uh, ik heb niets tegen injectie hoor, ben zelfs voor de multipoint in de 16v, maar carburateurs vind ik gewoon schattig, leuke ouwe techniek die nog steeds werkt. achterhaald inderdaad, maar wat zou het. ik vind stoommachines ook mooi, en langzaamlopers in schepen.
en je moet gewoon een beetje lol hebben, niet lopen zuurpruimen en elkaar een beetje ruimte gunnen.
en zo zuinig rijden met hoge snelheden met de 16v gaat ook best, beter dan langzaam in de stad rijden, dus das ook weer gemeld.
zo, ik zeg hier niets meer over in dit topic.
ik hoop dat er een oplossing is gevonden. zou fantastisch zijn als die slang een goed eind op weg is!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
XBXG schreef:Hèhè, eindelijk iemand die het snapt.
Met mijn GT en Digit (1905cc) heb ik altijd tussen de 1 op 13 en de 1 op 14 gereden, zelfs met flink doorgassen tot boven de 160 km/h. Dat lukt me echt niet met een injectie hoor.
Nog even offtopic (alhoewel het je eigen draadje is )...met die carburateur-auto’s kon je ze zo lekker fijn stationair afstellen….als ik nog terugdenk aan (bijvoorbeeld) die Renault 1100 motoren (o.a. R6)...die liepen wel zo mooi rustig, ze werden niet voor niks toen naaimachientjes genoemd.
Moet je tegenwoordig eens mee aankomen met die ‘‘zenuwelijers’’ van injectiemotoren….ik zie ze dagelijks om me heen met stationair draaiende motor, dus zeg niet dat het niet zo is
Dus NEE…..die injectie in benzinemotoren vind ik geen succes.
Maar nu zullen we maar weer ontopic gaan….moest het effe kwijt.
(dit verhaal gaat overigens niet op voor diesels, die zijn in de loop van de jaren steeds beter geworden, minder herrie, minder br.gebruik en meer PK’s)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XBXG schreef:Je bent zelf ex-BX-eigenaar, dus ik verwacht van jou toch enigszins sympathie.
Mijn ervaringen als BX eigenaar en als BX-onderhoudsmonteur-verkoper-sloper zijn de reden van mijn onderschrift.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat geloof ik wel, maar besef je ook dat hier heel veel mensen zijn, inclusief onodergetekende, die zeer veel waarde hechten aan de BX. Ondanks alle tegenslagen blijft de BX voor mij een waanzinnig mooie, ruime, confortabele en fijne reiswagen. En dan zou het voor anderen ook eens leuk zijn als je een wat positievere noot kunt aanslaan ten aanzien van de Citroën BX.
Het is maar een verzoekje.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bram, heeft gewoon heimwee naar de handchoke…. kan je lekker je boodschappentas aan hangen niet?
mpostma schreef:Ik heb vandaag geconstateerd toen Wouter langskwam voor onderdelen dat het olieprobleem mijns inziens te wijten is aan het feit dat de olieslang onder de vulbuis wordt afgekneld omdat de buis wat naar beneden hangt. Ik vind de carterdruk bepaald niet overmatig hoog. Boeiend was bovendien dat Wouter vertelde dat medeforummer Chevron ook al had opgemerkt dat die afvoerpijp van de vulbuis wel erg hard wordt afgekneld.
Ik zou dus zeggen:fix it asap! En geniet gewoon van dat gasfornuis.
Maar, kijk dan flink uit (déja vu) met het rechttrekken, want als ie zo hard geknikt is ga je ‘m wellicht niet heelhouden als je de vulpijp correct monteert. Mocht dat mis gaan: zoals eerder aangegeven, díe slang heb ik wel voor je liggen Wouter.
Ich bin ein Breaker
waterman771 schreef:XBXG schreef:Je bent zelf ex-BX-eigenaar, dus ik verwacht van jou toch enigszins sympathie.
Mijn ervaringen als BX eigenaar en als BX-onderhoudsmonteur-verkoper-sloper zijn de reden van mijn onderschrift.
Dan vraag ik me toch echt serieus af wat je in dit deel van het forum nog te zoeken hebt.
Jouw mening kennen we inmiddels, bedankt daarvoor en we zullen ons voordeel er mee doen als we die behoefte voelen, en ga nu verder alsjeblieft een ander lastigvallen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:
Ik zou dus zeggen:fix it asap! En geniet gewoon van dat gasfornuis.
Maar, kijk dan flink uit (déja vu) met het rechttrekken, want als ie zo hard geknikt is ga je ‘m wellicht niet heelhouden als je de vulpijp correct monteert. Mocht dat mis gaan: zoals eerder aangegeven, díe slang heb ik wel voor je liggen Wouter.
Te laat Ik heb er al wel aan zitten frotten. Maar daar kon ie nog wel tegen.
@Wouter. Waar wacht je nog op? Misschien dat dit beruchte afgeknelde bochtje een stuk stijver is bij een goede slang wat dan ook het probleem kan oplossen.
Voorlopig nog niet nodig hoor, Karel.
De olievulpot hangt voorlopig goed, maar het kan nog iets beter. Van die knik is nauwelijks meer iets te zien. 99% van de BX’en heeft daar trouwens last van. Mocht ik er weer problemen mee krijgen los ik het op mijn manier op, aangezien de slang nog van goede kwaliteit is (rubber is absoluut niet oud oid).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Voorlopig nog niet nodig hoor, Karel.
De olievulpot hangt voorlopig goed, maar het kan nog iets beter. Van die knik is nauwelijks meer iets te zien.
Ben ik bepaald niet met je eens. Hij knikte weer aardig terug zodat de vulbuis iets omlaag zakte. Welliswaar niet helemaal plat, maar toch zeker zodanig dat het minstens de helft van de diameter afnam.