33 van de 40
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
   
XBXG’s BX 16 TZI automatic LPG [1600cc of 1900cc?? p.37]
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 maart 2007 12:31 PM
  [ # 481 ]

Natuurlijk heb je een punt, het dichtslippen van de carterventilatie van de BX 16/19 is een bekend probleem. Maar, gezien de astronomische kilometerstand van de BX en het feit dat er een mega hoeveelheid olie in het luchtfilter zit, zou IK gewoon eerst beginnen met het uitvoeren van de genoemde compressiemeting en lektest. Op die manier weet je meteen of je blok gaar is, en kun je jezelf een enorme hoeveelheid tijd, ergernis en geld besparen. Immers, als het blok van de genoemde BX gaar is, gooi je de hele auto gewoon weg en zoek je een leuke andere BX. Dat is misschien zuur, maar geld in een sloper met 4 ton op de teller stoppen is in mijn ogen redelijk stom te noemen. Daarom, eerst testen, dan een beslissing nemen of je nog zou willen investeren. Maar, da’s natuurlijk mijn mening….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2007 12:44 PM
  [ # 482 ]

OT: mooie verbasterde slogan ui 1983 onder je mail Waterman…  Laughing

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 22 maart 2007 12:58 PM
  [ # 483 ]

@Waterman: Dat ben ik geheel met je eens dat je geen geld in een auto moet stoppen wat nooit meer wat gaat worden.
Gelukkig is het schoonmaken van die slangen met een half uurtje gepiept en kost het niets. Die tijd ben je zeker ook kwijt met een lektest.  Overigens gister nog bij een BX 19 op LPG gestaan die naar zijn laatste rustplaats werd gebracht “oftwel gesloopt” blokje had 489.000 kilometers achter de kiezen. Wat dat betreft heeft XBXG’s auto wellicht nog een tonnetje te gaan Wink

Ik heb op dit moment ook zo’n “zolang het rijdt, rijdt het BX”, waarvan ik weet dat distri al lang vervangen had moeten worden en de remschijven krom zijn, maar auto een jaar geleden voor 100 euri’s gekocht. Aangezien mijn CX is bijna klaar is ga ik daar ook geen geld meer instoppen. Alleen is dat een diesel, en die blijft maar rijden Wink Nog nooit zo goedkoop gereden. 30.000 kilometers één keer olieverversen en filter, en één veerpootretourslang en een remklauw van de sloop that’s all….... totaal nog geen 100 euro aan onderhoud Smile Hahhahaa zelfs het luchtfilter heb ik uitgeblazen ipv vervangen.
Toch durf ik met die auto als het nodig is morgen naar zuid frankrijk te rijden tis geen barrel…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 22 maart 2007 01:22 PM
  [ # 484 ]
waterman771 schreef:

Natuurlijk heb je een punt, het dichtslippen van de carterventilatie van de BX 16/19 is een bekend probleem. Maar, gezien de astronomische kilometerstand van de BX en het feit dat er een mega hoeveelheid olie in het luchtfilter zit, zou IK gewoon eerst beginnen met het uitvoeren van de genoemde compressiemeting en lektest. Op die manier weet je meteen of je blok gaar is, en kun je jezelf een enorme hoeveelheid tijd, ergernis en geld besparen. Immers, als het blok van de genoemde BX gaar is, gooi je de hele auto gewoon weg en zoek je een leuke andere BX. Dat is misschien zuur, maar geld in een sloper met 4 ton op de teller stoppen is in mijn ogen redelijk stom te noemen. Daarom, eerst testen, dan een beslissing nemen of je nog zou willen investeren. Maar, da’s natuurlijk mijn mening….

Voor een paar tientjes heb je natuurlijk ook gewoon een ander blok.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 maart 2007 01:29 PM
  [ # 485 ]
CEE-IKS schreef:

@Waterman: Dat ben ik geheel met je eens dat je geen geld in een auto moet stoppen wat nooit meer wat gaat worden.
Gelukkig is het schoonmaken van die slangen met een half uurtje gepiept en kost het niets. Die tijd ben je zeker ook kwijt met een lektest.  Overigens gister nog bij een BX 19 op LPG gestaan die naar zijn laatste rustplaats werd gebracht “oftwel gesloopt” blokje had 489.000 kilometers achter de kiezen. Wat dat betreft heeft XBXG’s auto wellicht nog een tonnetje te gaan Wink

Ik heb op dit moment ook zo’n “zolang het rijdt, rijdt het BX”, waarvan ik weet dat distri al lang vervangen had moeten worden en de remschijven krom zijn, maar auto een jaar geleden voor 100 euri’s gekocht. Aangezien mijn CX is bijna klaar is ga ik daar ook geen geld meer instoppen. Alleen is dat een diesel, en die blijft maar rijden Wink Nog nooit zo goedkoop gereden. 30.000 kilometers één keer olieverversen en filter, en één veerpootretourslang en een remklauw van de sloop that’s all….... totaal nog geen 100 euro aan onderhoud Smile Hahhahaa zelfs het luchtfilter heb ik uitgeblazen ipv vervangen.
Toch durf ik met die auto als het nodig is morgen naar zuid frankrijk te rijden tis geen barrel…..

doet er daarvoor maar toch even een slokje verse olie in, want je zult versteld staan hoe snel je de compressie kwijt bent met een diesel als je met vuile olie rondrijdt en blijft rijden. En dan ga je helemaal nergens meer heen. Een kosten/baten analyse daarvan kun je zelf wel maken denk ik…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 22 maart 2007 05:02 PM
  [ # 486 ]

toch nog ff over dat blok…. dat is toch veel nieuwer (150.000 km ofzo?)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 22 maart 2007 05:07 PM
  [ # 487 ]
woutersmits schreef:

toch nog ff over dat blok…. dat is toch veel nieuwer (150.000 km ofzo?)

Dat scheen ja…

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 maart 2007 01:22 AM
  [ # 488 ]

Klopt. Wat ik ervan weet is dat er bij 250.000 km een nieuw/ander blok in is gekomen. Ijs wist volgens mij ook niet hoeveel het “nieuwe” blok had gelopen.


Oja, voor dat ik het vergeet, toch nog even een positieve noot…:

De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!

Joehoe, hulde aan Mike.  Wink

clap banana dance halelujah

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 maart 2007 01:24 AM
  [ # 489 ]
XBXG schreef:

De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!

Joehoe, hulde aan Mike.  Wink

clap banana dance halelujah

Was dat puur door een lekkende veerpootretour of was er meer strond aan de knikker?

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 23 maart 2007 01:25 AM
  [ # 490 ]

Goed nieuws Wouter! En straks is dat olieprobleem ook opgelost, ik zweer het je.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 23 maart 2007 10:45 AM
  [ # 491 ]

De BX lekt geen druppel LHM meer!!!!!!

Dan wordt ‘t hoog tijd om het vat weer te vullen Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 23 maart 2007 01:44 PM
  [ # 492 ]

zwarte parkeerplaatsen Wink blokolie + lhm lekker mengsel

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 maart 2007 01:56 PM
  [ # 493 ]

En maar afvragen waarom de BX zo’n beroerde naam heeft.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 23 maart 2007 03:13 PM
  [ # 494 ]

Laten we het erop houden dat ie heus wel weer volledig lekvrij wordt.
Voorlopig is het een stuk minder dan eerst en gebruik ik de BX weer voor dagelijks vervoer.

Profiel  
 
Gepost: 23 maart 2007 03:47 PM
  [ # 495 ]

kijk, goed nieuws toch!

binnenkort kom je maar effe langs voor een compressietest hé wouter.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
33 van de 40
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook