27 van de 40
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 17 maart 2007 12:29 AM
  [ # 391 ]

Hey Wouterman,
Da’s dus echte stevig klote wat je nu weer hebt meegemaakt met je BX.
Na de nodige reacties gelezen te hebben ziet het er misschien niet zo heel dramatisch uit dan dat het in eerste instantie gezegd werd.
Heel veel succes en doorzettingsvermogen met het herstellen van je BX.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 12:45 AM
  [ # 392 ]
OscarTZDTurbo schreef:
XBXG schreef:

Toen verscheen daar een véél aardigere wegenwachtmonteur, die echter moest openen met de zin “Sjonge, het zou verboden moeten worden dat BX’en nog rijden!”.

Ja, dit hoor ik nog wel meer ja. Van ongeveer iedereen die al langer in de garagewereld zit.

Ja, ik hoor het vaker, maar dan is het niet zo serieus gemeend.
De toon waarop dit werd gezegd vond ik vreemd. Dat je 1 keer zegt dat een BX een lelijk hok is, ok, maar blijf daar dan niet mee doorgaan…

OscarTZDTurbo schreef:

Maar succes ermee, hij rijdt nu dus nog wel begrijp ik? Wel klote zeg, misschien toch eens teruggaan naar die LPG man? Na zo´n fikse rekening is er toch nog wel erg veel fout gegaan lees ik telkens.

Ik heb de BX nog niet gestart sinds vannacht. Ik ben vandaag ook met de trein naar m’n werk gegaan. Morgen maar eens op m’n gemakkie kijken of iets kan vinden.

De BX rijdt dus wel, loopt net zo heerlijk als eerst, maar wel met de gedachte dat het motorblok leeg is. Voordat ik weer veel geld ga uitgeven aan dure motorolie ga ik dus eerst voor mijzelf bepalen wat ik nu verder met de BX kan/zal gaan doen…

waterman771 schreef:
XBXG schreef:

Toen verscheen daar een véél aardigere wegenwachtmonteur, die echter moest openen met de zin “Sjonge, het zou verboden moeten worden dat BX’en nog rijden!”.

ehhhhhhhh vergeet niet dat de gemiddelde wegenwachter héél veel aan BX’en heeft moeten werken… en meestal kom je daar niet zo schoon onder vandaan, en zit je de rest van je dienst te krabben in je bus omdat de LHM tot in je string zit, je haar groen is en je handen open liggen….. ik snap z’n opmerking dus wel een beetje… tuurlijk is het voor jou wel een beetje zuur….

Ik begrijp het wel ten dele, maar zoals hierboven al vermeld, begon deze WW’er me op m’n zenuwen te werken. Zeker toen ie zei dat dat lelijke witte hok maar op benzine naar Hilversum moest rijden. Uhm, meneer, hij rijdt niet op benzine. En toch gewoon de motorkap dichtgooien…. Rolling Eyes

Gelukkig zag ik uit zijn Volkswagen meer rook komen dan uit mijn BX.  Laughing  Laughing

Profiel  

woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 17 maart 2007 12:49 AM
  [ # 393 ]

met zo weinig olie rij je hem zeker kapot, gooi er anders gewoon even goedkope meuk in.

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 maart 2007 01:03 AM
  [ # 394 ]
woutersmits schreef:

met zo weinig olie rij je hem zeker kapot, gooi er anders gewoon even goedkope meuk in.

Lidl motorolie a 5 euro nog wat per 5 liter Wink

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 01:05 AM
  [ # 395 ]

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Olie is olie.  Wink

Profiel  

PrutsyLJ
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3107

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 maart 2007 01:07 AM
  [ # 396 ]
XBXG schreef:

Ja, daar zat ik ook aan te denken. Olie is olie.  Wink

Ik gooi der alleen maar Lidl olie in. Ik ga geen dure olie in mijn auto mikken terwijl die een liter op de 1000-1500 km zuipt. Ik denk zelfs dat als mijn gereviseerde kop er op zit ik ook gewoon met de Lidl olie blijf rijden. Spul werkt prima Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  

Gepost: 17 maart 2007 01:09 AM
  [ # 397 ]

10W40 total+ olie, 2euro/liter, ik gooi het er om de 5000uit, dan ziet ze nét zwart.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 17 maart 2007 01:32 AM
  [ # 398 ]

De BX rijdt dus wel, loopt net zo heerlijk als eerst, maar wel met de gedachte dat het motorblok leeg is. Voordat ik weer veel geld ga uitgeven aan dure motorolie ga ik dus eerst voor mijzelf bepalen wat ik nu verder met de BX kan/zal gaan doen…

Soms volg ik jou niet zo… Wink Je koopt ‘m, stopt er ogenblikkelijk al je centen in met die verdamper… en dan wacht je met die paar euro voor olie tot je hebt besloten wat je ermee wilt Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 17 maart 2007 01:37 AM
  [ # 399 ]

Hmm, da’s ook wel vragen om problemen, zo’n carterventilatie vol met sludge.

Wat ik vreemd vind, normaal heb je bij een G2 achtige installatie een stappenmotor in de leiding van de verdamper naar het inslaatspruitstuk die er voor moet zorgen dat er minder gas wordt toegediend als de lambda sonde een te hoge waarde aangeeft. HEt lijkt wel alsof die bij jouw ontbreekt. Is dat het geval dan hoort er toch in elk geval een instelbare klep tussen te zitten (dat het die rode basis BX op LPG ook) waarmee je manueel de afstelling kan aanpassen. Als ie dat niet heeft zou ik dat er zo snel mogelijk inmaken. Jouw BX moet zeker met jouw zunige manier van rijden 1 op 9/10 kunnen rijden.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 17 maart 2007 01:56 AM
  [ # 400 ]
mpostma schreef:

Wat ik vreemd vind, normaal heb je bij een G2 achtige installatie een stappenmotor in de leiding van de verdamper naar het inslaatspruitstuk die er voor moet zorgen dat er minder gas wordt toegediend als de lambda sonde een te hoge waarde aangeeft. HEt lijkt wel alsof die bij jouw ontbreekt. Is dat het geval dan hoort er toch in elk geval een instelbare klep tussen te zitten (dat het die rode basis BX op LPG ook) waarmee je manueel de afstelling kan aanpassen. Als ie dat niet heeft zou ik dat er zo snel mogelijk inmaken. Jouw BX moet zeker met jouw zunige manier van rijden 1 op 9/10 kunnen rijden.

Deze stappenmotor zit er wel degelijk en zit zoals je zegt tussen verdamper en het inlaatgedeelte (mits er iets veranderd is?).

En die olie verhalen, “olie is olie”, Lidl & Aldi olie…*zucht!  Crying or Very sad

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 maart 2007 02:04 AM
  [ # 401 ]
mpostma schreef:

Ik zat me ook al zo te bedenken dat die “overmaat LPG” wel eens veroorzaakt zou kunnen worden door het verstopte luchtfilter, wat een iets hoger vacuum bewerkstelligt. Misschien is het luchtfilter al geruime tijd stervende.

Is er wel eens onderhoud gepleegd aan deze bak, behalve reparaties? Ik bedoel, is het luchtfilter misschien gewoon al een tijd vervuild geweest en is dat ‘m nu fataal geworden door loskomende sludge?

Maar eh, als het dus alleen een verstopte carterventiilatie is, denk dan even langer na voor je een auto definitief in de puinpoeier laat draaien…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 17 maart 2007 02:18 AM
  [ # 402 ]
karel schreef:
mpostma schreef:

Ik zat me ook al zo te bedenken dat die “overmaat LPG” wel eens veroorzaakt zou kunnen worden door het verstopte luchtfilter, wat een iets hoger vacuum bewerkstelligt. Misschien is het luchtfilter al geruime tijd stervende.

Is er wel eens onderhoud gepleegd aan deze bak, behalve reparaties? Ik bedoel, is het luchtfilter misschien gewoon al een tijd vervuild geweest en is dat ‘m nu fataal geworden door loskomende sludge?

Maar eh, als het dus alleen een verstopte carterventiilatie is, denk dan even langer na voor je een auto definitief in de puinpoeier laat draaien…

Luchtfilter heb ik vervangen bij 376 000 Rolling Eyes

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 02:20 AM
  [ # 403 ]

Hoho, niet meteen conclusies trekken hè.

Ik zeg niet dat ik m’n auto in de poeier ga rijden. Verre van zelfs. Het is mijn auto die op mijn naam staat. Ik bepaal dus wat ermee gebeurt, en als het even kan wil ik er zo snel mogelijk weer mee rijden.

En wat betreft olie; er wordt erg snel gehapt hoor.  Laughing
Laat iedereen lekker zijn eigen olievoorkeur hebben.  Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 17 maart 2007 02:34 AM
  [ # 404 ]
waterman771 schreef:

ehhhhhhhh vergeet niet dat de gemiddelde wegenwachter héél veel aan BX’en heeft moeten werken… en meestal kom je daar niet zo schoon onder vandaan, en zit je de rest van je dienst te krabben in je bus omdat de LHM tot in je string zit, je haar groen is en je handen open liggen..... ik snap z’n opmerking dus wel een beetje… tuurlijk is het voor jou wel een beetje zuur….

Mr. Green

Hm…..dan hebben jullie zeker steeds de verkeerde WW’s gehad. Confused
De 3x dat ik er eentje nodig had met een BX (diesel) had ik altijd vriendelijke mensen, die zeker niet laatdunkend deden over de BX….sterker nog, ze waren altijd vol lof over de PSA diesel…..*loopt altijd mijnheertje* ....en zo. Cool

onderschrift Wouter :

Voorzitter van de Anti-XENON-brigade. (lol)

Twisted Evil

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 maart 2007 02:42 AM
  [ # 405 ]
Bram schreef:

onderschrift Wouter :

Voorzitter van de Anti-XENON-brigade. (lol)

Twisted Evil

Oei, pas op lui. Ook dit draadje moet open blijven!
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

27 van de 40
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook