Simpele Ziel schreef:Zometeen even de auto afspuiten, want van al dat zout wordt ze er ook niet beter op
sz nooit een auto wassen als het gaat vriezen
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Het weeralarm heeft wel gewerkt. Vrij weinig verkeer in de spits en geen noemenswaardige ongelukken. T
och kan het vreemd gaan met de sneeuw. Ik was vanavond in Den Helder en ging daar om 21.30 uur weg, weer terug naar huis. Het was inmiddels zwaar gaan sneeuwen daar en er lag een flinke laag op de auto. Wegen waren wit en het was goed glad (blijft leuk om in te banjeren ). Twee kilometer verderop is de sneeuw gewoon weg. De N9 was schoon en bij mij in de polder helemaal geen gladheid op de weg. Kortom een actief sneeuwgebied echt vlak langs de kust. Raar maar waar.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Mensen houden door het weeralarm rekening met het weer waardoor ellende uitblijft. Ondanks dadt het erg overdreven klinkt en lijkt voor die drie-en-een-halve vlok verspreid over het complete westelijk halfrond, heeft het dus nut gehad en dat is mooi.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ja ja, de mensen gingen allemaal een uurtje eerder naar huis…
wanneer het een week achter elkaar sneeuwt, stort wel mooi de economie in…
ieksEmmu schreef:ja ja, de mensen gingen allemaal een uurtje eerder naar huis…
wanneer het een week achter elkaar sneeuwt, stort wel mooi de economie in…
Oke….daar zit wat in, maar wat te denken als er geen (echt !) weeralarm wordt gegeven en het verkeer komt in heel NL muurvast te staan…chaos, afgesloten dorpen…enz. ?
Dat kost de economie ook veel geld…..blijft staan dat ik vind dat ze wel erg snel met die term *weeralarm* aan komen zetten…de NL’s zijn slim genoeg om sávonds zelf in de gaten te houden wat voor weer het de volgende dag gaat worden…en iedereen weet dan wel wat men de volgende dag kan verwachten (Trein, Bus, Auto en VLiegtuig).
Ik denk dat het ook een beetje met leeftijd te maken heeft…oudere generatie’s hebben in het verleden veel zwaardere winters gehad…niet met 1 maar met 30 dagen vorst, sneeuw en/of ijzel (soms tegelijk)...en toen hadden wij ook geen weeralarm.
Dit is zeker iets nieuws of zo….van de media en KNMI ?
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Bram schreef:Dit is zeker iets nieuws of zo….van de media en KNMI ?
Komt door de regentenmentaliteit van die rechtse regering van de laatste jaren, die het allemaal wel ff voor het volk zou regelen!
Wellicht dat weerwaarschuwing een betere term was geweest dan weeralarm...
ieksEmmu schreef:Wellicht dat weerwaarschuwing een betere term was geweest dan weeralarm...
Vind ik een hele goede van je….moeten we maar eens aan Bakellende voorstellen.
Weer ALARM….klinkt zo paniekerig, alsof heel NL dreigt onder te lopen…dat http://www.crisis.nl is ook al zoiets.
waarschuwingen slaan mensen de eerste paar keer in de wind, een alarm worden ze wel wakker van.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
citroenc2 schreef:Simpele Ziel schreef:Zometeen even de auto afspuiten, want van al dat zout wordt ze er ook niet beter op
sz nooit een auto wassen als het gaat vriezen
Gistermiddag toen ik thuis kwam mn 2cvtje ook afgespoten, voornamelijk de onderkant. Gezien het feit dat het lichtelijk regende was ik voor bevriezing niet bang. En idd, vanochtend lag er helemaal geen sneeuw meer in de wijk.
Vanmiddag maar weer afspuiten en eend voor de rest van het weekend wegzetten want mn ruitje was wit van de pekel vanochtend.
Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Bram schreef:generatie’s hebben in het verleden veel zwaardere winters gehad…niet met 1 maar met 30 dagen vorst, sneeuw en/of ijzel (soms tegelijk)...en toen hadden wij ook geen weeralarm.
Dit is zeker iets nieuws of zo….van de media en KNMI ?
Hier heb je helemaal gelijk in Bram. Maar toen bestond er ook geen weeralarm. Dat hebben ze in het leven geroepen nadat het in het verleden een paar keer goed mis is gegaan (de beruchte Hemelvaartstorm bijvoorbeeld). Kennelijk is de overheid/KNMI van mening dat die situaties zich niet meer voor mogen doen. Deels heeft het te maken met ons dichtgeslibte wegennet en deels zal het te maken hebben met aansprakelijkheid ed. Op de site van het KNMI kan je zoals gezegd meer lezen over het weeralarm en de criteria die ze hanteren. Ook al lijkt er sprake van weeralarm inflatie, een weeralarm wordt niet zomaar gegeven.
De opiniecolums in de kranten staan er vandaag wel vol van, want uiteindelijk viel het weer wel mee natuurlijk.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk Patrick…..ik ben er natuurlijk ook een voorstander van dat men ons waarschuwt voor mogelijk extreem weer…maar gisteren kon een leek al zien dat de temperatuur rond de nul graden was en daarna weer zou stijgen.
En dat wist het KNMI ook….dus vond IK dat weeralarm nogal overdreven gisteren.
Wel met die laatste storm een paar weken geleden, toen was het terecht.
eviltwin schreef:waarschuwingen slaan mensen de eerste paar keer in de wind, een alarm worden ze wel wakker van.
Totdat ze gaan denken van vorige keer was het ook niet zo erg, dus dat zal nu ook wel niet zo zijn
Dat is net zoals een brandoefening op school de eerste keer doe je serieus de tweede keer iets minder de derde keer loop je rustig naar buiten en de vierde keer heb je zoiets van het is toch maar oefening ik blijf rustig binnen.
Totaal aantal Berichten: 3833
- CX 2200
- CX 2200
dat weeralarm had het (door mij) gehoopte effect: ik kon om half 7 zeer relaxed over een zeer rustige weg naar Amsterdam rijden
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
woutersmits schreef:dat weeralarm had het (door mij) gehoopte effect: ik kon om half 7 zeer relaxed over een zeer rustige weg naar Amsterdam rijden
onverantwoord!!
Totaal aantal Berichten: 3833
- CX 2200
- CX 2200
ieksEmmu schreef:woutersmits schreef:dat weeralarm had het (door mij) gehoopte effect: ik kon om half 7 zeer relaxed over een zeer rustige weg naar Amsterdam rijden
onverantwoord!!
het was idd levensgevaarlijk…