29 van de 40
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 maart 2007 08:34 PM
  [ # 421 ]
XBXG schreef:

Het belangrijkste is momenteel dat ik de BX weer enigszins betrouwbaar rijdend krijg.

Oja, wat me ook nog te binnen schoot: zit hier wel het juiste type peilstok in? Niet helemaal zomaar een idee; als die niet klopt dan peil je dus altijd te laag en komt er allicht een bult olie uit het carter. De peilstokken van deze typen gaan nogal eens kapot, dus dat je de originele peilstok in goede staat hebt lijkt me sowie so uitgesloten. Ik heb hier ergens een oude en enigzins kapotte peilstok van een BDZ motor liggen, of die van jou (BDY denk ik) gelijk is weet ik niet 100% zeker maar ik dacht van wel.

En de olie, was die behalve bijgevuld ook nog eens echt ververst? Oude olie aanlengen met nieuwe is ong. net zo erg als geen olie; de filmwerking is compleet weg op den duur.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 09:06 PM
  [ # 422 ]
karel schreef:
XBXG schreef:

Het belangrijkste is momenteel dat ik de BX weer enigszins betrouwbaar rijdend krijg.

Oja, wat me ook nog te binnen schoot: zit hier wel het juiste type peilstok in? Niet helemaal zomaar een idee; als die niet klopt dan peil je dus altijd te laag en komt er allicht een bult olie uit het carter. De peilstokken van deze typen gaan nogal eens kapot, dus dat je de originele peilstok in goede staat hebt lijkt me sowie so uitgesloten. Ik heb hier ergens een oude en enigzins kapotte peilstok van een BDZ motor liggen, of die van jou (BDY denk ik) gelijk is weet ik niet 100% zeker maar ik dacht van wel.

Hmm, dat zou kunnen, al heb ik echt geen idee of er een nieuwe peilstok in is gekomen.

Erik, zou jij dat nog weten?

karel schreef:

En de olie, was die behalve bijgevuld ook nog eens echt ververst? Oude olie aanlengen met nieuwe is ong. net zo erg als geen olie; de filmwerking is compleet weg op den duur.

Als het goed is heeft Erik de motorolie vervangen op de dag dat ik ‘m kwam ophalen, wat dus 5 februari jl. is.

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 17 maart 2007 09:22 PM
  [ # 423 ]

inderdaad, staan hoge lijfstraffen op het vervuilen, als ik jouw was gauw even zand of kattegrid erover, al was het maar om je goede wil te tonen….. Twisted Evil

ps, al even gebeld met de groot prins in Huizen? misschien dat zij iets kunnen beteken? zijn namelijk geen stekker mannen maar oude vakidioten, en niiet duur

jacques

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 17 maart 2007 09:28 PM
  [ # 424 ]

Is dat die mooie oude Citroën-garage in Huizen?

Dat is inderdaad wel eens een adresje in de buurt om heen te gaan dan.

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 18 maart 2007 12:42 AM
  [ # 425 ]

ben tot zover altijd wel goed tevreden, en ze zijn nog vakidioten…., allebei, en als je er toch bent….., even kijken naar de mk1 van een van de eigenaren…., Karel.

ps minimeeting van maken???? woon 200 meter verder

jacques

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 18 maart 2007 06:31 AM
  [ # 426 ]

Is dat die zilvergrijze toevallig? ( deze dus )

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 18 maart 2007 12:45 PM
  [ # 427 ]

Very Happy correct…..

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 18 maart 2007 05:42 PM
  [ # 428 ]

blij dat ie weer rijdt!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 18 maart 2007 06:05 PM
  [ # 429 ]

dat is een mk2 Wink

Profiel  
 
bxbressers
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 25-05-2006

Gepost: 18 maart 2007 07:41 PM
  [ # 430 ]

Surprisedops:

BX Deauville, 1994, Diesel, 301000 km…. RIP..
BX TRD Turbo,1989, 119000 km nu 134000, verkocht
BX 16TRS Automatic, 1986, 192000 km…,verkocht
XM D12Turbo, 1997, 384000…...1-2009, 465000 verkocht
XM 2.1TD, 1997, 321000….....354000 te koop

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2007 09:04 PM
  [ # 431 ]

Ik heb afgelopen weekend maar een klein eindje met de BX gereden, en dat ging op zich redelijk. Hij heeft wel eens beter gereden, maar wellicht is het zo dat de motor nu teveel lucht krijgt gezien het feit het luchtfilterhuis een beetje open staat?

Zojuist eens wat foto’s gemaakt en de slangen van de carterontluchting bekeken.

Allereerst een foto van hoe het luchtfilterhuis nu zit.
Op deze manier krijgt de motor genoeg lucht om netjes te lopen:

En dit is het luchtfilter, volledig doordrenkt door motorolie…:

Hier is duidelijk het onderste gat van het luchtfilterhuis te zien, waar al die tijd de olie uit is gelopen. Er ligt nog steeds olie in…
De olie lekt van hieruit op de bovenkant van de versnellingsbak en daarna op de grond:

Tijd voor wat mayo-foto’s…  Confused  Rolling Eyes
Dit is de olievuldop, die behoorlijk vol zit met die vieze stinkende mayosmurrie. Ik heb de dop zojuist helemaal mayovrij gekregen, alsook de slang van de vuldop naar het luchtfilterhuis.

De slang die ik op onderstaande foto vasthoud, is de slang die om het injectiehuis naar de bovenkant van het carter loopt. Ook deze zit volledig verstopt met die vieze mayo.

Mijn vraag is nu of ik deze slang gewoon kan losschroeven van de carterpan.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 19 maart 2007 09:05 PM
  [ # 432 ]
Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2007 09:06 PM
  [ # 433 ]
Ijs schreef:

Antwoord op je vraag: Ja

Top!

Snel antwoord trouwens.  Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2007 09:16 PM
  [ # 434 ]
XBXG schreef:

Ik heb afgelopen weekend maar een klein eindje met de BX gereden, en dat ging op zich redelijk. Hij heeft wel eens beter gereden, maar wellicht is het zo dat de motor nu teveel lucht krijgt gezien het feit het luchtfilterhuis een beetje open staat?

teveel lucht?

hoe meer lucht hoe beter toch voor een motor?

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 19 maart 2007 09:18 PM
  [ # 435 ]
arjan_verkade schreef:
XBXG schreef:

Ik heb afgelopen weekend maar een klein eindje met de BX gereden, en dat ging op zich redelijk. Hij heeft wel eens beter gereden, maar wellicht is het zo dat de motor nu teveel lucht krijgt gezien het feit het luchtfilterhuis een beetje open staat?

teveel lucht?

hoe meer lucht hoe beter toch voor een motor?

nee lijkt me niet, dan heb je toch een te arm mengsel..

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
 
29 van de 40
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook