ZX1.4i schreef:
Verder zeg ik, de km-stand is wel erg weinig voor een 14 jaar oude auto, nog geen 10k/ jaar, lijkt me niet dat je een Xantia als boodschappen auto koopt. Staat de auto bij een handelaar, dan zou ik er vergif op in nemen dat de teller is teruggedraaid.
Daar ben ik het hartgrondig mee eens! Verdacht hoor!
Jos van der Voort
Het zijn ook van die typisch mooie km-standen, zo rond de 120k
ZX1.4i schreef:Het zijn ook van die typisch mooie km-standen, zo rond de 120k
Daar komt topicstarter natuurlijk snel genoeg achter….gewoon een NAP er *over gooien*.
Mocht die handelaar daarbij aangesloten zijn, maar hij weigert dat voor je te doen…laat dan maar snel staan.
Hoe dan ook, succes met je beslissing…..je vroeg onze mening en ik dacht dat het merendeel je afraad om hem te kopen.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Mensen mensen toch, want zijn de meeste hier negatief en wantrouwig over deze Xant? Ik krijg toch niet de indruk dat er met een half oog naar de auto gekeken is, gezien de dingen die geconstateerd zijn…
Gezien het aantal verkochte Xantia’s kan het toch best zijn dat men hier en daar gewoon een nette en eerlijke auto tegenkomt. Lijkt me niet terecht dat men allerlei “spoken"ziet die er misschien helemaal niet zijn…
Ik heb inmiddels al weer zo’n 30.000 kilometer afgelegd in m’n BX break diesel van EUR 100,- de teller staat inmiddels op bijna 500.000 en in die kilometers heb ik het volgende vervangen: 1x remklauw van de sloop, 1X oliewissel met filter, 1x ruitenwisser en 1x retourslang veerpoot voor… ben ermee naar portugal gereden en weer terug, geen centje pijn…. totaal dus ongeveer EUR 100,- aan onderhoud. Gewoon eerlijke goede gebruikte auto’s bestaan dus volgens mij wel degelijk…
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
citroenc2 schreef:250-300 voor de riem is wel wat weining lijkt mij denk dat je eerder naar de 600-700 gaat
Mijn schoonvader was voor een 1.8 16V minder dan €300 kwijt voor een db-wissel, welliswaar zonder waterpomp en spanrollen.
Hij heeft dit laten doen via:
Het was een gewone universele Bovag-garage.
Jeroen
ik vind 1000 euro best veel voor een auto uit 1993 en dan ook nog met die gebreken hou er rekening mee dat 120.000km een dure beurt is! inderdaad de distributieriem (die inmiddels al bijna aan zijn 3e wissel nodig is alleen al om de leeftijd!), veerbollen, lhm olie, en nog een hele rits dingen, dan nog het spruitstuk.
Tel er nog maar 1000 bij op inderdaad.
Als ik dit soms zie dan vraag ik me af waarom ik mijn xantia destijds maar niet verkocht kreeg voor 800 euro
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
metro2005 schreef:ik vind 1000 euro best veel voor een auto uit 1993 en dan ook nog met die gebreken hou er rekening mee dat 120.000km een dure beurt is! inderdaad de distributieriem (die inmiddels al bijna aan zijn 3e wissel nodig is alleen al om de leeftijd!), veerbollen, lhm olie, en nog een hele rits dingen, dan nog het spruitstuk.
Tel er nog maar 1000 bij op inderdaad.
Als ik dit soms zie dan vraag ik me af waarom ik mijn xantia destijds maar niet verkocht kreeg voor 800 euro
Jij hebt een 1.6 zonder opties en volgens mij zijn die niet razend populair.
Eveneens ben ik tevens ook.
Waterpomp vernieuwen bij db-riem wissel?
Dat is een Vee-Wagen eigenschap, mijn Xant is bezig aan zijn vijfde db-riem (403.000 km) is nog de originele waterpomp.
Piet Visser schreef:Waterpomp vernieuwen bij db-riem wissel?
Daar zijn hier op het forum al heel wat discussies over gevoerd. Waterpomp kost een eurootje of 40…......
Jos van der Voort
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Piet Visser schreef:Waterpomp vernieuwen bij db-riem wissel?
Dat is een Vee-Wagen eigenschap, mijn Xant is bezig aan zijn vijfde db-riem (403.000 km) is nog de originele waterpomp.
Ik laat altijd de waterpomp preventief vervangen bij een db-wissel bij de Xantia. Alles ligt daar dan toch los. Ook laat ik dan de kleppen stellen.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
preventief vervangen, oké, maar ik ga geen waterpomp vervangen als er geen leksporen zijn, het is geen opel kadett. maar ja, daar gaat dit topic eigenlijk niet over. die distributie hoeft echt geen 600 euro te kosten, echt niet, wat er ook beweerd wordt.
groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
toniclight schreef:Piet Visser schreef:Waterpomp vernieuwen bij db-riem wissel?
Dat is een Vee-Wagen eigenschap, mijn Xant is bezig aan zijn vijfde db-riem (403.000 km) is nog de originele waterpomp.Ik laat altijd de waterpomp preventief vervangen bij een db-wissel bij de Xantia. Alles ligt daar dan toch los. Ook laat ik dan de kleppen stellen.
Jeroen
2x HDi distributieriem-wissel bij 125k km. 1x lekkende waterpomp aangetroffen.
Voor degenen die de wissel niet zelf doen en dus ook met arbeidsloon van de garage moeten rekenen, staan de kosten van een preventieve wissel bij respectievelijk:
- 120k km (benzine + diesel) danwel,
- 160k km (HDi rijders met lef),
van een waterpomp (en de distributieriem-spanrollen) natuurlijk in geen verhouding tot de kilometers die worden gereden tot de volgende distributieriem-wissel.
knäckor schreef:metro2005 schreef:ik vind 1000 euro best veel voor een auto uit 1993 en dan ook nog met die gebreken hou er rekening mee dat 120.000km een dure beurt is! inderdaad de distributieriem (die inmiddels al bijna aan zijn 3e wissel nodig is alleen al om de leeftijd!), veerbollen, lhm olie, en nog een hele rits dingen, dan nog het spruitstuk.
Tel er nog maar 1000 bij op inderdaad.
Als ik dit soms zie dan vraag ik me af waarom ik mijn xantia destijds maar niet verkocht kreeg voor 800 euro
Jij hebt een 1.6 zonder opties en volgens mij zijn die niet razend populair.
Dit is een 3 jaar oudere 1.8 zonder opties en ook nog eens met een flink aantal gebreken… daar zou IK geen 1000 euro voor overhebben maargoed.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
metro2005 schreef:knäckor schreef:metro2005 schreef:ik vind 1000 euro best veel voor een auto uit 1993 en dan ook nog met die gebreken hou er rekening mee dat 120.000km een dure beurt is! inderdaad de distributieriem (die inmiddels al bijna aan zijn 3e wissel nodig is alleen al om de leeftijd!), veerbollen, lhm olie, en nog een hele rits dingen, dan nog het spruitstuk.
Tel er nog maar 1000 bij op inderdaad.
Als ik dit soms zie dan vraag ik me af waarom ik mijn xantia destijds maar niet verkocht kreeg voor 800 euro
Jij hebt een 1.6 zonder opties en volgens mij zijn die niet razend populair.
Dit is een 3 jaar oudere 1.8 zonder opties en ook nog eens met een flink aantal gebreken… daar zou IK geen 1000 euro voor overhebben maargoed.
Ik zeg ook niet dat de Xant uit dit topic wél 1000 euro waard is, of dat jouw auto geen 800 waard is. Voor een kale Xant met een lichte motor moet je net iemand treffen die een heel zuinige auto wil en niet van elektronica houdt.
Eveneens ben ik tevens ook.
als je een zeer goed en mooie xantia zoekt weet ik er een voor je deze is antresiet grijs zeer goed onderhouden en het is een 2.0 16v uitvoering.
is werkelijk in een zeer goede staat negenoeg nieuw staat.
voor meer info moet je me ff pb’tje sturen dan geef ik je een tel nr dat je kan bellen.
het is geen weggevertje!!
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere