30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 19 maart 2007 09:19 PM
  [ # 436 ]
arjan_verkade schreef:
XBXG schreef:

Ik heb afgelopen weekend maar een klein eindje met de BX gereden, en dat ging op zich redelijk. Hij heeft wel eens beter gereden, maar wellicht is het zo dat de motor nu teveel lucht krijgt gezien het feit het luchtfilterhuis een beetje open staat?

teveel lucht?

hoe meer lucht hoe beter toch voor een motor?

Dat maakt niks uit Wouter, je kunt net zo goed slang los koppelen; wat echt invloed heeft op je motor is dat NA de stappenmotor enof je gaskleppenhuis.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2007 09:20 PM
  [ # 437 ]

Nou, ik ga in ieder geval morgen even flink alle leidingen eraf halen en schoonmaken.

Ik ga er enigszins vanuit dat het verbruik dan ook weer iets zal verbeteren.
Dan nog even een nieuw luchtfilter kopen dan hoop ik dat alles weer is gefixt voor aanstaande zaterdag.  Wink

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 maart 2007 09:21 PM
  [ # 438 ]

Waar ik vooral even naar zou kijken, het rubber tussen gaskleppenhuis en de inlaat.

Profiel  

Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1986

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 19 maart 2007 09:22 PM
  [ # 439 ]

goed werk! hoe ga je die slangen schoonmaken?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2007 09:25 PM
  [ # 440 ]

Hoe ik ze precies ga schoonmaken zie ik nog wel even.
De olievuldop en de slang naar het luchtfilterhuis heb ik al schoongemaakt.

Die zullen morgenavond sowieso weer opnieuw gedaan moeten worden als ik de rest van de slangen nog moet doen. Voorlopig eerst maar eens zorgen dat ik weer met de auto naar m’n werk in Amsterdam kan komen dan ga ik daarna lekker klussen en ‘diy-en’ om het zo maar ff te noemen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2007 09:40 PM
  [ # 441 ]
Ijs schreef:
arjan_verkade schreef:
XBXG schreef:

Ik heb afgelopen weekend maar een klein eindje met de BX gereden, en dat ging op zich redelijk. Hij heeft wel eens beter gereden, maar wellicht is het zo dat de motor nu teveel lucht krijgt gezien het feit het luchtfilterhuis een beetje open staat?

teveel lucht?

Dat maakt niks uit Wouter, je kunt net zo goed slang los koppelen; wat echt invloed heeft op je motor is dat NA de stappenmotor enof je gaskleppenhuis.

neem aan dat ze dat valse lucht noemen? Wink

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 19 maart 2007 10:04 PM
  [ # 442 ]

De beste manier om de slangen schoon te krijgen is met behulp van een compressor. Je blaast ze zo schoon. Vergeet vooral de slang niet die van het kleppendeksel naar beneden loopt.
Ik heb eerst lopen rotzooien met ontvetters in water opgelost, maar dat werd een vuiligheid.

Daarna goed isoleren, met name eerder genoemde slang. Ik ben hiervoor naar een bedrijf geweest dat alleen maar isolatiemateriaal maakt. Het moet flexibel en niet brandbaar spul zijn in ieder geval.

Als ik een camera heb, zal ik eens laten zien hoe dat er bij mij uit ziet. Het resultaat is in ieder geval uitstekend. Ik heb hierbij zelfs de staalwollen filters teruggeplaatst die de oliedruppels terug in het carter doen lopen. Zelfs het olieverbruik is iets gedaald nu Razz. En dat terwijl ik eigenlijk zelden echt lange stukken rijd.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 19 maart 2007 10:32 PM
  [ # 443 ]

Dat van die isolatie werd me net ook al via MSN verteld.
Ik ben toch wel benieuwd naar foto’s, want ik kan me niet echt een beeld creëren van hoe dat er dan uit zou moeten zien.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 19 maart 2007 11:54 PM
  [ # 444 ]
XBXG schreef:

Dat van die isolatie werd me net ook al via MSN verteld.
Ik ben toch wel benieuwd naar foto’s, want ik kan me niet echt een beeld creëren van hoe dat er dan uit zou moeten zien.

Ik lees net iets wat je toch eens moet nachecken!

rob marklin schreef:

met mijn vorige 16 TZI heb ik die storin drie jaar lang gehad. En maar zoeken en zoeken. En de oplossing?  De afdekkap van het monopoint huis zit vast met twee moeren. Die zitten vast op draadeinden die op hun beurt deel uitmaken van afstandbussen die met draadeinden in het monopoithuis geschroefd zitten. En van die afstandsbussen zat er één niet goed aangedraait. Gevolg: valse lucht: de onderkant van de kap is vlak en van rubber, en dat moet wel een béétje aangedraaid zitten anders lekt het.
Oplossing: kap monopoint er af, draadbussen aandraaien, onderkant van de rubber ring van het monopoint huis schoonmaken en lciht in de vaseline (betere afdichting) kap er weer op en helemaal klaar.
kost niets, je kan het altijd proberen.

Groeten, Rob

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 20 maart 2007 12:18 AM
  [ # 445 ]
V2 schreef:

Over dat kap-verhaal: weet niet hoe het bij een 1.6 monopoint zit, maar bij een 1.9 monopoint maakt die kap weinig uit; de gasklep zit immers na de injector en de klep? Op die ene sloopmeeting waar ik ook was hebben we een tijd lang het blok laten lopen zonder die kap erop, en dat gaat prima. Of snap ik het verhaal niet goed, en houden die draadeinden ook iets bij elkaar wat ‘lager’ zit in ‘t injectorhuis, na de gasklep?

Gas komt eerder!

Profiel  

oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1761

Gepost: 20 maart 2007 12:21 AM
  [ # 446 ]

los van de reactie van Rob: suc6 met schoonmaken! ik wordt al bijna onpasselijk als ik naar de foto’s kijk?! inderdaad alleen met (pers)lucht doen, geen water of goedjes gebruiken…
enneh Wouter, bedenk je ook dat je aan de gang gaat met rubberslangen van 15+ jaar oud. loshalen, buigen, schoonmaken, terugplaatsen (weer buigen) en vastzetten kan leiden tot scheurtjes en dus ook tot lekkage…!
wat mij betreft dus typisch weer zo’n klus die je niet op zondag wil doen zonder reserve-onderdelen, als je op maandag weer afhankelijk bent van de auto om weer naar/van je werk te komen?
aan de andere kant: onbetrouwbaarder dan nu zal-ie niet worden, en baadt ‘t niet dan schaadt ‘t niet?
tip: als je de slangen loshaalt, vet de buitenkant dan goed in met vaseline (heb je vast nog wel in/op je nachtkastje staan? Rolling Eyes ), dat werkt in ieder geval voedend voor het rubber en maakt de kans op scheurtjes kleiner! hoe dan ook de slangen niet knikken/knakken!

suc6!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  

GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1656

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 20 maart 2007 12:39 AM
  [ # 447 ]

Goedjes gebruiken? Gewoon Dieselolie. Ontvetter nummer 1 op olie basis!

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 maart 2007 12:57 AM
  [ # 448 ]
arjan_verkade schreef:
Ijs schreef:
arjan_verkade schreef:
XBXG schreef:

teveel lucht?

neem aan dat ze dat valse lucht noemen? Wink

Je kunt toch beter schone gefilterde lucht innemen dan een hoop stof en zand, dat vervuilt allerlei klepjes en regeldingesen waardoor je over een paar weken helemaal gek wordt door allerlei storingen. En wordt er dan nog maar eens wijs uit - als dat nu nog lukt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 20 maart 2007 01:02 AM
  [ # 449 ]
XBXG schreef:
Ijs schreef:

Antwoord op je vraag: Ja

Top!
Snel antwoord trouwens.  Laughing

Nou, is dat die slang die onderaan het vulpotje zit (heb het even niet voor ogen)? Kijk in dat geval wel uit, want daar staat olie in. Als die slang lekt loopt je halve carter leeg. Kijk even hoe hoog deze slang op het carter zit; is dat op gelijke hoogte of onder de vulslang, zet er dan maar beter een grote bak onder.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten

- Ami 8 Club
Gepost: 20 maart 2007 01:40 AM
  [ # 450 ]

Als je voor de auto staat, en je het injectiehuis recht voor je hebt, loopt die slang daar naar onderen. Dus tussen motorblok en radiateur. Is goed bij te komen, maar nog beter van onder de voorbumper. De slang zit daar hoog aan het carter bevestigd en ik schat daar daar dan geen olie meer uit komt lopen indien de motor koud is.

Anyway, sneeuw en weder dienende ga ik het maar proberen.

Profiel  

30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook