Dus door dat slangetje niet meer te bevestigen aan het luchtfilterhuis, voorkom ik dat de olie wederom de motor in kan worden gezogen?
Daan88 schreef:karel schreef:Daan88 schreef:is dat een andere peilstok dan BDZ? die heb ik namelijk zoja kan ik wel ff meten
Vlgs mij gelijk en die van mij is ook van een BDZ, dus meet maar even na als je wilt (scheelt mij weer een graaf/zoek partij), van onder de flens tot min, en van onder de flens tot het einde.
Bij mij peilstok is het gedeelte tussen MIN en MAx even lang als het stukje van MIN tot het einde van de peilstok.
Van onder de schacht tot aan het einde van de peilstok is het ook ongeveer 60 cm, net zoals Daan aangeeft.
Heb ik dan toch de verkeerde peilstok erin zitten?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
lijkt er op, maar of dat de bedoeling is…
en dan sproeit ie de olie over het blok
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:lijkt er op, maar of dat de bedoeling is…
en dan sproeit ie de olie over het blok
Als ik dat slangetje loshang, zorg ik er wel voor dat het niet over het motorblok kan sproeten.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
heb jij weer gelijk mee natuurlijk. maar het is er eigenlijk toch niet voor niets
ik hoop dat je met de reinig-aktie een hoop verbetert
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Wie zegt dat ik het zomaar ergens naar toe laat lopen?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
ikke niet hoor. ik bedoelde de ont-mayonaisering die ophanden is
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Ow, dat komt ook wel goed hoor.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Dus door dat slangetje niet meer te bevestigen aan het luchtfilterhuis, voorkom ik dat de olie wederom de motor in kan worden gezogen?
Daan88 schreef:karel schreef:Daan88 schreef:is dat een andere peilstok dan BDZ? die heb ik namelijk zoja kan ik wel ff meten
Vlgs mij gelijk en die van mij is ook van een BDZ, dus meet maar even na als je wilt (scheelt mij weer een graaf/zoek partij), van onder de flens tot min, en van onder de flens tot het einde.
Bij mij peilstok is het gedeelte tussen MIN en MAx even lang als het stukje van MIN tot het einde van de peilstok.
Van onder de schacht tot aan het einde van de peilstok is het ook ongeveer 60 cm, net zoals Daan aangeeft.Heb ik dan toch de verkeerde peilstok erin zitten?
Ik meet 62.3 cm van flens tot aan de tip, en plm 59.5 van flens tot min peil. Dat is gemeten vanaf de flens die op de peilschacht rust, dus niet vanaf het stukje wat de schacht in steekt zoals het plaatje van Daan aangeeft (dat zit er bij mij niet eens meer aan, vandaar dat ie vervangen was). Als je meet vanaf de onderkant v/d tweede uitstulping van links op het plaatje van Daan heb je cijfers die je met de mijne kunt vergelijken. Heb je dat al zo gedaan dan is ie dus te kort, en heb je overvuld toen je ‘m op max afvulde.
Ich bin ein Breaker
Bovenaan de peilstok zit zo’n 2 cm aan oranje plastic, wat dus de dop ervan is en voor 90% de schacht in gaat. Dat had ik dus niet meegeteld, na het zien van Daans plaatje.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Bovenaan de peilstok zit zo’n 2 cm aan oranje plastic, was dus de dop ervan is en voor 90% de schacht in gaat. Dat had ik dus niet meegeteld, na het zien van Daans plaatje.
In dat geval lijkt het me wel ok. Naja, het is zó erg simpel te checken, en deze peilstokken zijn zó vaak al eens of meermaals vervangen, en de symptomen van verstopte carterontluchting en flinke overvulling lijken ook nog eens op elkaar. Het had gekund.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik voel ergens wat nattigheid… Misschien een idee om een cilinderlektest te doen?
Zomaar opeens een sloot olieverbruik doet denken aan dat huidige probleem met m’n DS.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alcyone schreef:Ik voel ergens wat nattigheid… Misschien een idee om een cilinderlektest te doen?
Zomaar opeens een sloot olieverbruik doet denken aan dat huidige probleem met m’n DS.
Dat heb ik een paar postjes geleden ook al voorgesteld, omdat ik altijd geloof in ” meten is weten ” Helaas gaan sommige mensen liever door met prutsen..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Alcyone schreef:Ik voel ergens wat nattigheid… Misschien een idee om een cilinderlektest te doen?
Zomaar opeens een sloot olieverbruik doet denken aan dat huidige probleem met m’n DS.
Dat heb ik een paar postjes geleden ook al voorgesteld, omdat ik altijd geloof in ” meten is weten ” Helaas gaan sommige mensen liever door met prutsen..
Eh, er is volgens mij nog maar heel weinig geprutst, alleen wat basale randvoorwaarden gechecked?
Ich bin ein Breaker
Inderdaad, dat staat allemaal wel op het plan.
Ik ben echter niet in staat om dat meteen binnen een dag te regelen, aangezien ik ook nog werk heb. Zonder mijn werk heb ik geen centjes en zonder centjes kan ik geen BX rijden…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
waterman schreef: Dat heb ik een paar postjes geleden ook al voorgesteld, omdat ik altijd geloof in ” meten is weten ” Helaas gaan sommige mensen liever door met prutsen..
Hier ben ik het op zich wel mee eens, maar in dit specifieke geval kan het best zo zijn dat schoonmaken van die hele slangenbende afdoende is.
Het een bekende kwaal namelijk.
Een vriend van me heeft ook een 16TZi en die had op een gegeven moment ook alle olie ineens eruit. Na het schoonmaken van die hele slangenbende was alles opgelost, en hij rijdt al weer 2 jaar zonder maar 1 druppel olieverbruik (zijn klepseals zijn dan ook vervangen )
Dus ik zou in dit geval voorstellen: Alles goed schoonmaken. ook die slang die helemaal van onder komt. Dichtschroeven die handel en een stuk rijden. Blijft allle olie er netjes in, niks meten gewoon lekker rijden!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?