3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Rrrroetfilter
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 augustus 2007 02:58 AM
  [ # 31 ]

heb ooit eens gelezen dat er bij een toyota avensis een enorme wolk uit kan komen als je lang niet boven een bepaalde snelheid bent geweest, stond in een artikel in autoweek (met foto’s!)

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 18 februari 2010 11:17 PM
  [ # 32 ]

Hallo mensen,

Dit onderwerp heeft even stil gelegen. Redenen om hier weer op te posten zijn :
1) De in te voeren kilometerheffing gaat waarschijnlijk verschillende tarieven definiëren voor diesel auto’s met of zonder roetfilter (Bron: AANWB Kilometerprijscheck).
2) In het nieuws was vandaag dat vrachtauto’s met roetfilter in stedelijk gebied meer NOx uitstoten als vrachtauto’s die niet zo’n filter hebben, zie NOS fijnstof filmpje.

Punt 1 is de standaard manier van hoe het in Nederland gaat. Er komt een subsidie potje die mensen moet warm maken en al diegenen die hier geen gebruik van maken komen later voor hogere kosten te staan.
Punt 2 blijkt wel weer dat er iets technisch op grte schaal wordt ingevoerd voor veel geld zonder dat alle onderzoeken vooraf zijn afgerond.

Ik zag op de lijst van VRFOM dat er roetfilters beschikbaar zijn voor de Xantia modeljaren 1997 en 1999. Ik weet niet of onze HDi uit 2000 hioer bij zit dus.
Nu ben ik benieuwd wie op z’n diesel-Xantia inmiddels een roetfilter heeft (laten) bevestigen, wat de kosten (na aftrek van subsidie) waren en wat de bevindingen zijn ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook