Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk heb je een punt, het dichtslippen van de carterventilatie van de BX 16/19 is een bekend probleem. Maar, gezien de astronomische kilometerstand van de BX en het feit dat er een mega hoeveelheid olie in het luchtfilter zit, zou IK gewoon eerst beginnen met het uitvoeren van de genoemde compressiemeting en lektest. Op die manier weet je meteen of je blok gaar is, en kun je jezelf een enorme hoeveelheid tijd, ergernis en geld besparen. Immers, als het blok van de genoemde BX gaar is, gooi je de hele auto gewoon weg en zoek je een leuke andere BX. Dat is misschien zuur, maar geld in een sloper met 4 ton op de teller stoppen is in mijn ogen redelijk stom te noemen. Daarom, eerst testen, dan een beslissing nemen of je nog zou willen investeren. Maar, da’s natuurlijk mijn mening….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
OT: mooie verbasterde slogan ui 1983 onder je mail Waterman…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
@Waterman: Dat ben ik geheel met je eens dat je geen geld in een auto moet stoppen wat nooit meer wat gaat worden.
Gelukkig is het schoonmaken van die slangen met een half uurtje gepiept en kost het niets. Die tijd ben je zeker ook kwijt met een lektest. Overigens gister nog bij een BX 19 op LPG gestaan die naar zijn laatste rustplaats werd gebracht “oftwel gesloopt” blokje had 489.000 kilometers achter de kiezen. Wat dat betreft heeft XBXG’s auto wellicht nog een tonnetje te gaan
Ik heb op dit moment ook zo’n “zolang het rijdt, rijdt het BX”, waarvan ik weet dat distri al lang vervangen had moeten worden en de remschijven krom zijn, maar auto een jaar geleden voor 100 euri’s gekocht. Aangezien mijn CX is bijna klaar is ga ik daar ook geen geld meer instoppen. Alleen is dat een diesel, en die blijft maar rijden Nog nooit zo goedkoop gereden. 30.000 kilometers één keer olieverversen en filter, en één veerpootretourslang en een remklauw van de sloop that’s all….... totaal nog geen 100 euro aan onderhoud Hahhahaa zelfs het luchtfilter heb ik uitgeblazen ipv vervangen.
Toch durf ik met die auto als het nodig is morgen naar zuid frankrijk te rijden tis geen barrel…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
waterman771 schreef:Natuurlijk heb je een punt, het dichtslippen van de carterventilatie van de BX 16/19 is een bekend probleem. Maar, gezien de astronomische kilometerstand van de BX en het feit dat er een mega hoeveelheid olie in het luchtfilter zit, zou IK gewoon eerst beginnen met het uitvoeren van de genoemde compressiemeting en lektest. Op die manier weet je meteen of je blok gaar is, en kun je jezelf een enorme hoeveelheid tijd, ergernis en geld besparen. Immers, als het blok van de genoemde BX gaar is, gooi je de hele auto gewoon weg en zoek je een leuke andere BX. Dat is misschien zuur, maar geld in een sloper met 4 ton op de teller stoppen is in mijn ogen redelijk stom te noemen. Daarom, eerst testen, dan een beslissing nemen of je nog zou willen investeren. Maar, da’s natuurlijk mijn mening….
Voor een paar tientjes heb je natuurlijk ook gewoon een ander blok.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
CEE-IKS schreef:@Waterman: Dat ben ik geheel met je eens dat je geen geld in een auto moet stoppen wat nooit meer wat gaat worden.
Gelukkig is het schoonmaken van die slangen met een half uurtje gepiept en kost het niets. Die tijd ben je zeker ook kwijt met een lektest. Overigens gister nog bij een BX 19 op LPG gestaan die naar zijn laatste rustplaats werd gebracht “oftwel gesloopt” blokje had 489.000 kilometers achter de kiezen. Wat dat betreft heeft XBXG’s auto wellicht nog een tonnetje te gaanIk heb op dit moment ook zo’n “zolang het rijdt, rijdt het BX”, waarvan ik weet dat distri al lang vervangen had moeten worden en de remschijven krom zijn, maar auto een jaar geleden voor 100 euri’s gekocht. Aangezien mijn CX is bijna klaar is ga ik daar ook geen geld meer instoppen. Alleen is dat een diesel, en die blijft maar rijden Nog nooit zo goedkoop gereden. 30.000 kilometers één keer olieverversen en filter, en één veerpootretourslang en een remklauw van de sloop that’s all….... totaal nog geen 100 euro aan onderhoud Hahhahaa zelfs het luchtfilter heb ik uitgeblazen ipv vervangen.
Toch durf ik met die auto als het nodig is morgen naar zuid frankrijk te rijden tis geen barrel…..
doet er daarvoor maar toch even een slokje verse olie in, want je zult versteld staan hoe snel je de compressie kwijt bent met een diesel als je met vuile olie rondrijdt en blijft rijden. En dan ga je helemaal nergens meer heen. Een kosten/baten analyse daarvan kun je zelf wel maken denk ik…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
toch nog ff over dat blok…. dat is toch veel nieuwer (150.000 km ofzo?)
woutersmits schreef:toch nog ff over dat blok…. dat is toch veel nieuwer (150.000 km ofzo?)
Dat scheen ja…
Klopt. Wat ik ervan weet is dat er bij 250.000 km een nieuw/ander blok in is gekomen. Ijs wist volgens mij ook niet hoeveel het “nieuwe” blok had gelopen.
Oja, voor dat ik het vergeet, toch nog even een positieve noot…:
De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!
Joehoe, hulde aan Mike.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:
De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!
Joehoe, hulde aan Mike.
Was dat puur door een lekkende veerpootretour of was er meer strond aan de knikker?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed nieuws Wouter! En straks is dat olieprobleem ook opgelost, ik zweer het je.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!
Dan wordt ‘t hoog tijd om het vat weer te vullen
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
zwarte parkeerplaatsen blokolie + lhm lekker mengsel
En maar afvragen waarom de BX zo’n beroerde naam heeft.
Laten we het erop houden dat ie heus wel weer volledig lekvrij wordt.
Voorlopig is het een stuk minder dan eerst en gebruik ik de BX weer voor dagelijks vervoer.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
kijk, goed nieuws toch!
binnenkort kom je maar effe langs voor een compressietest hé wouter.
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.