Weet er iemand in hoeverre het mogelijk is, zoveel mogelijk inox vijzen te gebruiken ? Afmetingen enz..en vooral waar.
Ik denk bijvoorbeeld aan de parkervijzen in de knipperlichten vooraan, maar ook aan de achterbumper.
Welke maten van bouten heb je bvb voor de achterbumper ?
Thanks
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Inox/RVS bouten en moeren zijn minder sterk dan bouten en moren van gewoon staal. Je moet ze dus niet gebruiken op plaatsen waar het er echt op aan komt (trekhaak, aandrijfassen, montage van subframes, enzovoorts). Verder kan je ze overal gebruiken denk ik.
Maten moet ik je schuldig blijven.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 01-06-2006
- CX break 2500 diesel
- AX 11 E S6
Je mag niet zomaar zeggen dat RVS zwakker is; je hebt evenals bij “normale” bouten ook in RVS verschillende sterkteklasses, daar bestaan tabellen voor. Even googlen of een goede leverancier helpt je verder.
Maar: het is niet alles goud wat er blinkt. Ook RVS corrodeert (oppervlaktecorrosie) en gaat dan muurvast zitten. Altijd, ook hier, koperpasta gebruiken. En als je dat toch consequent doet kom je met gewone bouten ook een heel eind.
Corrosion sympa!
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Jawel,maar gewone staal-verzinkte bouten worden lelijk.
Bovendien zijn de bumperdelen van RVS (304) en de bevestiging is van staal…
Da kannie,da magnie (clavanische corrosie,spanningsverschil,brrr).
RVS corrodeert wel,maar véél langzamer dan gewoon staal.
RVS vreet wel (ook wel koudlassen),maar daar is wel wat aan te doen in de vorm van RVSpasta of (bij gebrek hieraan) koperpasta.
Ikzelf gebruik zgn. ‘foodgrade-pasta’,hierin zitten geen metalen verwerkt.
‘Spirit of avant-garde’