang volhoudt na al die mankementjes. Men kan me nog 20 X vertellen dat het wel karakter zal zijn, maar eens…...
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer